Sportaktiviteiten/hobbies

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Sportaktiviteiten/hobbies

Bericht door Anon20190516 »

Nee,roken ben ik al 9 maanden geleden mee gestopt,zodra ik ergens las dat ik niet ge-opereerd word als ik rook.daarna geen peuk meer aangeraakt.wat betreft fotograferen.was vandaag de laatste dag van een 3daags evenement,maar dat is zooo druk,dat ik bang ben dat mijn spiegelreflex kapot raakt/zoek raakt/wordt gestolen.ben trouwens meer van het natuur fotograferen
Offline
Gebruikersavatar
Maria_G
Berichten: 96
Lid geworden op: 14 jan 2015, 22:32
Gender: Trans MtF
Locatie: Eastern Europe

Re: Sportaktiviteiten/hobbies

Bericht door Maria_G »

Photography:
I like it but my wife likes it too then she does not give me SLR most of times. Purchasing a second one would be a crazy idea. Then I use older cameras we have.

I have also another hobby but it is so bad and probably pervert style one. No jokes, my wife has said to me many angry words: that people with such hobby should be checked by psychiatrists and that no female could live with such crazy people.

I know another M2F transsexual which successfully transitioned and lived with her wife during and after transition. But the wife was also strictly against the hobby until they divorced.

This hobby is called "Radio amateur activity".
http://www.vrza.nl/wp/algemene-informatie/
Gebruikersavatar
Butterflyflaps
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 jun 2015, 01:48
Gender: Transgender

Re: Sportaktiviteiten/hobbies

Bericht door Butterflyflaps »

Hah, you rock.

Whether it's scourging the net
or playing with frequency
constitutes fun for me aswell but I don't own any gear, sadly.
My love for certain obscure electronic musical genres might contribute to that interest though n.n
Nothing like a pirate radio :P
Sway all day, Butterfly flaps all the way !
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
Dance the pain away :>
Gebruikersavatar
Anthony
Berichten: 204
Lid geworden op: 28 sep 2012, 16:14
Gender: Trans FtM
Locatie: Emmen

Re: Sportaktiviteiten/hobbies

Bericht door Anthony »

Tja daar ben je niet de enige in ikzelf heb het apparatuur klaar staan, maar mijn stem werkte nog niet echt mee (om het zo maar te zeggen). Ondertussen is dit aardig beter geworden dus wordt hoog tijd.... :D
Afbeelding

Labels zijn voor kleren, maar zelfs dan zijn ze irritant….
Djay
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 jun 2015, 13:59
Gender: Trans FtM

Re: Sportaktiviteiten/hobbies

Bericht door Djay »

Rikki schreef:Nee,roken ben ik al 9 maanden geleden mee gestopt,zodra ik ergens las dat ik niet ge-opereerd word als ik rook.daarna geen peuk meer aangeraakt.wat betreft fotograferen.was vandaag de laatste dag van een 3daags evenement,maar dat is zooo druk,dat ik bang ben dat mijn spiegelreflex kapot raakt/zoek raakt/wordt gestolen.ben trouwens meer van het natuur fotograferen
In principe hoort je camera tijdens een evenement niet in je tas te zitten maar voor je te hangen of in je handen :). De angst dat je camera kapot gaat kan ik me enigszins voorstellen. Zoek raken zal het niet snel gebeuren als je m bij je houd. Weet niet of je de mogelijkheid hebt om stukjes te gaan fietsen in&naar de natuur. Als ik naar mijn vader ga op de fiets(85km in totaal) gaat camera standaard mee. Op die manier ben je toch aan het bewegen en hou je je conditie op pijl die ook beter word. Dit zijn simpele dingen waar de meeste mensen niet bij stil staan, dat gewoon lopen of een stukje fietsen ook gewoon een vorm van sporten is. Kan je alleen doen, maar ook gezamenlijk.

