welke operatie?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Kaatje
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 feb 2016, 10:56
Gender: Vrouw
Locatie: Arnhem

welke operatie?

Bericht door Kaatje »

Vooruitlopend op mijn operatie, ben ik me aan het oriënteren over keuzes die ik heb. Over de algehele vaginaplastiek weet ik inmiddels heel veel. Ik weet ook dat het eerste jaar een enorme beproeving is. Pijn, complicaties etc. Nu is er ook een variant dat je geen vaginaholte krijgt maar slechts een klein gleufje. Een optische vagina zeg maar. Alleen is over deze operatie bijna niets op internet te vinden. Althans ik weet de juiste zoekwoorden niet te vinden. Ik zou zo graag ervaringen horen van mensen die voor de lichtere variant hebben gekozen. Ik wil graag weten wat de operatie inhoud en hoe de revalidatie verloopt.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: welke operatie?

Bericht door Emma »

Hoi Kaatje,

Kun je je eerst even voorstellen in Persoonlijke Introducties?
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 564
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:48
Gender: Vrouw
Locatie: Rodenrijs

Re: welke operatie?

Bericht door Saskia »

Kaatje schreef:Vooruitlopend op mijn operatie, ben ik me aan het oriënteren over keuzes die ik heb. Over de algehele vaginaplastiek weet ik inmiddels heel veel. Ik weet ook dat het eerste jaar een enorme beproeving is. Pijn, complicaties etc. Nu is er ook een variant dat je geen vaginaholte krijgt maar slechts een klein gleufje. Een optische vagina zeg maar. Alleen is over deze operatie bijna niets op internet te vinden. Althans ik weet de juiste zoekwoorden niet te vinden. Ik zou zo graag ervaringen horen van mensen die voor de lichtere variant hebben gekozen. Ik wil graag weten wat de operatie inhoud en hoe de revalidatie verloopt.

Ik zou daar ook graag wat meer over willen horen
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Gebruikersavatar
Kaatje
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 feb 2016, 10:56
Gender: Vrouw
Locatie: Arnhem

Re: welke operatie?

Bericht door Kaatje »

Emma schreef:Hoi Kaatje,

Kun je je eerst even voorstellen in Persoonlijke Introducties?
Natuurlijk, bij deze. Ik had die rubriek over het hoofd gezien. Voor warrige types zoals ik is het misschien handig om in de welkoms-mail te vermelden om je eerst even voor te stellen.

Groetjes, Kaat.
Groetjes, Kaat.
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: welke operatie?

Bericht door Eveliene »

Er zijn hier leden die zo'n operatie gehad hebben, het zou leuk zijn als die daar meer over willen vertellen.
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1428
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: welke operatie?

Bericht door Alice »

Altijd goed om voldoende informatie te vergaren voor toch wel een belangrijke beslissing zoals een srs.

“Ik weet ook dat het eerste jaar een enorme beproeving is. Pijn, complicaties etc.”
Ik weet niet waar jij die ‘enorme beproeving’ vandaan haalt.
Ja, het is mogelijk dat tijdens/na de operatie het mis kan gaan ook het herstellen kan onaangenaam zijn voor een tijd.
Wat voor mij mis kon gaan was het oversteken van De Boelelaan bij de VU, destijds waren er geen verkeerslichten

Het type srs wat jij in gedachten hebt kan gewoon uitgevoerd worden hoewel er chirurgen zijn die het weigeren (beroeps trots?).

Inderdaad, je komt bijna niets op het net tegen over deze vorm van srs hoewel het toch wel bekend is. Cosmatic srs, partial srs.

Je kunt zelf voorstellen dat; de operatie eenvoudiger is, herstellen zal sneller gaan, je kunt geen seks hebben, wel wordt een neo-clitoris gemaakt.

Ik weet dat er transgenders zijn die zo’n srs hebben laten doen maar daar werd niet verder over gesproken. Waarom? Schaamte??? "Ik ben meer trans dan jij omdat ik een neo-vagina heb en jij niet"???



AUB, gedachten uitwisseling wat nu een ‘echte’ transgender is; lees betreffende draadjes die hier op dit forum gepasseerd zijn.
Laatst gewijzigd door Alice op 09 feb 2016, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: welke operatie?

Bericht door Anon20190122 »

Ik heb wel de vagina met diepte en ik zal er straks wel weer commentaar op krijgen maar ik heb er niet heel veel last van gehad!

Ik was nog jong 19 jaar en heb een vrij hoge pijngrens en is al weer 20 jaar terug maar ik heb er vaak het idee dat er heel wat bangpraterij bij komt kijken en natuurlijk heb ik wel wat pijn gehad maar viel mij mee reuze mee.

Ik was na de operatie vrij snel moe en kon niks erg lang maar dat weerhield me niet om een aantal dagen nadat ik thuis was even de stad in te gaan om te winkelen.
Een week later zat ik bovendien nog met een huurhuis dat gerenoveerd werd en de hele badkamer er uit lag spoelen deed ik thuis met een teiltje en om te douchen liep ik naar mijn oma die aan de andere kant van het dorp woonde.

Ik heb totaal 4 weken in die renovatie gezeten en liep ook nog achter de werklui schoon te maken zowel binnen als buitenshuis maar ik heb alles maar gewoon over mij heen laten komen en gepikt hoe het kwam.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6821
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: welke operatie?

Bericht door Eva »

De oplossing waar jij aan denkt wordt ook wel aangeduid als een 'brievenbus'-oplossing, Kaatje. Bij het VUmc is dit niet onbekend. Zij brengen echter wel enige diepte aan om het optisch geloofwaardig te houden. Voor de operatie wordt daar dan ook verlangd dat er genitaal wordt onthaard. Dat ontharen is in Groningen (UMCG) weer niet nodig.
Dokter Kanhai (MCA Alkmaar) heeft weliswaar minder ervaring met deze ingreep maar wijst het niet af. Genitaal ontharen vind hij niet nodig, maar hij brengt dan ook geen enkele diepte aan. Een puur cosmetische oplossing dus.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: welke operatie?

Bericht door Jannet V »

Hallo Kaatje,
Bij mij is de vaginaplastiek zonder diepte uitgevoerd en ik ben er zeer tevreden over. Mijn hele verhaal en ervaringen staan in dit draadje. http://www.t-nederland.nl/viewtopic.php?f=7&t=916 Het is nogal lang maar vanaf april 2014 staan mijn operatie ervaringen. Ik hoop dat je er iets aan hebt en stel gerust vragen als je nog meer wilt weten.
Groetjes Jannet
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
Kaatje
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 feb 2016, 10:56
Gender: Vrouw
Locatie: Arnhem

Re: welke operatie?

Bericht door Kaatje »

Dank voor de reacties en voor je verhaal Jannet. Ik heb het ademloos gelezen. Jij was van het begin af aan al zeker van je zaak, ik twijfel. Verder zo herkenbaar allemaal.

Uit de reactie van Alice en Tanisha blijkt wel dat iedereen het anders ervaart. Ik moet er maar van uitgaan dat het bij mij ook allemaal voorspoedig verloopt. Ik zie wel op tegen de dilataties en de ziekverlof. Ik wil eigenlijk zo snel mogelijk weer aan het werk.

Ik kom zo wel steeds dichter bij mijn beslissing, bedankt.
Groetjes, Kaat.