Leven van een she male in jzhmz

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Bellydancer
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 aug 2015, 21:00
Gender: Trans MtF

Leven van een she male in jzhmz

Bericht door Bellydancer »

Uitzending over she male vanity een van de weinig uitzendingen op tv over transen.http://www.npo.nl/je-zal-het-maar-zijn/ ... W_00389800
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Leven van een she male in jzhmz

Bericht door Veronica »

Er zijn wel meer programma's over transgenders hoor ;)

Maar welke aflevering is het? Heb het net even doorgescrold maar kan de genoemde aflevering niet vinden.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Bellydancer
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 aug 2015, 21:00
Gender: Trans MtF

Re: Leven van een she male in jzhmz

Bericht door Bellydancer »

Veronica schreef:Er zijn wel meer programma's over transgenders hoor ;)

Maar welke aflevering is het? Heb het net even doorgescrold maar kan de genoemde aflevering niet vinden.
het heet nachtvlinder
Gebruikersavatar
merel
Berichten: 121
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:18

Re: Leven van een she male in jzhmz

Bericht door merel »

De uitzending van 25 okt 2011 bedoel je?
Wenn du denkst, du denkst, dann denkst du nur du denkst
Hakuna
Berichten: 195
Lid geworden op: 28 jul 2015, 15:35
Gender: Transgender

Re: Leven van een she male in jzhmz

Bericht door Hakuna »

Vind het maar een heel vermoeiende en tenenkromende uitzending, herken er zelf totaal niets in.. Valt mij al heel erg op dat dat vooral de jonge transgenders een nogal verknipt beeld hebben van het transgander zijn, ze zien alleen mooie plaatjes in de media van she males en denken dat het UVmc een soort Silvie Meis of Doutzen Kroes van ze kunnen maken.

Dit soort vertekende media aandacht zorgt ook voor onnodige aanmeldingen en lange wachtlijsten..

leuk detail is dat slechts 8 procent van de transgenders jonger dan 25 is en dat de grootse groep transgenders tussen de 40 en 50 jaar zit.

Bron CBS
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Leven van een she male in jzhmz

Bericht door Anon20180730 »

Hakuna schreef:Vind het maar een heel vermoeiende en tenenkromende uitzending, herken er zelf totaal niets in.. Valt mij al heel erg op dat dat vooral de jonge transgenders een nogal verknipt beeld hebben van het transgander zijn, ze zien alleen mooie plaatjes in de media van she males en denken dat het UVmc een soort Silvie Meis of Doutzen Kroes van ze kunnen maken.

Dit soort vertekende media aandacht zorgt ook voor onnodige aanmeldingen en lange wachtlijsten..

leuk detail is dat slechts 8 procent van de transgenders jonger dan 25 is en dat de grootse groep transgenders tussen de 40 en 50 jaar zit.

Bron CBS
je opmerkingen ontgaan me, namelijk;
1. waarom de uitzending 'vermoeiend en tenenkrommend' is;
2. waarom jonge transgenders 'nogal een verknipt beeld hebben' en wat dit laatste te maken heeft met de uitzending;
3. waarom het 'leuk' is dat de grootste groep tussen de 40 en 50 jaar zit
Mogelijk dat je e.e.a mogelijk nog even kunt toelichten? ;)
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Leven van een she male in jzhmz

Bericht door Veronica »

Of het nou leuk is dat meeste transgenders ouder zijn als ze beginnen (bijvoorbeeld zoals genoemd 40 tot 50 jaar), ik denk het niet aangezien die mensen vaak hun hele leven hebben verspild aan het wezen van iemand die ze niet zijn, en ik denk dat dat hun heel veel pijn doet, dat ze zo laat voor zichzelf kozen.

Nee, alles behalve leuk denk ik...

En dat verknipt beeld, nee dat hebben ze niet van de TV, maar vaak genoeg van YouTube en de vele transgender filmpjes daar, en dan letten de meesten vaak (denk ik) vooral op die filmpjes waar iemand een flinke laag make-up op heeft, 1 van de honderdduizend foto's plaatst en dan net die perfect vrouwelijke in de video verwerkt, en ja velen vergeten ook dat sommigen daar ook al een FFS achter de rug hebben.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Leven van een she male in jzhmz

Bericht door Eveliene »

Precies wat Veronica zegt.
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Leven van een she male in jzhmz

Bericht door Raisa »

Hakuna schreef:Valt mij al heel erg op dat dat vooral de jonge transgenders een nogal verknipt beeld hebben van het transgander zijn, ze zien alleen mooie plaatjes in de media van she males en denken dat het VUmc een soort Silvie Meis of Doutzen Kroes van ze kunnen maken.
Dat hangt er maar vanaf hoe je hier naar kijkt. Hormoontherapie heeft op jonge mensen een veel sterkere werking dan op volwassenen waardoor de eerste groep wat betreft passabiliteit weinig te klagen heeft. Dit zie je ook duidelijk terug in de geestelijke gezondheid van deze groepen na hun transitie: de jongeren presteren lichtelijk boven de norm terwijl volwassenen veel comorbiditeit hebben.
Hakuna schreef:Dit soort vertekende media aandacht zorgt ook voor onnodige aanmeldingen en lange wachtlijsten.
Waarom denk je dat deze aanmeldingen 'onnodig' zijn? Is hun wens om in transitie te gaan minder legitiem omdat ze qua uiterlijk hogere verwachtingen hebben?
Omgekeerd zou je juist kunnen zeggen dat volwassen transen die door comorbiditeit een lang diagnose traject hebben of zowel bij het genderteam als bij het PIG lopen de wachtlijsten lang houden...
Laatst gewijzigd door Raisa op 30 aug 2015, 22:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Leven van een she male in jzhmz

Bericht door Janice »

Hakuna schreef:leuk detail is dat slechts 8 procent van de transgenders jonger dan 25 is en dat de grootse groep transgenders tussen de 40 en 50 jaar zit.
Dat verklaart waarom ik de transgenders van mijn eigen leeftijd die ik tegengekomen ben in het VU op een hand kan tellen.