Herkennen andere transen dit

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
yasmin
Berichten: 143
Lid geworden op: 21 jul 2015, 18:42
Gender: Transgender

Herkennen andere transen dit

Bericht door yasmin »

Hallo
Ik heb nog nooit getwijfeld over wie ik ben.
Van kinds af aan weet ik dat ik geen jongen ben.
Ik ben dus transgender.
Niks mis mee.
Maar hoe komt het dat ik niks met andere transen heb of met de lgbt community heb?
Herkennen jullie dit?
Want ik vind het fijn om hier met jullie hier over te praten maar hoe komt het dat ik in het dagelijks leven niks met andere transen of iets met lbgt te maken hebben.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Herkennen andere transen dit

Bericht door Fay »

Zijn ook mensen, en net als je als je timmerman niet per definitie iets hebt met andere timmermannen,gaat dat hier ook op, je heb hooguit een gezamelijke deler en die is je trans zijn, en soms een klik

Maar zo zwart wit zal het niet helemaal zijn, real life contact gehad met andere transen?

Ik herken het wel deels, weinig behoefte aansluiting te zoeken bij andere transen, maar dat is een persoonlijk dingetje los van transen, ben mijn hele leven al veel alleen en heb weinig behoefte aan mensen om me heen

Fay
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Herkennen andere transen dit

Bericht door Emma »

De LGBT community bestaat helemaal niet :) voor de meeste LG's zijn T's (en B's!) een exotisch verschijnsel waar men weinig van begrijpt. En dat er binnen de T's dan weer LGB's (en niet te vergeten He's) bestaan, daar hebben de meesten nog nooit over nagedacht...
De T-community is ook weer versnipperd. Kijk je hier op het forum dan zie je veel topics die of door vrouwen of door mannen worden bevolkt, en de mensen die zich niet binair voelen, vinden vaak ook weinig aansluiting, nergens. Er is, kort gezegd, een enorme diversiteit die het heel erg moeilijk maakt je een community te voelen...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3663
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Herkennen andere transen dit

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik heb af en toe wat contact met andere transgenders, wat op zich wel fijn is omdat je dan minder uit te leggen hebt, maar door de bank genomen heb ik meer contact met andere gewone mensen.
Irene
doll89
Berichten: 148
Lid geworden op: 30 jul 2014, 14:39
Gender: Vrouw

Re: Herkennen andere transen dit

Bericht door doll89 »

ja klopt heb ik ook hoor Yasmin!
Gebruikersavatar
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: Herkennen andere transen dit

Bericht door J1nny »

Irene_de_Vreede schreef:Ik heb af en toe wat contact met andere transgenders, wat op zich wel fijn is omdat je dan minder uit te leggen hebt, maar door de bank genomen heb ik meer contact met andere gewone mensen.
So do I
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Herkennen andere transen dit

Bericht door Emma »

Jinny schreef:
Irene_de_Vreede schreef:Ik heb af en toe wat contact met andere transgenders, wat op zich wel fijn is omdat je dan minder uit te leggen hebt, maar door de bank genomen heb ik meer contact met andere gewone mensen.
So do I
Nu ben ik ook wel uitermate gewoon natuurlijk ;)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: Herkennen andere transen dit

Bericht door J1nny »

Uiteraard, maar het gros van mijn contacten is wel met CIS mensen, T mensen maken daar een minor deel van uit.
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Herkennen andere transen dit

Bericht door Amy »

Er zijn ook veel meer cis mensen dan T mensen dus lijkt me niet zo vreemd.
Hakuna
Berichten: 195
Lid geworden op: 28 jul 2015, 15:35
Gender: Transgender

Re: Herkennen andere transen dit

Bericht door Hakuna »

IK heb al vanaf mijn vroege jeugd de behoefte en verlangen gehad om als meisje dan wel als vrouw te willen leven, maar op een of ander manier heb ik nooit behoefte gehad om met ''lotgenoten'' in contact te komen. Zal wel te maken hebben dat ik vanwege mijn autisme en angststoornissen een soort ''mensenvrees'' hebt ontwikkeld. Maar ik ben graag alleen in mijn eigen wereldje en in het bos, daar kan ik helemaal mijzelf zijn.

Vind mensen om mij heen eigenlijk beangstigend en te druk voor mij, daarom ga ik nooit uit naar café of andere gelegenheden waar mensen komen. Maar ik draag wel vrijwel altijd vrouwelijke kleding (jurkjes, treggings icm gebreide vestjes) in het openbaar als ik de deur uitga. En uiteraard mijn heel lang haar in een zijvlecht. Ben al ruim 1 uur van te voren bezig welke kleren ik wil aandoen en heb hele rituelen voor mijn haar verzorging.

Maar op forums zoals dit wil ik wel weer graag met andere transgenders van gedachten wisselen.