Opweg

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Plaats reactie
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Opweg

Bericht door Anon20180501 »

Gelukkig kunnen we verloren tijd inhalen, ze wederkeert immers telkenmale..
Dat hoop ik tenminste.
Rianne62
Berichten: 85
Lid geworden op: 01 mei 2015, 06:02
Gender: Trans MtF
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Opweg

Bericht door Rianne62 »

Jannet V schreef:Ach, wat zal ik zeggen, 25 september 1987 is ze geboren. Vanaf hele jonge leeftijd had ze een sociale betrokkenheid en nu werkt ze met LVG jongeren die in aanraking zijn gekomen met justitie. Beslist geen heilige maar een mooi voorbeeld van een geslaagde opvoeding.
Als dochter van..., geeft ze een interview in de Marie Claire van november. Haar gevoel, haar verhaal, ook ik leer er weer dingen van. Mijn dochter, zo trots op haar.
Ik heb het vanmiddag gelezen. Prachtig!!
Link naar mijn blog: http://www.opentopvrouw.com/
"Transvrouw in de blender en meer"
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Opweg

Bericht door Jannet V »

Heel voorzichtig en zonder (hoop ik) anderen op de tenen te trappen neem ik steeds een beetje meer afstand van de wereld die me de afgelopen jaren zo goed geholpen heeft. De problemen die ik bij anderen zie, maken dat ik er telkens weer ingezogen word. Mijn strijd is voorbij, mijn leed is geleden en hoe graag ik ook iedereen nog verder zou willen helpen, mocht ik dat ooit al gedaan hebben, het is genoeg geweest.
Dit forum heeft me volwassen doen worden, mijn mensenkennis is hier gegroeid. Hoe vreemd het ook klinkt, hier ben ik mannen beter gaan begrijpen. En ergens was dat wel een hele grote wens. Na 55 jaar geleeft te hebben in de mannenwereld, met en onder mannen, begin ik eindelijk te snappen hoe hun klokje tikt en durf ik nu sommige mannen echt toe te laten in mijn wereld. Er zijn meerdere trauma's in mijn leven geweest er is een enkele waar ik nog steeds geen weerwoord voor heb en al die trauma's waren stevig gelinkt aan de mannenwereld. Maar dat had niets te maken met mannen an sich maar enkel met het beseffen dat ik nooit bij die groep heb willen horen. Ooit gevangen in de mannenwereld en nu vrij, met de bedoeling om nooit nog eens gevangen te raken in welke wereld dan ook.
Hier ben ik wel van plan om af en toe te blijven posten maar van andere stukje in deze wondere wereld van hele mooie en sterke mensen ga ik langzaam afscheid nemen. Ergens ben ik heel erg blij met zoveel groepen op Facebook en meerdere forums maar alleen dit forum is open. (voor het grootste gedeelte)
Ik herinner mij het moment dat ik ging zoeken op internet of er mensen zouden zijn die een zelfde rare gevoel hadden over iets wat ze niet begrepen in hun gender zijn. (en toen wist ik nog niet eens wat daarmee bedoeld werd) Op het moment dat ik naar buiten kwam met mijn gevoel dat mijn lichaam niet klopte, was ik me nog helemaal niet bewust dat er heel veel meer mensen waren die daar mee worstelden. Dit forum heeft mij Opweg geholpen, dit forum was en is open. En dat is waarom ik hier blijf posten en op verborgen plekjes elders op het internet mijn verhaal niet hoef te vertellen.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Opweg

Bericht door Ylse »

Jannet,

ik wens je veel succes en plezier in de wereld die voor je ligt. Dat je je dagelijks mag verwonderen over de schoonheid en dat het leven mooi mag zijn.

Bedankt voor je verhalen en tot ziens.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Madeleine
Berichten: 539
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:06

Re: Opweg

Bericht door Madeleine »

Hoi Jannet,

Ik heb geloof ik nooit gereageerd hier, maar ik denk dat je in dit geval wel een beetje gelijk hebt :)
Het kan geen kwaad om zo af en toe een beetje afstand te nemen, of het nu het hele transgender gebeuren of iets anders is, soms is kijken vanaf een afstandje en gewoon je eigen ding doen wel ff lekker.

Maar post gerust op onregelmatige tijdstippen nog eens ;)
Vroeger voelde ik mijzelf een "vreemde eend in de bijt", maar sinds ik het ben voel ik mijzelf heel normaal..:mrgreen:
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Opweg

Bericht door Jannet V »

Het voelt als “voor de tweede keer zwanger”.
Lang heb ik getwijfeld, ze groeiden nog dus waarom zou ik eerst de natuur niet een kans geven? En de natuur heeft z’n best gedaan maar kwam niet verder dan zeven centimeter. Dit najaar heb ik de knoop doorgehakt, drie jaar na de start van de hormonen, anderhalf jaar na de geboorte van de eerste.
Vanmiddag kreeg ik de data van het UMCG en terwijl ik de envelop opende voelde het alsof het alsof ik in spanning de minuten aftelde waarop ik het resultaat kon aflezen op de display van een Clearblue test. Na een poosje zie ik staan dat de uitgerekende datum 5 februari is en ik voel de zelfde blijdschap als bij de eerste zwangerschap. Mijn God, wat heb ik uitgekeken naar deze tweeling. En ook al kost het me m’n laatste spaargeld, ik zal ze met liefde omarmen.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: Opweg

