Niet weten hoe verder

Pas ik nou in een hokje of niet?
Notsureyet
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jul 2015, 23:59
Gender: Trans MtF

Niet weten hoe verder

Bericht door Notsureyet »

Ik zit met een probleem en hoop dat er hier mensen zijn die me hierbij kunnen helpen.

Even i grofe lijnen hoe en wat.

Toen ik 7 was kwam ik er achter dat ik me van binne anders voelde als de meeste mensen.

Toen ik ongeveer 10-11 was wist ik zeker dat ik van binnen een meisje was (al die tijd verborgen gehouden en niks mee gedaan)

Toen ik 16 was uit de kast gekomen tegen over me ouders (die streng christelijk zijn) en die hadde moeite met het accepteren.

Toen ik uit de kast kwam vonden mijn ouders het een goed idee om naar een psygoloog te gaan. Ik een jaar lang naar de psygoloog (bij een christelijke organisatie) hielp niks. En mijn ouders bleven maar denken dat het iets is waar je wel over heen groeit.

Nu ik 20 ben begin ik steeds depresiefer te worden omdat ik maar geem stappen kan zetten naar het vrouw worden door mijn ouders, aangezien ze het niet thuis willen hebben dat dat soort "heidense" dinge gedaan worden.

Ik weet nu dus niet hoe verder moet ben 20 woon nog thuis met strenge ouders die het absoluut niet accepteren. En ik wil ook een mezelf kunnen zijn.

Ik hoop dat er hier mensen zijn die me hierbij kunnen helpen.
fenna
Berichten: 131
Lid geworden op: 21 apr 2015, 11:13
Gender: Vrouw

Re: Niet weten hoe verder

Bericht door fenna »

Hi Eric,

Het komt op mij over dat je al behoorlijk klem zit..
Wat je 'moet' doen, kan ik je niet vertellen. Dat is iets dat je voor jezelf moet zien uit te vinden, want geen situatie is hetzelfde.
Die psycholoog, was je daar via de kerk terecht gekomen of via de huisarts? Als dat via de kerk was, kan ik me er iets bij voorstellen dat je er niets mee opschiet. Wellicht kun je dan via je huisarts bij een religie onafhankelijke psycholoog terecht.

Wat mij destijds erg heeft geholpen was op mezelf gaan wonen. Vanaf dat moment kon ik echt mezelf gaan ontdekken. Overigens kom ik niet uit een sterk religieuze achtergrond, dus daar heb ik geen specifieke ervaring mee.

succes, Fenna
Notsureyet
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jul 2015, 23:59
Gender: Trans MtF

Re: Niet weten hoe verder

Bericht door Notsureyet »

Hey fenna.

Nee niet via de kerk maar mijn ouders hadde deze psygoloog opgezocht bij een christelijke organisatie.

En op me zelf wonen zie ik okk als enige oplossing allen gaat me dat te veel kosten ookal werk ik gewoon full time
fenna
Berichten: 131
Lid geworden op: 21 apr 2015, 11:13
Gender: Vrouw

Re: Niet weten hoe verder

Bericht door fenna »

misschien is het een idee om een lijstje te maken met wat je tegenhoudt om op jezelf te gaan wonen.
Dan stap voor stap die dingen aanpakken, zodat je uiteindelijk wel op jezelf kunt gaan.
Met een fulltime baan zijn er vast wel ergens mogelijkheden en je eerste inboedel hoeft niet nieuw te zijn ;)

De dochter van een vriendin van me heeft een anti-kraak woning gevonden en scharrelt via internet haar hele inboedel bij elkaar voor weinig geld. Die zit inclusief d'r eerste maand huur en complete inboedel voor minder geld op d'r zelf dan ik vorig jaar aan mijn (redelijk uitgebreide) aquarium opstelling heb uitgegeven....

Als je een beetje kunt sparen terwijl je nog bij je ouders woont, heb je straks budget om de molen in gang te zetten.
Hoe werkt in je regio de sociale woningmarkt? Dat is iets waar je je ook al in kunt verdiepen als je dat nog niet gedaan hebt.

Je bent in de 20 las ik in je voorstel topic. In principe ben je dan zelf handelingsbekwaam en mag de huisarts in principe niets aan je ouders doorgeven zonder jouw specifieke toestemming. Wellicht is dat dus ook iemand die je verder kan helpen.
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: Niet weten hoe verder

Bericht door J1nny »

Inderdaad, huisarts.
Per direct.
Die heeft beroepsgeheim, en bereid je je er maar op voor dat je voorlopig zonder je ouders doorga.
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Niet weten hoe verder

Bericht door Veronica »

Ik vrees dat op jezelf wonen nog de enige oplossing is, ik heb dit soort verhalen al vaker gehoord en de enige manier om verder te gaan was voor diegenen om op zichzelf te wonen, bij sommigen accepteerden de ouders het zelfs achteraf, terwijl bij een ander de ouders dat afkeuren en diegene niet meer willen zien tot die "fase" over is.