Voor mij is het nadeel dat ik veel alleen fotografeer, zeker op locatie(heb je als 112 fotograaf), bij evenementen kom je vaak ook andere mensen tegen die je niet kent en je dus ook gewoon jezelf kan zijn. Zo ervaar ik het tenminste.
Gebruikersavatar
Maria_G
Berichten: 96
Lid geworden op: 14 jan 2015, 22:32
Gender: Trans MtF
Locatie: Eastern Europe

Re: Sportaktiviteiten/hobbies

Bericht door Maria_G »

There are interesting moments with those hobbies. Even if we talk about the same hobby then different aspects are interesting for males and females.
Radio amateur activity.
Males like competitions, achievements. They participate in contests, chase contacts with rare remote countries. etc. That is not for me.

I like just very communication and something which is closer to real life.

For an example I like World Wide Flora and Fauna program which is about visiting national parks and protected nature areas, making radio contacts from those places and promoting them that way.
Netherlands, like many countries, has a national program: PAFF - Ham Radio & Flora and Fauna Netherlands
http://www.pa-ff.nl/

National parks and nature protected areas of Netherlands are listed here:
http://www.pa-ff.nl/p/paff-references.html

When visiting a national park, it is also a good time to enjoy nice views and a time to take some photo shots with a camera.
Perfect combination.

Camera security problem.

Those cameras quickly become outdated. I have few and I take more outdated one where it can be a risk of damaging a camera.

SLR cameras are necessary where lighting is low (they are more sensitive because of bigger image sensor) or where bigger image sensor is useful to get narrow focus depth of field. Compact cameras successfully can be used in other cases. Compact cameras are smaller cheaper and sometimes have wide zoom range lenses.
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Sportaktiviteiten/hobbies

Bericht door Jeste »

Rikki schreef:wil graag zwemmen,maar is best een dilemma
Even in het kort voor wie dat ook wil; Ga eens op zoek naar een plek in de vrije natuur om te gaan zwemmen, waar niet zo snel andere mensen komen. Is nog eens veel mooier ook. Met een beetje zoeken lukt dat op veel plaatsen wel. Zelfs hier in Amsterdam, op zo'n 15 tot 20 minuutjes loopafstand van het VUmc, is er zo'n plek.

Ik houd er overigens wel van om sportief bezig te zijn, maar dan wel individueel. Direct na het opstaan begin ik al met een uurtje ochtendgymnastiek. Verder fiets ik graag stukjes. Vaak combineer ik dat dan met boodschappen doen, omdat bij verschillende supermarkten kopen vaak voordeliger is dan alles in een keer bij dezelfde winkel. Wandelen doe ik ook nog regelmatig en straks als de watertemperatuur weer aangenaam is ga ik weer zwemmen.

Voor mij is het in de zomerperiode alleen een beetje lastig, voor wat betreft buitenactiviteiten, dat ik een hekel heb aan zon. Vroeg opstaan dus (of juist heel laat naar bed gaan).
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
finesse
Berichten: 180
Lid geworden op: 02 jun 2012, 08:01
Gender: Transgender

Re: Sportaktiviteiten/hobbies

Bericht door finesse »

aparte vraag

je hoeft je rol niet te bevestigen door een hobby lijkt mij. ik vind hooguit bepaalde dingen niet meer leuk.

voetballen / voetbal kijken: sinds een paar jaar al niet meer
wielrennen (boven de 30 per uur) : lukt niet meer langer dan 10 seconden. Mountain biken door de natuur met vriendinnen blijft daarentegen leuk
Yoga en wandelen: yes
museumbezoek: ook toegenomen (inclusief lunches)

is winkelen een hobby?
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6821
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Sportaktiviteiten/hobbies

Bericht door Eva »

Winkelen een hobby...? Tuurlijk niet!
Het is topsport.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: Sportaktiviteiten/hobbies

Bericht door Ilse »

Eva schreef:Winkelen een hobby...? Tuurlijk niet!
Het is topsport.
Huhhhh, heb jij daar tijd voor?
Volgens mij lopen jullie meer van café naar café ;)
Groetjes,
Ilse