Bericht door Ilse »

Jannet V schreef:Heel voorzichtig en zonder (hoop ik) anderen op de tenen te trappen neem ik steeds een beetje meer afstand van de wereld die me de afgelopen jaren zo goed geholpen heeft. De problemen die ik bij anderen zie, maken dat ik er telkens weer ingezogen word................................
.......................Ik herinner mij het moment dat ik ging zoeken op internet of er mensen zouden zijn die een zelfde rare gevoel hadden over iets wat ze niet begrepen in hun gender zijn. (en toen wist ik nog niet eens wat daarmee bedoeld werd) Op het moment dat ik naar buiten kwam met mijn gevoel dat mijn lichaam niet klopte, was ik me nog helemaal niet bewust dat er heel veel meer mensen waren die daar mee worstelden. Dit forum heeft mij Opweg geholpen, dit forum was en is open. En dat is waarom ik hier blijf posten en op verborgen plekjes elders op het internet mijn verhaal niet hoef te vertellen.
Heel herkenbaar Jannet wat en hoe je het omschrijft, het konden mijn eigen woorden wel zijn, maar ik heb niet jouw gave om het zo mooi en goed te verwoorden ;)
Groetjes,
Ilse
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Opweg

Bericht door Jannet V »

Een oudgediende ga ik me zeker niet vinden. Pas vijf jaar voel ik me thuis in het wereldje wat ons allen bindt. Maar in alle stilte heb ik onderhand al heel veel ervaringen gelezen en gehoord. Resumerend durf ik met stellige zekerheid te beweren dat er geen gemiddelde transgender bestaat en dat maakt ons bijna net zo normaal als de gemiddelde mens, die dus ook niet bestaat. Maar wij bestaan natuurlijk wel, want we hebben beseft dat ons vorige leven niet te leven was dus we hebben geleefd, hoe marginaal dan ook.
Dat maakt ons niet meer dan mensen die niet mee hebben hoeven maken hoe het is om verpakt te zijn in een schoenendoos terwijl je een lingeriesetje bent. Want zelfs iemand die nog nooit een heuveltje heeft moeten trotseren is anders dan de rest. Als we allen gaan beseffen dat niemand is zoals een ander kunnen we samen gaan werken aan een mooie toekomst.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Opweg

Bericht door Anon20180730 »

Jannet V schreef: Als we allen gaan beseffen dat niemand is zoals een ander kunnen we samen gaan werken aan een mooie toekomst.
@Jannet, 'k waardeer je bijdragen, maar als dit laatste al waar is, vergelijk me dan a.u.b. ook niet met een 'schoenendoos', terwijl ik (blijkbaar) een 'lingeriesetje' ben. Ook het schijnbare feit dat er blijkbaar door mij is beseft dat in mijn vorige leven niet te leven was, klopt niet. Merci ;)
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Opweg

Bericht door Jannet V »

Dat alles hier toch wel hoofdzakelijk draait om genderdysforie en sommige dingen waar ik tijdens de tocht tegenaan loop hier eigenlijk niet echt een plekje hebben, ben ik gaan zoeken naar een ander forum. Een borstvergroting bleek voor mij onontkoombaar en daarover vind ik hier bijna niets. Ik bedoel dan vooral, welke maat, welke prothese, welke kliniek, welke chirurg, wat te doen bij..., wat te laten als..., is het normaal dat..., enz, enz, enz. Daarvoor heb ik een fijn forum gevonden.
Maar natuurlijk ga ik ook hier alles delen opweg zijn doe je samen.
Komende vrijdag 5 februari krijg ik een borstvergroting in het UMCG. De plastisch chirurg die ook m'n SRS gedaan heeft gaat het uitvoeren. Een dure oplossing op deze manier maar ik voel me daar op m'n gemak. Ook de protheses die ze gebruiken geven me vertrouwen, McGhan style 410, anatomisch en de vulling gaat niet lekken als het scheurt. Samen met de chirurg heb ik afgesproken dat het een 300cc vulling gaat worden, wat in mijn geval neer komt op een mooie B cup. Duur? Ja! Ik had het liever anders gezien, m'n laatste spaargeld. Maar gelukkig betaalt de overheid in mijn geval ongeveer 2/3 van de kosten. (belastingaftrek en toeslagen) Ik hoop wel dat de regering besluit om binnenkort ook deze kosten te vergoeden via de zorgverzekering, ik heb er dan niets meer aan maar het belang voor transvrouwen is te groot om het op z'n beloop te laten en dat geld ook bij transmannen voor een falloplastiek.
Maar om even terug te komen bij komende vrijdag. Voor de SRS bijna twee jaar geleden vond ik een berusting, ik had geen keus. Nu ben ik vele malen zenuwachtiger, alsof er veel meer op het spel staat.
De rest volgt over een paar dagen.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Plaats reactie