bloedwaarde estradiol

Robyn
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2014, 22:26
Gender: Trans MtF

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door Robyn »

Helena schreef:
Amy schreef:
Robyn schreef:Is t normaal dat ze rond de 6 maanden geen hormoonwaarden prikken, alleen algemene waarden? Baal ervan dat mn borsten al sinds oktober niet meer groeien. Heb nog bijna geen groei :(
Mogelijk zijn ze het gewoon vergeten aan te kruisen, bij mij is het toen wel gemeten. Je kunt het beste zelf even dat formuliertje wat je mee neemt naar het bloedprikken doorkijken en kijken wat er aangekruist is en een opmerking te maken als er naar jouw idee iets ontbreekt. Een van de hormoon dokters heeft mij zelfs aangeraden dat steeds te doen.
Nee ze zijn niet vergeten het aan te kruisen. Ik was gisteren bij de Endocrinoloog (zes maanden hormonen nu) en die vertelde me dat er bij zes maanden helemaal geen bloed geprikt wordt. Gezien hevige bijwerkingen van Androcur (slik al een maand een halve dosering) wil ik toch weten wat mijn hormoonwaardes zijn. Dat begreep ze gelukkig en ik kon laten prikken. Overigens stap ik nu over naar Spironolacton, ben benieuwd of dat beter gaat!
Had ik ook maar aangedrongen, ach dan maar wachten tot mei, dan mag ik weer prikken. Ik ga ervan uit dat het goed is.
Groetjes,
Robyn
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door Veronica »

Je kan eventueel naar je eigen huisarts om bloed te prikken, echter of de VU zich iets van aantrekt is de vraag maar dan heb je tenminste zekerheid voor jezelf.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Robyn
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2014, 22:26
Gender: Trans MtF

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door Robyn »

Kan ik gewoon vragen om bloed te prikken om de waardes te weten?
Groetjes,
Robyn
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door Veronica »

Robyn schreef:Kan ik gewoon vragen om bloed te prikken om de waardes te weten?
Afhankelijk van de huisarts denk ik, maar bij onze huisarts is het een kwestie van aankloppen en aangeven wat er gemeten moet worden.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Saskia
Berichten: 564
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:48
Gender: Vrouw
Locatie: Rodenrijs

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door Saskia »

Na al het geklooi met mijn hormoon waarden de endo toch zover gekregen dat ze me ging geloven. Heb nu systen 75. 31.03 wordt er weer gekeken wat het voor gevolgen heeft gehad. Ben zeer benieuwd
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Mayke
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 jul 2014, 11:52
Gender: Vrouw

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door Mayke »

jacqueline schreef:als ik al die waardes hoor...dan zit het bij mij dus echt niet goed.....ik kom niet verder dan tussen de 50 en 70 estradiol......en ik plak systen100
dit telt voor mij ook ben ik bang voor.
bij aanvang was mijn estradiol waarde 46 na 3 maanden 76 en bij 6maanden 63 pmol/L ook ik plak systen 100
leef geeft liefde voor al wat leeft
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door Emma »

Ik ben door Van Houten redelijk snel op drie keer 100 in de week gezet in plaats van de standaard twee keer, omdat mijn estradiol waarde ernstig onder de 100 bleef. Dat is later door het VUmc overgenomen, en ik heb begrepen dat ook zij inmiddels in andere voorkomende gevallen 300 in de week voorschrijven, maar dan twee keer in de week twee van 75 tegelijk.

De allereerste reactie van Klaver trouwens in het VUmc was '300? Oh, dat doen we hier niet.' Zonder ook maar mijn bloedwaarden, lichaamsvolume of -gewicht te kennen. Er zijn wel redenen hoor, dat ik af en toe zeg dat ze maar wat doen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door Cait »

Ik zit nu 5 weken zonder hormonen ivm srs . Toen ik nog hormonen gebruikte had ik mooie waardes . Nu merk ik opeens haargroei op buik die ik al lang niet meer had , en die zweetgeur van vroeger en meer , ik ga er van uit dat de bijnieren in dit geval veel meer testosteron maken dan dat me waarde was met blokkers . Of heeft het te maken met het niet hebben van oestrogeen ?

Verder word ik a.s. maandag gebeld door klaver voor het ' bespreken ' van mindere dosis ... Waarom minder als ik perfecte waardes had ...en verder vertrouw ik die testosteron waarde echt niet .. en waarom dosis bespreken zonder eerst een bloed onderzoek ...dat is dus nergens op gebaseerd .
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door Eveliene »

Ik heb Klaver uitgelegd dat ik zeker het eerste jaar na de srs niet omlaag wil in de dosis oestrogeen. Daarna zie ik wel weer en vreemd genoeg ging ze accoord met de weigering om te halveren naar 50mg.
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: bloedwaarde estradiol

Bericht door Emma »

Van Houten heeft me alleen gevraagd of ik even wilde opletten met het bestellen van de cypro, dat ik dat een beetje uitkien omdat je het na de SRS toch niet meer nodig hebt...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Plaats reactie