"Ben je nou een jongen of een meisje?"

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Plaats reactie
Anon20230901
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 okt 2015, 20:22
Gender: Geen

"Ben je nou een jongen of een meisje?"

Bericht door Anon20230901 »

Hey there,

Ik was afgelopen zaterdag op scouting. Deze keer waren de welpjes, dus de scouts van 5-10 jaar, er ook bij.
Ik moest naar de wc. Dus ik liep, zoals normaal, naar de wc. De meisjes wc, want ik ben nog lang geen jongen. Daar stond een meisje(ik denk 5 jaar oud, ik neem het haar niet kwalijk), dat zei tegen mij: "Hee, waarom ga je nou naar de meisjes wc, je bent toch een jongen?" Ik heb haastig duidelijk gemaakt dat ik wél een meisje ben.
Een ander zou dat heel erg beledigend opvatten, maar ik vond het fijn. Ik dacht, zien anderen mij ook zo? Dat is namelijk wel wat ik hoop.

Vandaag in de grote pauze stond ik bij mijn vriendengroepje en iemand van het groepje naast ons vroeg of ik nou een jongen of een meisje was, "want je ziet eruit en je doet als een jongen maar iedereen zegt dat je een meisje bent". Ik stond breed te glimlachen, dit is precies wat ik wilde! Ze keken me raar aan en ik ging maar weg, om de schade te beperken cx

Herkent iemand dit?
En zo ja, hoe ging jij er dan mee om?
moonlight89
Berichten: 359
Lid geworden op: 11 aug 2014, 11:32
Gender: Trans FtM

Re: "Ben je nou een jongen of een meisje?"

Bericht door moonlight89 »

Bij mij is het eigenlijk heel verschillend. Meestal wordt ik toch wel als mevrouw aangesproken, wat ook wel logisch is nog...
Wanneer men mij ziet als jongen, dan is dit vaak als een tienerjongen ofzo terwijl ik toch zo'n tien jaar ouder ben.
Dan spreken ze mij opeens aan als jongen en gaan opeens kinderachtiger praten. :shifty:
Ach ja, het is dan gelukkig geen ge-mevrouw! ;)
Stan96
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 sep 2013, 21:22
Gender: Trans FtM

Re: "Ben je nou een jongen of een meisje?"

Bericht door Stan96 »

Pre-T had ik hier erg veel last van, ik vond het altijd verschrikkelijk. Ik had zoiets van: "mens bemoei je toch met je eigen zaken!" Maar ik was sowieso altijd bang om de waarheid te vertellen tegen mensen, bang wat ze wel niet van me zouden denken. Gelukkig heb ik daar vandaag de dag geen last meer van.
Afbeelding Afbeelding
Anon20230901
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 okt 2015, 20:22
Gender: Geen

Re: "Ben je nou een jongen of een meisje?"

Bericht door Anon20230901 »

Stan96 schreef:Pre-T had ik hier erg veel last van, ik vond het altijd verschrikkelijk. Ik had zoiets van: "mens bemoei je toch met je eigen zaken!" Maar ik was sowieso altijd bang om de waarheid te vertellen tegen mensen, bang wat ze wel niet van me zouden denken. Gelukkig heb ik daar vandaag de dag geen last meer van.

Oh mooi ^^
Bregje
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 okt 2015, 22:12
Gender: Vrouw

Re: "Ben je nou een jongen of een meisje?"

Bericht door Bregje »

Ik had, vroeger vaker dan nu, maar nu nog steeds dat ik aangesproken werd met mevrouw. Dan kijken ze nog eens en 'verbeteren' het naar o sorry meneer. Ik word dan even blij en denk: je voelde het goed aan hoor :)
liske93
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 jul 2014, 11:15
Gender: Trans MtF
Locatie: nijmegen

Re: "Ben je nou een jongen of een meisje?"

Bericht door liske93 »

watermormel schreef:Hey there,

Ik was afgelopen zaterdag op scouting. Deze keer waren de welpjes, dus de scouts van 5-10 jaar, er ook bij.
Ik moest naar de wc. Dus ik liep, zoals normaal, naar de wc. De meisjes wc, want ik ben nog lang geen jongen. Daar stond een meisje(ik denk 5 jaar oud, ik neem het haar niet kwalijk), dat zei tegen mij: "Hee, waarom ga je nou naar de meisjes wc, je bent toch een jongen?" Ik heb haastig duidelijk gemaakt dat ik wél een meisje ben.
Een ander zou dat heel erg beledigend opvatten, maar ik vond het fijn. Ik dacht, zien anderen mij ook zo? Dat is namelijk wel wat ik hoop.

