Spijtoptanten

Pas ik nou in een hokje of niet?
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Spijtoptanten

Bericht door Anon20180311 »

elke schreef:
Amy schreef:Als ik spijt zou moeten krijgen dan zou ik spijt moeten hebben dat ik niet direct zelfmoord had gepleegd in plaats van in transitie te gaan. Beetje raar want zelfmoord kan altijd nog. Deze hele transitie is voor mij meer een poging om mezelf te redden of mijn leven te verlengen als je er zo naar kijkt, niet echt een keuze.
Zonder dramatisch te willen zijn: dat was bij mij net zo.
Als ik spijt zou kennen: dan zou dat zijn dat ik het probeerde ( eigen leven te ontnemen !! ) voor mijn transitie ! Met andere woorden : als ik niet mag/kan/ probeerde, te leven als man/ trans-man/mezelf zijnde, laat me dan tenminste sterven , als" man "zijnde, mezelf zijnde !!

Grtz Nick :hug2:
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
vh-Forlove
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 feb 2016, 18:25
Gender: Trans MtF
Locatie: Onze Aarde

Re: Spijtoptanten

Bericht door vh-Forlove »

In mijn geval denk ik dat ik na mijn transitie geen spijt zou kennen. omdat ik al 39 jaar in dit probleem zit. en ik al een paar keer mezelf heb geprobeerd van het leven te ontnemen.. En ik weet zeker in mijn geval dat ik na mijn transitie meer gelukkig zal zijn en nooit spijt zal krijgen.

maar het is wel degelijk een onderwerp wat discussieerbaar moet zijn . want er zijn denk ik genoeg mensen die het heel mooi lijkt maar later er achter komen deze grote en zware stap nooit genomen zouden hebben...
Gebruikersavatar
Butterflyflaps
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 jun 2015, 01:48
Gender: Transgender

Re: Spijtoptanten

Bericht door Butterflyflaps »

Spijt dat ik jarenlang door andermans mening heb laten doen :mrgreen:
Sway all day, Butterfly flaps all the way !
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
Dance the pain away :>
Gemma12345
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mar 2016, 21:40
Gender: Trans MtF

Re: Spijtoptanten

Bericht door Gemma12345 »

Hallomensen daarom vindt ik dit forum top omdat er zoveel mogelijk informative wordt gegeven
Ik denk niet dat ik ooit spijt ga krijgen maar dan heb je wel en problem.
En dat horde ik dat bij het vu je op een gegeven ogenblik aan je lt wordt overgelaten lijkt me best moeilijk
tanja1977
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2014, 09:20
Gender: Trans MtF

Re: Spijtoptanten

Bericht door tanja1977 »

Hoe kan het dat spijtoptanten op fora tot de grond toe afgefakkeld worden als ze zeggen dat ze spijt hebben?
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Spijtoptanten

Bericht door Anon20180501 »

Dan val ook ik even in herhaling Tanja;

"Kan je dat even toelichten Tanja..? Ik begrijp niet precies wat je bedoelt als het punt dat je wil maken inmiddels nog niet is aangesneden..."

Ik wacht nog steeds op die toelichting, speelt het bij jou..?

grts Daniéla
tanja1977
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2014, 09:20
Gender: Trans MtF

Re: Spijtoptanten

Bericht door tanja1977 »

Eveliene schreef:Alsof Kanhai alles is. Die komt doodleuk gemaakte afspraken wat betreft de operatie niet na. wat bashen betreft heeft Danielle gelijk, dat word steeds erger maar goed dat is t-ned nu eenmaal.
Kanhai heeft het vast te druk met besneden moslima's oplappen.
tanja1977
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2014, 09:20
Gender: Trans MtF

Re: Spijtoptanten

Bericht door tanja1977 »

Nee, maar ik hoor/lees het hier en daar wel.
Spijtoptanten zijn natuurlijk slechte 'reclame' voor de T community.
En verder weet ik dat er veel hun kaken stijf op elkaar houden.
Want het is natuurlijk zwakte tonen.
vh-Forlove
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 feb 2016, 18:25
Gender: Trans MtF
Locatie: Onze Aarde

Re: Spijtoptanten

Bericht door vh-Forlove »

Mijn mening is dat je er juist wel over uit moet komen. inmers is het delen van gevoel een deel verlossing. en wellicht kan je in contact komen met lotgenoten en mensen waar je dingen mee kan delen en begrijpen. Helemaal niks zeggen is het minst slimme wat je kan doen

Hopelijk komen ze wel er uit op een dag en dan zal het level al weer makkelijker zijn.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Spijtoptanten

Bericht door Anon20180501 »

Hai Tanja

Spijt is inderdaad een ondergeschoven kindje (ook in de statistieken en wat betreft de nazorg) maar op t-ned ervaar ik het toch niet zo dat men negatief staat tegenover spijtoptanten, of ik moet iets gemist hebben, dat kan natuurlijk.
Ik kan me ook niet herinneren dat er überhaupt iemand die werkelijk spijt had hier zijn/haar verhaal deed, en dat zou denk ik inderdaad kunnen liggen aan dat men zich ervoor schaamt. Meld je aan zou ik zeggen want het is niet iets om je voor te schamen en het moet een vreselijk iets zijn. Omdat velen er maar weinig tot geen ervaring mee zullen hebben of het zich helemaal niet kunnen of willen voorstellen of inleven, zal het natuurlijk wel veelal bij een luisterend oor en uitingen van medeleven en geestelijke steun blijven.