Het is geen fase, je bent het of je bent het niet en als jij je zo voelt dan ben je dat, sommige mensen en dus ook ouders snappen dat niet, wat de boer niet kent dat eet hij niet, en dus is het ook zo met mensen wat ze niet kennen willen ze niet beter kennen puur door hun eigen stomme koppigheid.

Ik zou zeggen, je bent 20, kwel jezelf niet, zo te zien gaan ze echt niet bijdraaien, vergeet ook niet dat het soms voorkomt dat ouders op ten duur ook alsof doen om je alsnog in hun gewenste richting bij te sturen, goed uitkijken als dat gebeurt...
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Apoc Revolution
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 apr 2015, 17:53
Gender: Transgender

Re: Niet weten hoe verder

Bericht door Apoc Revolution »

Ik weet niet of jij ook gelovig bent, maar ik ben zelf Christen en transgender en zal hier mijn mening over geven.

Jouw ouders lijken niet te beseffen hoe belangrijk dit voor je is, omdat ze dit waarschijnlijk zelf nooit hebben meegemaakt. Als ze deze gevoelens die je hebt niet accepteren, dan accepteren ze eigenlijk jou niet en dat zou heel oneerlijk zijn. Als God je accepteert om wie je bent, dan zou je als Christen zijnde dat ook moeten doen, want Christus is jouw voorbeeld. Ik vraag me ook constant af of God mij opzettelijk als jongen heeft geschapen, of dat het een resultaat is van de natuur maar dat God wel de uitkomst wist. Hoe dan ook; ik wil mezelf kunnen zijn, en leven als een man hoort daar absoluut niet bij. Dat zou Hij toch moeten kunnen begrijpen en ik hoop dan ook dat ik de kans krijg om te kunnen leven zoals ik dat wil zonder enige vorm van machteloosheid als ik een nieuw lichaam krijg.

Als je de optie hebt om alleen te wonen, zou ik dat doen in jouw geval. Ze kunnen je niet dwingen, want je bent geen kind meer. Het is het niet waard om ongelukkig te zijn alleen maar zodat je ouders tevreden zijn.
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Niet weten hoe verder

Bericht door Eva »

Mijn zusje is predikant en heeft ten aanzien van dit onderwerp ook een mening. Best interessant, maar ik ga die hier niet weergeven. Ik ben in de loop van de tijd voorzichtig geworden met betrekking tot religie en politiek.

Ze veroorzaken In het 'gewone' leven al problemen genoeg.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Niet weten hoe verder

Bericht door Eveliene »

Probeer in ieder geval in gesprek te blijven en maak je ouders duidelijk dat ieder mens naar gods evenbeeld is geschapen, tenminste zoiets heb ik ooit eens ergens gelezen en in dat boek stond ook nog iets dat Jezus aan het kruis zijn vader vroeg om de mensheid hun fouten te vergeven en het belangrijkste is natuurlijk heb uw naaste lief maar daarop kan je een tegen antwoord verwachten van eert uw vader en uw moeder. Een jaar of 3 geleden (ik raak de tijd een beetje kwijt) woonde ik in het uiterste noorden van Friesland in een streng gereformeerd dorpje en kreeg woorden met een paar dorpsgekken en gelukkig kwam op dat moment de dominee voorbij fietsen en bleef luisteren waarna hij zei dat hij als dominee het recht niet had om over mij te oordelen want Christus stond voor liefde en respect naar alles en iedereen. Vanaf dat moment kon ik zonder gezeik over straat lopen. Je kan beter praten met een dominee dan met een ouderling want die zijn niet te vertrouwen maar probeer het nog eens met je ouders en wil dat niet kijk dan of je in de geloofsgemeenschap een vertrouweling kan vinden waarmee je kan praten en die bereid is om ook met je ouders te gaan praten. In je eentje ga je dit zo niet redden begrijp ik al en bij je ouders vertrekken is tegenwoordig ook niet altijd even makkelijk meer.
Notsureyet
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jul 2015, 23:59
Gender: Trans MtF

Re: Niet weten hoe verder

Bericht door Notsureyet »

Bedankt allemaal voor de ideeën en eventueele oplossingen. Ik snap zelf ook dat uit huis gaan de makkelijkste optie is alleen verdien ik daar niet genoeh voor ( heb wel leuk salaris maar met gemiddelde sociale huurwoning blijft er alsnog niet heel veel van over). Dus moet het nog wel een tijd thuis rond zien te komen. Zelf geloof ik niet meer in een god onder andere door de meeste christenen dat ze zo voor oordelen en alles heel goed weten maar zelf niet de "regels" opvolgen (sorry als ik nu hier christen mee kwets maar dat is hoe ik door onder andere mijn ouders over het geloof denk).
Plaats reactie