Nieuwe chat! Zie dit topic.

eenzaam voelen

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: eenzaam voelen

Bericht door Fay »

Ik ook Emma, heb alleen gemerkt dat het niet zo vanzelfsprekend is dat je met iemand dan ook een klik hebt, al moet ik zeggen dat ik er nu een stuk milder naar mezelf en anderen insta dan een paar jaar geleden, Gd zonder enige behandeling is sowieso een slechte basis met jezelf en vriendschappen

Fay
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: eenzaam voelen

Bericht door Eva »

Dat de transitie als zodanig een min of meer eindig proces is; ja. Daar ben ik het mee eens.
De verandering in gevoelens, het veranderde - vaak toegenomen - begrip is blijvend.
Dat onderlinge begrip is - meen ik - voor en van niet-T-mensen minder te verwachten. Ik vind het niet zo vreemd dat transmensen onder elkaar een zekere aantrekkingskracht ervaren die met anderen minder snel optreedt. Noem het golflengte...

Hopelijk druk ik me niet té voorzichtig uit ;)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Maria_G
Berichten: 96
Lid geworden op: 14 jan 2015, 22:32
Gender: Trans MtF
Locatie: Eastern Europe

Re: eenzaam voelen

Bericht door Maria_G »

I agree, people meet on buses, trains, in shops and sometimes they find something common. Transsexuality can also be the starting point. But it can be just a starting point.

TS meetings. As somebody living not in NL, DE or UK but in EU, I do not care about those borders. Only distance makes a difference.

NL side:
Maastricht:
http://www.transgendermaastricht.nl/
no meetings

Eindhoven:
http://www.tggeindhoven.nl/
I think they organize meetings every first Saturday of a month.
I visited them couple years ago. It is the nearest place from my house. However the meetings are held in closed premises and it can be very depressing for TS.

I was told that meetings in Nijmegen are held in public place however it seems that there are parking problems(probably):
http://www.transgendernijmegen.nl/
http://www.transgendernijmegen.nl/cafe-avond/

I have heard good references about events in Groningen but this town is really too far for me.

DE side:
www.gendertreff.de
based in Dusseldorf are very active. Every first Saturday of a month a evening meeting in Leverkusen (near Koln), every third Sunday day event in restaurant near Dusseldorf.
Many other events are organized on the top, like trips on ships, visiting other towns.

In general there is a problem where to go out without spending too much money.
Gebruikersavatar
rachel
Berichten: 142
Lid geworden op: 16 feb 2015, 15:30
Gender: Trans MtF

Re: eenzaam voelen

Bericht door rachel »

Aan de ene kand hebben we veel last van eenzaamheid.het rare als ik sommige Facebook pagina's van andere transgenders zie hebben hun duizenden vrienden en foto's van uitgaan en foto's vaak geliked ik dank ook dat het komt in war voorn omgeving je zit hun hebben meestal mazzel op school te zitten in de stad waar mensen sneller met je praten.
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: eenzaam voelen

Bericht door Alice »

Even een korte opmerking, een veel voorkomend eigenschap van transgenders is dat ze autistische kenmerken bezitten, een meer dan de ander. Dit hoeft in het dagelijks leven geen belemmering zijn maar een hulp om makkelijk kennis te maken met andere mensen is het niet.

Verder is het een goed idee om eens irl kennis te maken met elkaar.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Niek68
Berichten: 150
Lid geworden op: 28 feb 2015, 17:06
Gender: Trans FtM
Locatie: Huissen

Re: eenzaam voelen

Bericht door Niek68 »

herken ook de eenzaamheid wel. Ben alleen bang dat ik dat zelf veroorzaak. Heb op zich best een redelijke groep vrienden en ook nog familie in de buurt maar ik vind het moeilijk daarin zelf actie te ondernemen. Daarbij komt dat ik het eigenlijk wel leuk vind een kroeg in te stappen maar mijn vrienden hier weer niet zo van zijn op 1 vriendin na maar die woont dan weer in Duitsland dus niet bepaald om de hoek.
Ik wil je wel helpen iets op te zetten als je het centraal in Utrecht wilt doen, ik woon in Nieuwegein en zou dus makkelijk wat kunnen zoeken in Utrecht (waar trouwens 2 LGBT kroegen zijn, eventueel een optie).
There's only one way of life and that's your own
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: eenzaam voelen

Bericht door Eva »

Dank je wel voor je overzicht, Maria_G.
Mag ik daar nog een aan toevoegen?

T-Amersfoort elke laatste vrijdag(avond) van de maand.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Anthony
Berichten: 204
Lid geworden op: 28 sep 2012, 16:14
Gender: Trans FtM
Locatie: Emmen

Re: eenzaam voelen

Bericht door Anthony »

Alice schreef:Even een korte opmerking, een veel voorkomend eigenschap van transgenders is dat ze autistische kenmerken bezitten, een meer dan de ander. Dit hoeft in het dagelijks leven geen belemmering zijn maar een hulp om makkelijk kennis te maken met andere mensen is het niet.
Ik zou eerder zeggen dat het een stukje onzekerheid is.
Maar inderdaad meeten is inderdaad een goed idee, erg zijn hier op het forum vaker meetings georganiseerd waarbij je (bij mooi weer) gewoon naar een park gaan om gewoon gezellig te babbelen of zelfs te voetballen o.i.d, dus het hoeft niet veel geld te kosten.
Afbeelding

Labels zijn voor kleren, maar zelfs dan zijn ze irritant….
Gebruikersavatar
Robin26
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 apr 2015, 02:08
Gender: Trans FtM
Locatie: reuver

Re: eenzaam voelen

Bericht door Robin26 »

ja precies.. misschien ff een topic openen voor een evenement of iets dergelijks.. ik zal er 1tje openen kijken wat er gebeurd :)
If you truely own who you are, no one can use you against you
Gebruikersavatar
rachel
Berichten: 142
Lid geworden op: 16 feb 2015, 15:30
Gender: Trans MtF

Re: eenzaam voelen

Bericht door rachel »

Veel transgenders hebben vaak last van onzekerheid.
Alleen niet die jongere transgenders waar ik het net over had die zijn namelijk vrij arrogant.
Het heeft ook te maken wat je hebt meegemaakt als je vroeg begint en alles gaat zoals het hoort denk ik dat je goed meegaat in de maatschappij.
Ook hoorde ik in het programma debat op 2 over transgenders van dat veel transgenders vaak psychische problemen hebben waarschijnlijk zou dat misschien de rede zijn dat sommige transgenders dus niet allemaal daar problemen mee hebben