Nieuwe chat! Zie dit topic.

Rolbevestigende hobby's

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Petra57
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 feb 2015, 11:35
Gender: Vrouw

Re: Rolbevestigende hobby's

Bericht door Petra57 »

Fay,

Ja het leven blijft vol met keuzes, mijn standpunt is doe waar je goed in bent, elk mens heeft talenten.

Ik ben iemand die liever praat in het mens zijn inplaats van on jee we zijn trans. Nee we zijn mens.

Ik ben iets gaan doen waar ik met toen ik 7 jaar was al koos, Op schoolreisje naar openlucht museum. Daar kocht ik een plastic foto camera en een foto rolletje. Ik werd later toen ik 28 jaar was Reportage fotografe , afgestudeerd aan d efotovakschool in Apeldoorn.

Mijn tip, doe waar je goed in bent.

Petra
Gebruikersavatar
BeaCherry
Berichten: 59
Lid geworden op: 21 apr 2015, 15:55
Gender: Trans MtF
Locatie: Apeldoorn

Re: Rolbevestigende hobby's

Bericht door BeaCherry »

Ik ben al heel lang een danser, alle vormen, recent ook Burlesque instructeur geworden. Zumba, Sh'Bam en andere dansfitness. Koken, wassen en strijken (geen hobby maar doe het graag). Knutselen, handwerken en bordspelletjes....
Worden wie ik ben maakt me gelukkig.
Gebruikersavatar
Sabrine
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 apr 2015, 05:30
Gender: Onzeker

Re: Rolbevestigende hobby's

Bericht door Sabrine »

Ik heb volgens mij niet echt rolbevestigende hobby's. Moet wel zeggen dat ik de laatste tijd meer geïnteresseerd ben in het zelf maken van kleding.
Voornamelijk om iets beter passend te krijgen. Mijn eerste projecten zijn helaas niet echt van uitzonderlijke kwaliteit :roll:
Misschien moet ik eens na gaan denken over een cursus.

Wat ik ook zeer leuk vind is om zelf (middels een bouw-kit) een gitaar te bouwen. Vorig jaar mijn eerste in elkaar gezet (een Les Paul) en deze zomer wacht er een Telecaster op me :D
Sky
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 aug 2015, 23:30
Gender: Trans FtM

Re: Rolbevestigende hobby's

Bericht door Sky »

Mijn hobby's zijn behoorlijk rolbevestigend, in de zin van neigen naar het "mannelijke".
Dat wil zeggen, ik neig zelf naar het mannelijke en de hobby's die ik heb zijn voornamelijk hobby's die mannen hebben, vrouwen bij uitzondering ook.

Vliegen, vechtsport, motorrijden, klussen, vliegtuigjes en oldtimers, modelbouw.
Ook games zijn iets waar iets meer mannen over het algemeen mee bezig zijn (zoals minecraft) maar ook een aantal vrouwen.

Soms voel ik me net een wandelend cliché :P
Gebruikersavatar
Mikayla
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jul 2015, 00:50
Gender: Trans MtF
Locatie: Uden, Noord Brabant

Re: Rolbevestigende hobby's

Bericht door Mikayla »

Nouja nie egt rolbevestigend maar tekenen is voor mij nu wel lekker ontspannend :3
"This is a story that i have never i told, i gotta get it of my chest and let it go, i need to take back the light inside your storm" - Demi Levato, Warrior.
Gebruikersavatar
Jacquie
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 sep 2015, 14:54
Gender: Anders

Re: Rolbevestigende hobby's

Bericht door Jacquie »

Hoe hard ik er ook over na denk, ik kan niet echt hobbies bedenken die rolbevestigend zijn 1 of andere kant op. Sommige hobbies vul ik dan wel eigenlijk in op een soms wat vrouwelijke manier en kijk op dingen, maar ze zijn niet essentieel man/vrouw. En qua mannelijk, pfffffft ik heb helemaal geen mannelijke hobbies. Ik luister wel graag metal wanneer ik muziek luister, muziek is een hobby, maar dat is tegenwoordig ook niet echt meer een mannenmuziek. En ik probeer de ukulele te leren spelen, wat dus ook weer een neutraal instrument is.

Nee fotografie, knutselen, schilderen en allerlei vormen van kunst, schrijven, etc, allemaal neutraal dus.
The feeling sometimes, wishing you were someone else
Feeling as though you never belong
This feeling is not sadness, this feeling is not joy
I truly understand. Please, don't cry now