Zorgverzekering vergoed niet?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Lara25
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 sep 2014, 21:27
Gender: Vrouw

Zorgverzekering vergoed niet?

Bericht door Lara25 »

Hoi iedereen, ik heb net een nota ontvangen van mn zorgverzekeraar van 400zoveel euro. geldt voor inwendig onderzoek en hormonen van t VUmc. Ik was er toch van overtuigd de boel vergoed moet worden. ik ga ze morgen bellen waarom ze dit niet vergoeden maar weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Ze weten dat ik TG ben, maar wilden mijn gegevens niet aanpassen in hun systeem. Inmiddels heb ik mijn geslacht en naam aan laten passen ( afgelopen vrijdag) bij mn geboorte gemeente. Moet ik dit eerst ook aanpassen in de gemeente waar ik woon, en dan bellen naar mn zorgverzekering? Of is het beter mij een Man te laten die TG is? Ik heb werkelijk geen idee. Iemand misschien tips?
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 758
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Zorgverzekering vergoed niet?

Bericht door Ylse »

Als je afgelopen vrijdag je registratie in het BRP hebt aangepast zal je ook zeker nog bij je woongemeente een nieuwe ID of paspoort moeten halen. En vergeet je rijbewijs niet want dat is nu ook ongeldig.

Over die kosten durf ik je geen uitsluitsel te geven, maar daar kunnen ze je bij transvisie wellicht een antwoord op geven.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Gebruikersavatar
Lara25
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 sep 2014, 21:27
Gender: Vrouw

Re: Zorgverzekering vergoed niet?

Bericht door Lara25 »

Dankje, maar die ga ik morgen allemaal opnieuw aanvragen. Dat komt goed. De vraag was meer hoe en wat met mn zorgverzekering nu. Want in ben nu vrouw, en dus geen tg meer volgens mijn zorgverzekering toch? Ik snap er allemaal niet zoveel van
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 758
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Zorgverzekering vergoed niet?

Bericht door Ylse »

Je goed voor laten lichten over wat wel en wat niet vergoed wordt. En dan het gevecht aangaan met je zorgverzekeraar. De meeste zaken vallen gewoon onder de basisverzekering, maar dan schijnt het nog uit te maken hoe die is opgebouwd.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Zorgverzekering vergoed niet?

Bericht door Janice »

Die behandelingen worden gewoon vergoed vanuit het basispakket, je hoeft alleen je eigen risico te betalen, zelfde geld voor de hormonen geloof ik.
Gebruikersavatar
Lara25
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 sep 2014, 21:27
Gender: Vrouw

Re: Zorgverzekering vergoed niet?

Bericht door Lara25 »

Dan moet ik morgen even bellen met ze!
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8021
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Zorgverzekering vergoed niet?

Bericht door Emma »

Wat is de reden dat ze niet vergoeden? Die moet bij het uitkeringsbericht vermeld worden...

Ik kreeg laatst ook twee rekeningen, maar dan van het Haga, ook in verband met de HRT. Bleek dat de doorverwijzing van de huisarts zoek was.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
J170503jessica26
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 aug 2014, 21:49
Gender: Trans MtF

Re: Zorgverzekering vergoed niet?

Bericht door J170503jessica26 »

bij mij (cz) wordt gewoon alles netjes vergoed alleen het eigen risico maar dat spreekt voorzich.
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Zorgverzekering vergoed niet?

Bericht door Jeste »

Lara25 schreef:Hoi iedereen, ik heb net een nota ontvangen van mn zorgverzekeraar van 400zoveel euro. geldt voor inwendig onderzoek en hormonen van t VUmc.
Wat een prutswerk van die verzekeraar. En dan zijn het niet eens de bijzonderste medische zaken. Gewoon een onderzoek en medicijen. En overduidelijk onderdeel van het basispakket.
Ylse schreef:Over die kosten durf ik je geen uitsluitsel te geven, maar daar kunnen ze je bij transvisie wellicht een antwoord op geven.
Als het niet soepel wordt opgelost kan je dat ook melden bij de Patiëntenorganisatie Transvisie. Klachten worden verzameld en voorgelegd, zodat het in de toekomst hopelijk beter wordt.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.