Nieuwe chat! Zie dit topic.

Transgender tv programma

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Transgender tv programma

Bericht door Jeste »

De mensen die meedoen aan programma's over transgenders doen wel ontzettend goed werk. Zij zorgen ervoor dat er meer bekendheid ontstaat over transgenders en hopelijk ook meer acceptatie. Daar heb ik wel bewondering voor.
Zelf heb ik toch niet de behoefte niet om zoiets te doen, want het is best zwaar voor mij om zo in de belangstelling te staan. Liever blijf ik een beetje op de achtergrond.
Wel zou ik er over denken om mee te doen aan een geschreven artikel, wanneer dat gaat over mensen die zich niet specifiek vrouw of man voelen. Dat komt meer in de buurt van mijn situatie en is iets dat voor veel mensen ook nog iets onbekends is.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Transgender tv programma

Bericht door Lise »

Beetje off-topic, maar lijkt me juist zo gaaf als we meer transgenders in de media zouden zien die daar niet zitten omdat ze transgender zijn, maar juist vanwege wat ze nog meer kunnen. Een Midden-Oosten deskundige, of een presentator of verzin maar iets... Dan laat je juist zien dat het niet alleen maar daarom draait.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Transgender tv programma

Bericht door Emma »

Helemaal gelijk. Helaas ben ik gewoon maar een IT'er. Een goede, daar niet van, maar geen TV materiaal...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Niek68
Berichten: 150
Lid geworden op: 28 feb 2015, 17:06
Gender: Trans FtM
Locatie: Huissen

Re: Transgender tv programma

Bericht door Niek68 »

vandaag of morgen komt het cliëntenblad waar ik insta en praat over mijn transgender zijn (is dus wel een beperkte groep die het ziet). Ze hadden het thema ontplooiing en daar had een kennis van me voor opgedragen. En volgende week kom ik in het plaatselijke suffertje, niet speciaal als transgender maar wel met hij/zijn en Niek. Dat gaat over mijn vrijwilligerswerk bij een wijkhuis en hoe ik weer wat kan betekenen voor de maatschappij. Dus niet transgender gerelateerd maar wel met mijn nieuwe ik. De mensen in de flat waar ik woon weten het nog niet dus als ze dit zien krijg ik vast wat vragen op me af :oops: TV lijkt me niet iets voor me maar zou er wel over nadenken als ze het vragen, heb ik iets toe te voegen naar meer bewustzijn van de medemens. Nu zie je toch regelmatig programma's over transgenders en daar ben ik ergens wel blij mee. Het maakt het open zijn erover makkelijker.
There's only one way of life and that's your own
Gebruikersavatar
jeronimusbrult
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 nov 2014, 21:31
Gender: Anders
Locatie: Regio Zwolle

Re: Transgender tv programma

Bericht door jeronimusbrult »

Ik kijk zelf eerlijk gezecht meestal ''Rupauls Drag Race'' dit TV programma is een modekampioenschap voor dragqueens. beetje vergelijkbaar met Americas next top model maar dan voor dragqueens en veel met veel meer uitdaging en opdrachten erin. Het is een programma met sensatie en het word altijd op ''OutTV'' uitgezonden. OutTV is te bekijken via een van de GAY-LIFESTYLE pakketten van diverse TV-aanbieders. Het programma is zeer geliefd bij transgenders, vanwege de Dragqueenpersonages.
Het is best grappig om je eigen identiteit te zijn.
''Ooh my Gayness, I feel so different.''
Hoi, Dr. Genderfluid, kom je vandaag nog even bij me langs?
dan maken we er gewoon weer een gezellig feestje van.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Transgender tv programma

Bericht door Veronica »

jeronimusbrult schreef:Ik kijk zelf eerlijk gezecht meestal ''Rupauls Drag Race'' dit TV programma is een modekampioenschap voor dragqueens. beetje vergelijkbaar met Americas next top model maar dan voor dragqueens en veel met veel meer uitdaging en opdrachten erin. Het is een programma met sensatie en het word altijd op ''OutTV'' uitgezonden. OutTV is te bekijken via een van de GAY-LIFESTYLE pakketten van diverse TV-aanbieders. Het programma is zeer geliefd bij transgenders, vanwege de Dragqueenpersonages.
Ik hoor vooral het tegenovergestelde, de programma is extreem over de top.