Vandaag in de grote pauze stond ik bij mijn vriendengroepje en iemand van het groepje naast ons vroeg of ik nou een jongen of een meisje was, "want je ziet eruit en je doet als een jongen maar iedereen zegt dat je een meisje bent". Ik stond breed te glimlachen, dit is precies wat ik wilde! Ze keken me raar aan en ik ging maar weg, om de schade te beperken cx

Herkent iemand dit?
En zo ja, hoe ging jij er dan mee om?

ik herken dit eigelijk heel goed van jongs af aan eigelijk wel al, ik ben van oorsprong een man, ondaks me haargroei en alles in mijn gezicht en mijn stem kreeg ik vaker de vraag of ik nou een jonge of meid was. hier heb ik alleen niet echt vaak andwoordt op gegeven omdat ik het toen nog zelf niet wist.
maar tegenwoordig hoor ik die vraag nog regelmatig maar helaas verraat me stem dat ik van oorsprong nog een jongen ben ipv een meid. dus is wel herkenbaar
Humpidum
Berichten: 25
Lid geworden op: 06 dec 2015, 00:58
Gender: Trans FtM

Re: "Ben je nou een jongen of een meisje?"

Bericht door Humpidum »

Ik herken dit.. Zo lang ik een jas of trui aan heb zie je geen borsten enzo. Ik heb al sinds ik een jaar of 7 was erg kort haar en makeup heb ik ook niks mee..

Ik word dus nogal vaak aangesproken als meneer.. Mensen die dan met me mee zijn hebben er meer last van dan ik.. Ik vind aangesproken worden als mevrouw daarintegen echt vreselijk..

Meestal hebben die mensen t pas door als ik begin te praten :)
Anon20230901
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 okt 2015, 20:22
Gender: Geen

Re: "Ben je nou een jongen of een meisje?"

Bericht door Anon20230901 »

Humpidum schreef:Ik herken dit.. Zo lang ik een jas of trui aan heb zie je geen borsten enzo. Ik heb al sinds ik een jaar of 7 was erg kort haar en makeup heb ik ook niks mee..

Ik word dus nogal vaak aangesproken als meneer.. Mensen die dan met me mee zijn hebben er meer last van dan ik.. Ik vind aangesproken worden als mevrouw daarintegen echt vreselijk..

Meestal hebben die mensen t pas door als ik begin te praten :)
Ik heb gelukkig altijd al wel een zwaardere stem dan andere meiden gehad.
Op school werden er laatst voor iets groepjes gemaakt, en de leraar kende ons nog niet.
Hij heeft me bij een groep jongens gezet, totdat mijn klasgenoten haast schreeuwden dan ik een meisje was. Ik heb me kapot gelachen :D
Humpidum
Berichten: 25
Lid geworden op: 06 dec 2015, 00:58
Gender: Trans FtM

Re: "Ben je nou een jongen of een meisje?"

Bericht door Humpidum »

watermormel schreef:
Humpidum schreef:Ik herken dit.. Zo lang ik een jas of trui aan heb zie je geen borsten enzo. Ik heb al sinds ik een jaar of 7 was erg kort haar en makeup heb ik ook niks mee..

Ik word dus nogal vaak aangesproken als meneer.. Mensen die dan met me mee zijn hebben er meer last van dan ik.. Ik vind aangesproken worden als mevrouw daarintegen echt vreselijk..

Meestal hebben die mensen t pas door als ik begin te praten :)
Ik heb gelukkig altijd al wel een zwaardere stem dan andere meiden gehad.
Op school werden er laatst voor iets groepjes gemaakt, en de leraar kende ons nog niet.
Hij heeft me bij een groep jongens gezet, totdat mijn klasgenoten haast schreeuwden dan ik een meisje was. Ik heb me kapot gelachen :D
whahaha :) ik kom al sinds mn pubertijd amper t huis uit.. ben echt een binnenzitter geworden.. :)
maar toen ik nog op school zat werd ik n keer apart genomen door de docent want die vroeg zich af of ik wel bij mn voornaam genoemd wilde worden..
en toen ik n paar jaar later n keer bij een psycholoog kwam (waar ik achteraf niks aan had, was ergens anders voor..) werd er ook direct gevraagd of ik geen "jongentje" was..
Maar toen had ik er nog nooit bij nagedacht dat t gewoon kan..
Pas toen ik er wat over op tv zag dacht ik, he die jongens lijken ook echt op mannen..
Suikerklontje
Berichten: 161
Lid geworden op: 10 mar 2016, 19:57
Gender: Vrouw

Re: "Ben je nou een jongen of een meisje?"

Bericht door Suikerklontje »

Als het je niks boeit dan is het super :P. Vandaag de dag wil ik met mevrouw aangesproken worden, maar vroeger was ik van het androgene. Ik wou dat mensen twijfelde. Zo stond er eens een vrouw voor me boos te zijn omdat ze wou weten wat ik was, en ik het haar niet wou vertellen.. Super xD.
Plaats reactie