Herkennen andere transen dit

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Heleen
Berichten: 195
Lid geworden op: 13 apr 2012, 11:24
Gender: Vrouw

Re: Herkennen andere transen dit

Bericht door Heleen »

Ik ga om met leuke mensen (tenminste, als zij mij ook leuk vinden :D ) en dan maakt het mij eigenlijk geen fluit uit wat de achtergrond is. Ik voel mij niet meer op mijn gemak bij trans* mensen dan bij cis (of andersom). Het enige is dat je in contacten met trans* mensen bijna altijd weer op die transitiegesprekken uitkomt, en dat heb ik inmiddels wel een beete gehad.
Gebruikersavatar
Tanja
Berichten: 308
Lid geworden op: 06 nov 2012, 19:51
Gender: Trans MtF
Locatie: rotterdam

Re: Herkennen andere transen dit

Bericht door Tanja »

Ik heb er jarenlang wel naar gezocht maar kwam meestal van een koude kermis thuis.
Ook ik heb al van jongs af aan dat ik een meisje wilde zijn. Ook ik ging op zoek naar mensen met hetzelfde. Ging vroeger naar Immanuel in Capelle en dat was wel prettig. Dit stopte helaas en toen naar een T avond. Hier voelde ik me totaal niet op mijn gemak (lag aan mij hoor) en ging vaak weer vlot weg. Ook naar de Tgirl avonden geweest in fun4two en ook in Brabant (weet ff niet meer hoe het heet) maar voelde mij een buitenbeentje. Was de eerste keer overigens wel schrikken daar de mannen aldaar mij plots als een lustobject zagen. Ik heb daar overigens niets mee gedaan want dat wilde ik helemaal niet. De enige waar ik goed contact mee kan onderhouden (buiten het forum) zijn bio vrouwen. Dan zitten we echt als een stel ouwe wijven :D met elkaar te kletsen. Super gezellig van beide kanten en ik voel me dan echt helemaal mezelf. (althans bijna dan)
Waarom heb ik het mezelf zo moeilijk gemaakt?? Omdat ik waarschijnlijk een domme doos ben die het allemaal wel dacht te kunnen verdringen :fpalm:
Gebruikersavatar
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: Herkennen andere transen dit

Bericht door J1nny »

De weinige transvrouwen waar ik IRL contact mee heb zijn juist helemaal niet transitie gericht.
De gesprekken gaan overal over, behalve over transitie en dergelijke.
Gebruikersavatar
Maria_G
Berichten: 96
Lid geworden op: 14 jan 2015, 22:32
Gender: Trans MtF
Locatie: Eastern Europe

Re: Herkennen andere transen dit

Bericht door Maria_G »

My wife does not like T as a community. She used to discuss my life with her friends and they also advised her that I should live normal life (as female or as in between) and I should not become a " professional transsexual" .
A transsexual in a public eyes is somebody who is constantly deep in problems, is thinking about narrow spectrum of life (dressing, beauty procedures, surgery plans).
I did my own experiments and this seems to be right. We are not a TS until we are not living a TS lifestyle. It means that we need to have more important interests in our lives.

It is useful to share specific experiences among TS people related to our problems but it should end with this. TS is not a feature to join personalities.

Frankly speaking I find more secure to discuss basic life problems with average people than among TS which are vulnerable to certain opinions, discussions, constantly feel some threat, focused to very specific problems.
It is easier among general public.
Some can offend me, I can offend them but it is a real communication without fear that somebody would be deeply hurt.
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Herkennen andere transen dit

Bericht door Anon20180730 »

Maria_G schreef: Frankly speaking I find more secure to discuss basic life problems with average people than among TS which are vulnerable to certain opinions, discussions, constantly feel some threat, focused to very specific problems.
Alhoewel ik het er mee eens ben, vind ik dat hier een ban wel op zijn/haar plaats is :P
Gebruikersavatar
Maria_G
Berichten: 96
Lid geworden op: 14 jan 2015, 22:32
Gender: Trans MtF
Locatie: Eastern Europe

Re: Herkennen andere transen dit

Bericht door Maria_G »

Maybe TS communities need to share a message that TS forums, meetings etc. are just a secure place for all of us who feel more less insecure at the very beginning. I was not an exception.
Somehow TS need to see at the beginning on their way that the secure places are just a temporary shelter from the cruel word but not a new way of living.

At some point a real life outside those shelters becomes again our life and closed TS communities become a place where we can help those new TS who just in the beginning or are not strong yet.
I see nothing wrong in this concept.
Those who are not ready to face reality yet, will need to become stronger sooner or later.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Herkennen andere transen dit

Bericht door Veronica »

Maria_G schreef:Somehow TS need to see at the beginning on their way that the secure places are just a temporary shelter from the cruel word but not a new way of living.
Afbeelding
Maria_G schreef:At some point a real life outside those shelters becomes again our life and closed TS communities become a place where we can help those new TS who just in the beginning or are not strong yet.
Probleem is dat de meeste jonge transen niet lijken te luisteren, maar wel boos worden dat er geen antwoorden zijn die hun bevallen, ze moeten het eindelijk eens door krijgen dat het niet hup hup in paar dagen of uren gebeurt, soms ben je jaren verder en dat willen ze niet inzien.

Deels de schuld van de haastige maatschappij.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
moonlight89
Berichten: 359
Lid geworden op: 11 aug 2014, 11:32
Gender: Trans FtM

Re: Herkennen andere transen dit

Bericht door moonlight89 »

Probleem is dat de meeste jonge transen niet lijken te luisteren, maar wel boos worden dat er geen antwoorden zijn die hun bevallen, ze moeten het eindelijk eens door krijgen dat het niet hup hup in paar dagen of uren gebeurt, soms ben je jaren verder en dat willen ze niet inzien.
Ik denk dat dit ook deels komt door onwetendheid, ongeacht je leeftijd.
Op een bepaald moment in je leven kom je erachter dat je trans bent en hiervoor hulp nodig hebt,
dan gaat denk ik niemand ervan uit dat je eerst bijna een jaar moet wachten voor de diagnostiek.....
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Herkennen andere transen dit

Bericht door jacqueline »

als ik contact maak met anderen dan kijk ik niet naar wel of geen T of wat dan ook. Het gaat om de mens......ik heb contacten zowel in als buiten het T-wereldje.....en ik merk geen verschil.
Yentl
Berichten: 277
Lid geworden op: 05 jun 2015, 14:52
Gender: Trans MtF

Re: Herkennen andere transen dit

Bericht door Yentl »

Veronica schreef:Probleem is dat de meeste jonge transen niet lijken te luisteren, maar wel boos worden dat er geen antwoorden zijn die hun bevallen, ze moeten het eindelijk eens door krijgen dat het niet hup hup in paar dagen of uren gebeurt, soms ben je jaren verder en dat willen ze niet inzien.
Honger naar kennis, heeft bij mij, mijn hele leven al gesierd met ongeduld.
Sweet kiss of goodbey