Wel vermakelijk, maar absoluut niet geliefd.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
jeronimusbrult
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 nov 2014, 21:31
Gender: Anders
Locatie: Regio Zwolle

Re: Transgender tv programma

Bericht door jeronimusbrult »

Veronica schreef:
jeronimusbrult schreef:Ik kijk zelf eerlijk gezecht meestal ''Rupauls Drag Race'' dit TV programma is een modekampioenschap voor dragqueens. beetje vergelijkbaar met Americas next top model maar dan voor dragqueens en veel met veel meer uitdaging en opdrachten erin. Het is een programma met sensatie en het word altijd op ''OutTV'' uitgezonden. OutTV is te bekijken via een van de GAY-LIFESTYLE pakketten van diverse TV-aanbieders. Het programma is zeer geliefd bij transgenders, vanwege de Dragqueenpersonages.
Ik hoor vooral het tegenovergestelde, de programma is extreem over de top.

Wel vermakelijk, maar absoluut niet geliefd.
Hmmm ja ik begrijp het. Maar ik hoor van diverse bronnen waaronder enkele transgenderkennissen dat ze het heleaal TOP en geweldig vinden.
vandaar dat ik zei dat het zeer geliefd is onder Transgenders.
Het is best grappig om je eigen identiteit te zijn.
''Ooh my Gayness, I feel so different.''
Hoi, Dr. Genderfluid, kom je vandaag nog even bij me langs?
dan maken we er gewoon weer een gezellig feestje van.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Transgender tv programma

Bericht door Veronica »

jeronimusbrult schreef:
Veronica schreef:
jeronimusbrult schreef:Ik kijk zelf eerlijk gezecht meestal ''Rupauls Drag Race'' dit TV programma is een modekampioenschap voor dragqueens. beetje vergelijkbaar met Americas next top model maar dan voor dragqueens en veel met veel meer uitdaging en opdrachten erin. Het is een programma met sensatie en het word altijd op ''OutTV'' uitgezonden. OutTV is te bekijken via een van de GAY-LIFESTYLE pakketten van diverse TV-aanbieders. Het programma is zeer geliefd bij transgenders, vanwege de Dragqueenpersonages.
Ik hoor vooral het tegenovergestelde, de programma is extreem over de top.

Wel vermakelijk, maar absoluut niet geliefd.
Hmmm ja ik begrijp het. Maar ik hoor van diverse bronnen waaronder enkele transgenderkennissen dat ze het heleaal TOP en geweldig vinden.
vandaar dat ik zei dat het zeer geliefd is onder Transgenders.
Dat kan, misschien sprak ik net het andere type transgenders die het niks vonden, dat zou het dan wel verklaren.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Beardelady
Berichten: 324
Lid geworden op: 01 jan 2015, 11:32
Gender: Vrouw

Re: Transgender tv programma

Bericht door Beardelady »

Over de top of niet, maar kijk RPDR erg graag. En heb er dus totaal geen problemen mee.
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Transgender tv programma

Bericht door Eveliene »

Gisteren heb ik naar aflevering 3 van 'I am Caith' gekeken en dat bestond uit huilen, zeuren maar vooral veel op stap gaan, drinken en eten. Over the top Amerikaans maar niet iets wat ik vaker wil zien. Het wachten is op een Nederlandse of Europese versie die wat dieper in gaat op het hele spectrum en dan het liefst over transgenders van verschillende leeftijdcategorieën omdat die ieder hun eigen probleempjes mee dragen.