Zelfrespect/Relatie

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Xtina
Berichten: 35
Lid geworden op: 14 jan 2014, 11:14
Gender: Trans MtF
Locatie: Amsterdam

Zelfrespect/Relatie

Bericht door Xtina »

In de afgelopen jaren heb ik meerdere vrienden ( zowel trans als cisvrouwen ) moeten laten gaan.
De reden was omdat ze in een "abusive relationship" zitten! Ik, als vriendin probeer die dames uit te leggen dat het niet O.K. is
dat jouw man je slaat, dat die van je steelt, je vernederdt en mishandelt. Maar vaak praat ik dan tegen een muur omdat zij het niet ( willen ) bessefen! Naast advies geven is er weinig verder wat ik kan doen, en als je daar niks mee doet, maar wel elke keer wil uithuilen bij mij
over wat hij jou wel niet allemaal aandoet, ben ik er een beetje klaar mee. Ik snap dat liefde soms blind maakt maar als je het accepteert dat
je zo wordt behandeld, dan is er toch echt iets mis met jou! Ik heb ook meerdere relaties achter de rug, maar heb gelukkig nooit in zo'n situatie gezeten. Ik ben ook "head over heels" verliefd geweest, maar zou zoiets nooit accepteren!

Ik had 1 meid gevraagd, hoe is het zo gekomen? Volgens haar heeft hij haar door de jaren heen zo gekleineerd dat ze minder van zichzelf is gaan denken, en dat er niks anders is dan hij. Ik ben geconditioneerd door hem zegt ze, ze zegt ook dat ze inziet dat dit fout is en dat het niet zo verder kan! Een week later is hij weer terug bij haar! :?

Een ander meid zegt tegen mij ( na een preek van mij ) " atleast i know how to keep a man"! Dit zegt ze kort nadat het uit was met mijn ex.
waarop ik reageer " Thats not a man i would like to keep"!

Dus nu vraag ik me af wat het precies is waardoor vrouwen dit accepteren? Is het naiviteit, of zien ze zichzelf als minderwaardig of is het puur "stupidity"?!
i'm not a girl, not yet a woman - Britney Spears
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Zelfrespect/Relatie

Bericht door Veronica »

Meestal doen ze dat uit angst om alleen te zijn of omdat ze zich afhankelijk voelen.

Ook zien sommige het door de vingers omdat ze denken dat "hij" veranderd.

En heel soms is zo iemand gewoon "dom" en doet er niks mee op mopperen na.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Zelfrespect/Relatie

Bericht door Amy »

Angst om alleen te zijn.
Angst om niemand anders te kunnen vinden (dit vooral als ze lange tijd gekleineerd zijn).
Als je aan zo iemand gehecht bent ga je die persoon toch missen voor een tijd als je het uit maakt.

Wat je kunt doen (of in jouw geval proberen te adviseren) is proberen langzaam afstand te maken van die persoon als de relatie nog in stand is tot je na een tijdje niets meer om die persoon geeft. Dan is het veel makkelijker om de relatie ineens af te breken als er weer iets gebeurt.
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Zelfrespect/Relatie

Bericht door Anon20180730 »

je kunt ook dit boek eens proberen,
http://www.scheiding-omgang.nl/echtsche ... ijven.html
Gebruikersavatar
Maria_G
Berichten: 96
Lid geworden op: 14 jan 2015, 22:32
Gender: Trans MtF
Locatie: Eastern Europe

Re: Zelfrespect/Relatie

Bericht door Maria_G »

Xtina schreef:Dus nu vraag ik me af wat het precies is waardoor vrouwen dit accepteren?
because mostly they themselves are the reasons.
I have met few such females and in my opinion they were treated even too gently...
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Zelfrespect/Relatie

Bericht door Anon20180730 »

it's surely not only a female (blond) problem!
yasmin
Berichten: 143
Lid geworden op: 21 jul 2015, 18:42
Gender: Transgender

Re: Zelfrespect/Relatie

Bericht door yasmin »

Als je kiest om met bepaalde mannen gaan sommige cis en transvrouwen waaronder ik meestal vallen op foute types stoere echte mannen.
Dat kan goed gaan maar ook mis gaan ik denk dat je later met iemand vandoor gaat die het tegenovergestelde is al kan ik dat moeilijk voorstellen
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Zelfrespect/Relatie

Bericht door Anon20190712 »

Dit verduidelijkt een hoop
Why domestic violence victims don't leave;
http://www.ted.com/talks/leslie_morgan_ ... on_t_leave
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Zelfrespect/Relatie

Bericht door Amy »

yasmin schreef:Als je kiest om met bepaalde mannen gaan sommige cis en transvrouwen waaronder ik meestal vallen op foute types stoere echte mannen.
Dat kan goed gaan maar ook mis gaan ik denk dat je later met iemand vandoor gaat die het tegenovergestelde is al kan ik dat moeilijk voorstellen
Uhm alleen foute en stoere mannen zijn echte mannen? Daar ben ik het totaal niet mee eens.
Ik heb vroeger ook wel geleerd dat je die beter heel goed kunt vermijden toen ik daar nog tussen zat op school... Als je hoorde hoe die over hun vriendinnen praatten als ze er een hadden, nou dat ze maar lekker opdonderen.
Komt ook nog bij dat ik best een dominant typje ben misschien en dat soort mannen mij meestal niet op de juiste manier benaderd.
Ik heb veel liever een man die mij netjes respecteerd en niet als een object ziet, dat zijn echte mannen vind ik.
Gebruikersavatar
Xtina
Berichten: 35
Lid geworden op: 14 jan 2014, 11:14
Gender: Trans MtF
Locatie: Amsterdam

Re: Zelfrespect/Relatie

Bericht door Xtina »

yasmin schreef:Als je kiest om met bepaalde mannen gaan sommige cis en transvrouwen waaronder ik meestal vallen op foute types stoere echte mannen.
Dat kan goed gaan maar ook mis gaan ik denk dat je later met iemand vandoor gaat die het tegenovergestelde is al kan ik dat moeilijk voorstellen
Een echte man is een man die je respecteert! Jou slaan, vernederen, of dreigen met dingen maakt hem geen "echte man".
Ik snap wat je bedoelt met "bad boys" want vele vrouwen( ik soms ook ) voelen zich aangetrokken tot zulke mannen. Ik heb ook
wel foute vriendjes gehad, maar die waren fout vanwege de dingen die zij deden buitenshuis ( kort lontje, vechten, drugsgebruik ) en niet hoe ze mij behandelden!
i'm not a girl, not yet a woman - Britney Spears