hoe je dag door 1 persoon verpest wordt

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: hoe je dag door 1 persoon verpest wordt

Bericht door Anon20190516 »

Het rare is dan weer wel,dat soms het omgekeerde gebeurt.dus.ik in herenkleding,geen make-up met mijn haren in een staart.dat dan iemand mevrouw tegen me zegt?! :shock:
Offline
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: hoe je dag door 1 persoon verpest wordt

Bericht door Jeste »

Wat is dat toch wat iemand een mevrouw of mijnheer maakt, vraag ik me wel eens af.
En om even eerlijk te zijn maak is het mij zelf ook wel eens gebeurd dat ik fout zat. Toen ik een foto zag van iemand in een krant of tijdschrift, bijvoorbeeld. Stond er een vrouw op de foto die niet helemaal aan het stereotiepe vrouwbeeld voldeed en dacht ik dat het een man was, totdat ik ging lezen. Om me te schamen. :oops:

Als er tegen mij eens mijnheer wordt gezegd, dan maak ik me er niet meer zo druk om. Dat komt gewoon omdat ik kort haar heb. In de ogen van sommige mensen ben ik dan gelijk een mijnheer. Het is gewoon heel erg van persoon tot persoon verschillend of ze een mevrouw of een mijnheer waarnemen. Varbazingwekkend eigenlijk.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
fenna
Berichten: 131
Lid geworden op: 21 apr 2015, 11:13
Gender: Vrouw

Re: hoe je dag door 1 persoon verpest wordt

Bericht door fenna »

het gemiddelde waarnemingsvermogen van mensen is niet best...

Als ik in mijn werkkleding (blauwe stoere werkbroek en rode polo bij willekeurig welke winkel binnenstap, word ik minstens 1 keer voor personeel van die winkel aangezien. Zelfs als personeel van die winkel geheel andere kleur kleding draagt!

Fenna (die maar eens een aantal volkomen onzinnige antwoorden gaat verzinnen voor de verschillende winkels :dance: :D :dance: )
fenna
Berichten: 131
Lid geworden op: 21 apr 2015, 11:13
Gender: Vrouw

Re: hoe je dag door 1 persoon verpest wordt

Bericht door fenna »

in vorige bericht na 'rode polo' een haakje sluiten vergeten :(
solly

Fenna (die het zelf ook niet altijd even scherp in beeld heeft :P)
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: hoe je dag door 1 persoon verpest wordt

Bericht door Anon20180501 »

Hi Fenna...

Na plaatsing van je bericht heb je nog 2 dagen de tijd om je bericht te wijzigen met behulp van de wijzigknop (bovenaan je bericht). ;)

grts Daniéla
fenna
Berichten: 131
Lid geworden op: 21 apr 2015, 11:13
Gender: Vrouw

Re: hoe je dag door 1 persoon verpest wordt

Bericht door fenna »

thx Daniéla
en ik maar zoeken naar een dergelijke knop onder het bericht... mijn eigen punt dus gemaakt ;)

@Rikki,
je frustratie snap ik heel goed, heb het zelf ook de nodige keren meegemaakt. Wellicht helpt het je door het niet persoonlijk op te vatten, maar meer als de onoplettendheid van degene die je tegenover je hebt.

@Jeste,
Met die vraagstelling ben ik een jaar of 20 bezig geweest en heb er geen eenduidig antwoord op gevonden ..... En eerlijk gezegd boeit het me ook niet meer zo.

Fenna
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: hoe je dag door 1 persoon verpest wordt

Bericht door Fay »

eigenlijk is hoe andere je zien niet belangrijk in de first place maar hoe jij jezelf ziet en of je daar tevreden mee bent en dat bij je past

dik huidje krijg je idd door structureel te worden gemeneerd, hij, jongen etc, ik hoor het al bijna niet meer

Fay
Heleen
Berichten: 195
Lid geworden op: 13 apr 2012, 11:24
Gender: Vrouw

Re: hoe je dag door 1 persoon verpest wordt

Bericht door Heleen »

Ik word gemevrouwd als ik net uit bed gekropen ben en zonder makeup en met vouwen in m'n gezicht bij de super sta, maar word ook gemeneerd als ik in vol ornaat in een café sta. Terwijl ik echt dezelfde ben. Het ligt niet aan jou of je gemeneerd wordt, het ligt aan degene die het zegt. Als je kan accepteren dat er altijd mensen zullen zijn die er onbewust iets uitgooien en -belangrijk, zoals al aangegeven- dat het er eigenlijk om gaat dat jìj tevreden bent met jezelf, wordt het een stuk gemakkelijker.
Misha
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 mar 2014, 21:24
Gender: Trans FtM
Locatie: Tilburg

Re: hoe je dag door 1 persoon verpest wordt

Bericht door Misha »

Misschien is het ook handig om te bedenken dat het cismensen ook wel eens overkomt. Dat het niet specifiek is dat jij niet passabel bent als vrouw, maar dat sommige mensen anderen af en toe gewoon verkeerd aanspreken.
Gebruikersavatar
rachel
Berichten: 142
Lid geworden op: 16 feb 2015, 15:30
Gender: Trans MtF

Re: hoe je dag door 1 persoon verpest wordt

Bericht door rachel »

Wou net zeggen heb ook wel eens een cis vrouw gezien die bijv boomlang is of met een zware stem.
Maar ik begrijp je heel goed rikki ik heb gelukkig nog niet iets gelijks mee gemaakt maar ik zal me ook zwaar beledigd voelen.
Maar wat voorn jongen was het misschien nerdy sukkeltje of was ie mischien te dik of een beugel of zon lange slungel want dan kan je ook denken van kijk is naar je zelf haha misschien helpt dat.dat hielp mij namelijk op de basisschool ik werd namelijk gepest door tata sukkeltjes waar van alles
mankeerde. Xxrachel