Relatie met familie

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Aliss
Berichten: 525
Lid geworden op: 15 nov 2013, 07:06
Gender: Vrouw
Locatie: Amsterdam

Re: Relatie met familie

Bericht door Aliss »

Naomi schreef:Gelukkig ben ik gezegend met een familie die in ieder geval dit minder lastig vindt om van me te accepteren dan ikzelf. Maar in de voorliggende jaren heb ik veel vergelijkbare conflicten met mijn ouders gehad en even een paar jaar een "break" nemen van elkaar deed onze relatie op de lange termijn geen kwaad. Het geeft je de ruimte om je eigen weg te zoeken en als die weg een voldongen feit is, is er minder ruimte voor discussie over acceptatie.
ik snap wat je bedoet. Bedankt.
:hbeat: Decide that you want it more than you are afraid of it :hbeat: :hug:
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Relatie met familie

Bericht door Veronica »

@Aliss :hug2:

meer kan ik niet doen helaas :( behalve hopen dat er ooit een betere relatie komt tussen je moeder en jouw
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: Relatie met familie

Bericht door Ilse »

Aliss schreef: ik heb gisteren en vandaag veel gehuild. Omdat ik niet weet wat ik moet doen. Ik hou van haar, maar tegelijkertijd ben boos op haar. Boos omdat ze mij in de steek heeft gelaten en wat nog erger, ......

........En nu sinds ik mijn geboorte akte moet herstellen omdat ze die van mij kwijt raakte kost het mij tussen 6-8 maanden om dat via ambassade te regelden. En de pijn, om de dag huilen omdat ik mijn geboorte akte niet kan wijzigen, is de pijnlijkste wat er is in mijn transitie!
Lastig en zeg maar gewoon hartstikke rot Aliss,
het houden van en het tegelijkertijd boos zijn omdat ze jou in de steek heeft gelaten, het is allemaal zo dubbel en maakt het misschien daarom ook wel pijnlijker.
het komt in ieder geval heel bekend voor en wat je nu het beste kan doen, dat zal uiteindelijk JOU eigen gevoel moeten aangeven.
Zelf heb ik wel gemerkt dat ik het juist voor andere naasten wel heb geprobeerd om met hun rekening te houden, maar het betekende helaas niet dat je dat automatisch ook terug kreeg.
Dat bleek niet zo vanzelfsprekend te zijn en toen dat besef kwam, kon ik het ook beter loslaten. Duurde wel een poosje hoor :oops:

Ook hier dus een heel lastige situatie met de naaste familie, maar ik heb nooit de deur dicht gedaan en misschien veranderd dat ooit weer. We zien het wel, maar denk allereerst nu even aan jouzelf Aliss ;)

Heb je er al wel een beetje zicht op wanneer je de papieren misschien kan wijzigen?
Groetjes,
Ilse
Gebruikersavatar
Aliss
Berichten: 525
Lid geworden op: 15 nov 2013, 07:06
Gender: Vrouw
Locatie: Amsterdam

Re: Relatie met familie

Bericht door Aliss »

Veronica schreef:@Aliss :hug2:

meer kan ik niet doen helaas :( behalve hopen dat er ooit een betere relatie komt tussen je moeder en jouw
:hug2:
:hbeat: Decide that you want it more than you are afraid of it :hbeat: :hug:
Gebruikersavatar
Aliss
Berichten: 525
Lid geworden op: 15 nov 2013, 07:06
Gender: Vrouw
Locatie: Amsterdam

Re: Relatie met familie

Bericht door Aliss »

Ilse schreef:
Aliss schreef:
Zelf heb ik wel gemerkt dat ik het juist voor andere naasten wel heb geprobeerd om met hun rekening te houden, maar het betekende helaas niet dat je dat automatisch ook terug kreeg.
Dat bleek niet zo vanzelfsprekend te zijn en toen dat besef kwam, kon ik het ook beter loslaten. Duurde wel een poosje hoor :oops:

Ook hier dus een heel lastige situatie met de naaste familie, maar ik heb nooit de deur dicht gedaan en misschien veranderd dat ooit weer. We zien het wel, maar denk allereerst nu even aan jouzelf Aliss ;)

Heb je er al wel een beetje zicht op wanneer je de papieren misschien kan wijzigen?
Wat mij trouwens opvalt, is de relatie met de rest van de familie is zo goed als weg, laatst had ik nog wat van ze gehoord toen ze mij feliciteerde met me verjaardag, en ik vond het direct een geschikt moment om ze dat zelf te vertellen, al wisten ze het waarschijnlijk van mijn moeder.

7 weken geleden heb ik de procedure gestart. dus ergens in januari-maart gaan ze mij bellen als het binnen is :cry:
:hbeat: Decide that you want it more than you are afraid of it :hbeat: :hug: