Counseling

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Counseling

Bericht door Emma »

Er zijn, buiten Transvisie/Transvisie Zorg, niet heel veel mensen die zich bezighouden met counseling op het gebied van genderdysforie. Voor jou persoonlijk misschien nog wel maar als het om partners of kinderen gaat zit je eigenlijk meteen vast aan Transvisie Zorg. Lastig ook als je niet in de randstad woont.

Vorige week kwam ik in contact met Saskia Niezen, die op verschillende manieren counseling aanbiedt, onder andere via Skype. Scheelt een boel reizen en zo. Je moet met iemand natuurlijk een klik hebben maar het kan de moeite waard zijn om als je iemand zoekt, deze mogelijkheid ook mee te nemen.

De website van Saskia is http://www.directcounseling.nl. Voor een wat specifiekere uitleg, heb ik een PDF van haar gekregen. Die is hier te vinden.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Bregje
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 okt 2015, 22:12
Gender: Vrouw

Re: Counseling

Bericht door Bregje »

Ik zoek daar ook nog steeds iets goeds voor. En ik houd van werk op afstand. Maar hierbij wil ik toch met iemand aan tafel zitten. Zaken die zo belangrijk zijn en waar emoties bij komen kijken kunnen volgens mij niet via Skype.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Counseling

Bericht door Fay »

Zou voor mij kunnen werken, tot nu toe alles alleen gedaan zonder enige peut of hulp, een peut zit niet bij mij in de buurt dus dit zou een mooie tussenoplossing kunnen zijn

Fay
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Counseling

Bericht door Emma »

Bregje schreef:Ik zoek daar ook nog steeds iets goeds voor. En ik houd van werk op afstand. Maar hierbij wil ik toch met iemand aan tafel zitten. Zaken die zo belangrijk zijn en waar emoties bij komen kijken kunnen volgens mij niet via Skype.
Via Skype kan dat wel hoor. Zolang je maar niet gaat mailen of zo. Als je gezichtsuitdrukkingen kunt zien en een stem kunt horen kom je een heel eind. Maar als ik het goed lees is het wel degelijk mogelijk om 'live' sessies te boeken.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Counseling

Bericht door Jeste »

Er zijn overigens door het hele land wel psychologen en andere hulpverleners te vinden die kennis van genderdysforie hebben. Bij de Patiëntenorganisatie Transvisie zijn adressen bekend.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Valentina
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:15
Gender: Vrouw
Locatie: Amsterdam

Re: Counseling

Bericht door Valentina »

Ik denk niet, Emma, dat een persoon met gender dysforie, een gendertherapeut nodig heb.

Mijn ervaring: ik wad client (voor Jaren)bij een gendertherapeut in Amsterdam, maar ik voeld me die benadering niet positive.

Ik ben dan, aan het begin van de transitie naar en gestal theraeepeut die geen background over gender disforie had, en het was beter, meer open, liever dan denken allen aan de transistie.

Emoties zijn hetzelfde: man/vrow/trans
Ciao,
Valentina