Mensen...

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1428
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Mensen...

Bericht door Alice »

Wat ik kon lezen;
rachel schreef: …… en er zullen vast ook transen zijn die minder opvallen maar daar is ook heus wel wat aan te zien….. maar we moeten elkaar ook niet gek maken met dat ze het niet aan je zien zo kom je in veel teleurstellingen het is gewoon een groot nadeel……. ik bedoel aan Kelly zie je het ook maar is wel goed gelukt maar de zichtbaar heid is er helaas wel…….

….niet bedoelt als trollen maar om te laten weten dat er een hoop transen naast de schoenen zijn gelopen door een keer van ver af nagefloten te worden en dan denken dat ze achter heteros aan moeten gaan van dat hebben ze toch niet door helaas gebeurt dat vaak en vooral die arrogantie en andere transen belachelijk maken en uitlachen terwijl ze er zelf ook niet perfect uit zien….
Het zou voor Kelly een ramp zijn als ze niet meer als trans wordt gezien. Het is haar handelsmerk om zich als trans zichtbaar te stellen (letterlijk en figuurlijk) daardoor verdiend ze haar levensonderhoud.
http://www.bigkelly.com/

Nu weet ik het percentage niet van transen die achter stoned en dronken hetero mannen aangaan maar in mijn omgeving weet ik er geen. Misschien valt het wel mee.
Overigens, zou jij met die transen om willen gaan als je ze tegen kwam?

@ Maria_G,
‘And there are differences between East and West Europe.
TS girls in West Europe are trained(by psychologists and in self-help forums) to fight for their rights. It can be really hard and depressing to fight against majority.’

Ik denk meer dat omgeving/leefklimaat het verschil maakt. In het westen is een zekere mate van tolerantie t.o. transgenders. Mogelijk door voorlichting, bespreekbaar maken etc.. In mindere mate speelt een therapist hierbij een rol.
Die tolerantie, hier, moet je ook maar zien als een dun vernislaagje en is langzaam opgebouwd in de laatste 30 - 40 jaar. Je kon destijds ook vervolgd worden, opgesloten worden in een psychiatrische inrichting.

Zelf hulp forums zijn overal leesbaar, maar als een bevolkingsgroep geleid door kerk en staat tegen is, is het erg moeilijk om actie te voeren.

@ Amy,
' die transen waar je niets aan ziet die zijn er echt wel maar die vallen jou niet op.'
+1 ;)
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
rachel
Berichten: 142
Lid geworden op: 16 feb 2015, 15:30
Gender: Trans MtF

Re: Mensen...

Bericht door rachel »

Alice schreef:Wat ik kon lezen;
rachel schreef: …… en er zullen vast ook transen zijn die minder opvallen maar daar is ook heus wel wat aan te zien….. maar we moeten elkaar ook niet gek maken met dat ze het niet aan je zien zo kom je in veel teleurstellingen het is gewoon een groot nadeel……. ik bedoel aan Kelly zie je het ook maar is wel goed gelukt maar de zichtbaar heid is er helaas wel…….

….niet bedoelt als trollen maar om te laten weten dat er een hoop transen naast de schoenen zijn gelopen door een keer van ver af nagefloten te worden en dan denken dat ze achter heteros aan moeten gaan van dat hebben ze toch niet door helaas gebeurt dat vaak en vooral die arrogantie en andere transen belachelijk maken en uitlachen terwijl ze er zelf ook niet perfect uit zien….
Het zou voor Kelly een ramp zijn als ze niet meer als trans wordt gezien. Het is haar handelsmerk om zich als trans zichtbaar te stellen (letterlijk en figuurlijk) daardoor verdiend ze haar levensonderhoud.
http://www.bigkelly.com/

Nu weet ik het percentage niet van transen die achter stoned en dronken hetero mannen aangaan maar in mijn omgeving weet ik er geen. Misschien valt het wel mee.
Overigens, zou jij met die transen om willen gaan als je ze tegen kwam?

@ Maria_G,
‘And there are differences between East and West Europe.
TS girls in West Europe are trained(by psychologists and in self-help forums) to fight for their rights. It can be really hard and depressing to fight against majority.’

Ik denk meer dat omgeving/leefklimaat het verschil maakt. In het westen is een zekere mate van tolerantie t.o. transgenders. Mogelijk door voorlichting, bespreekbaar maken etc.. In mindere mate speelt een therapist hierbij een rol.
Die tolerantie, hier, moet je ook maar zien als een dun vernislaagje en is langzaam opgebouwd in de laatste 30 - 40 jaar. Je kon destijds ook vervolgd worden, opgesloten worden in een psychiatrische inrichting.

Zelf hulp forums zijn overal leesbaar, maar als een bevolkingsgroep geleid door kerk en staat tegen is, is het erg moeilijk om actie te voeren.

@ Amy,
' die transen waar je niets aan ziet die zijn er echt wel maar die vallen jou niet op.'
+1 ;)
Heey alice ik had het niet over dat transen achter stoned en dronken mannen achteraangaan maar dat dat soort mannen je toch niet goed zien waardoor een onzekere trans arrogant word en er niet tegen kan als een hetero man ziet dat ze een man is geweest en dat je te veel van je zelf denkt je moet ook eerlijk en rieel zijn want dan Jan je meer tegen tegenslag
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Mensen...

Bericht door Anon20180501 »

Hi Rachel...

Je bedoelt dat je beter geen al te hoge verwachtingen hebt om teleurstellingen te voorkomen...
Dat is waar en geweten maar je zegt het zo gechargeerd en beroerd, en daar vallen sommigen over.

Nog even oefenen... ;)

grts Daniéla
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Mensen...

Bericht door Emma »

[mod mode on]
Rachel,

Je blijft clichés en vooroordelen over transen spuien, zonder enige kennis van zaken aan de dag te leggen. Wat mij betreft mag je best nog even verder oefenen, maar de komende week niet hier.
[mod mode off]
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
doll89
Berichten: 148
Lid geworden op: 30 jul 2014, 14:39
Gender: Vrouw

Re: Mensen...

Bericht door doll89 »

iedereen is anders, ook als je transgender bent. moet dat nou echt gecensureerd worden op een vrij forum?
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6821
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Mensen...

Bericht door Eva »

Deze maatregel heeft niets met censuur te maken, Doll89. Dit is inderdaad een vrij forum, maar met inachtneming van de gestelde regels. Die zijn - al dan niet impliciet - mede bedoeld om uithalen en uitwassen te voorkomen.
Niet iedereen uit zijn of haar misnoegen middels een post op het forum. Ook daarbuiten is er ergernis over de uitlatingen van Rachel.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
anneduelle
Berichten: 55
Lid geworden op: 26 jan 2013, 15:04
Gender: Vrouw

Re: Mensen...

Bericht door anneduelle »

En zo is het maar net. Ook ik erger me vreselijk. En dat is zacht uitgedrukt.
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Mensen...

Bericht door Anon20180730 »

vind de ban sterk overtrokken en uiteindelijk niet goed voor een vrij forum
doll89
Berichten: 148
Lid geworden op: 30 jul 2014, 14:39
Gender: Vrouw

Re: Mensen...

Bericht door doll89 »

Misschien een subforum maken voor de jongere generatie van het forum? Die praten nou eenmaal over andere dingen en op een andere manier. Heeft niet alleen met leeftijd te maken natuurlijk, maar ik mis dat wel op dit forum.
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Mensen...

Bericht door Barbarella »

Aangepast door het zelf te verwijderen. Laat ook maar !

Barbarella
Laatst gewijzigd door Barbarella op 31 mei 2015, 01:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Na mij de zondvloed!