Opweg

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Opweg

Bericht door Anon20180501 »

Meeslepend mooi omschreven Jannet, het spreekt tot de verbeelding..

Gefeliciteerd en geniet er van.
Esther..
Berichten: 60
Lid geworden op: 20 dec 2015, 17:25
Gender: Trans MtF
Locatie: Amersfoort

Re: Opweg

Bericht door Esther.. »

Heel mooi beschreven en gefeliciteerd het moet een heerlijk gevoel zijn.
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Opweg

Bericht door diederique »

Een mooie reis; gefeliciteerd.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Bregje
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 okt 2015, 22:12
Gender: Vrouw

Re: Opweg

Bericht door Bregje »

Fijn dat het goed gegaan is. Heel mooi geschreven inderdaad. Gefeliciteerd!
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Opweg

Bericht door Jannet V »

Dank je wel allemaal. Twee jaar geleden had ik niet verwacht dat ik dit ook nog zou doen. Achteraf ben ik blij dat ik het niet samen met de SRS gedaan heb ook al was dat wel veel voordeliger geweest. De SRS was al een behoorlijke aanslag en deze voelt haast net zo erg. Vooral omdat ik het gevoel heb dat er de hele nacht een olifant carnaval gevierd heeft op m'n ribben.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Opweg

Bericht door Anon20180311 »

Wel , Als trans-man na mijn borstoperatie: idem gevoel (olifant....), maar ook idem gelukkig gevoel ! :hbeat:
Verzorg u goed, veel liefs Grtz Nick :hug2:
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Opweg

Bericht door Eveliene »

Gefeliciteerd Jannet
Saskia
Berichten: 564
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:48
Gender: Vrouw
Locatie: Rodenrijs

Re: Opweg

Bericht door Saskia »

gefeliciteerd!
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Opweg

Bericht door Jannet V »

Vandaag is het vijf weken geleden dat ik van maatje 85 AA naar een serieuze B gegaan ben. Elke operatie, ook al zou het precies de zelfde zijn, is voor iedereen anders. Het herstel is ook voor iedereen anders of wordt zeker anders ervaren. Ik ben relatief gezond, heb een mooie BMI en een goede weerstand. Maar geen topconditie door 25 jaar reuma en misschien een operatie risico omdat ik een hart heb die ook niet perfect werkt. Tijdens de intake bij de anesthesioloog werd dat gelukkig voor kennis aangenomen. Wel was hij bezorgd over het stukje PTSS (ik ben al 61 hè, veel beleeft) heel oprecht kwam de vraag, "Wat is er gebeurt en gaat dat een probleem opleveren?" Het schijnt namelijk dat je tijdens de narcose last kunt krijgen van traumatische gebeurtenissen. "Nee! Zolang er niet met scherp geschoten wordt en er geen straaljagers laag overvliegen, is er niets aan de hand." Tegenover mij zat een man die jaren lang op een ambulance gewerkt had en de meest afschuwelijke ding moest aanschouwen. En zijn antwoord was, "Ik snap het, dat gebeurt niet."
Mijn herstel verloop heel erg goed, na de eerste week geen pijn meer, geen koorts, geen complicaties. Alleen een conditie die nog veel slechter is geworden, ook dat overleef ik wel. Wel ben ik bang geweest dat het resultaat veel te prominent aanwezig zou zijn maar ook dat lijkt reuze mee te vallen. Ik was 63 kilo met een onderborst van 85 cm en een borstomvang van 93. Nu is dat laatste 103, na twee implantaten van 300 cc. En niemand die kan zien dat het met een beetje hulp is gebeurd. Gelukkig maar want ik deed het enkel voor mezelf, net zoals de SRS en alles wat ik verder deed om te kunnen zijn wie ik ben.
Voel je nooit te oud om de vrijheid te kiezen, vliegen is ook met een gebroken vleugel nog steeds beter dan in je kooi blijven zitten.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Opweg

Bericht door Jannet V »

Iets meer dan vijf jaar na mijn verlossende vlucht uit het korset waarin ik werd gedwongen. Helemaal vrij nu en wat was vijf jaar nu eigenlijk, een mooie tocht met heel veel spanningen. Maar ik heb genoten van elke stap en geniet van elke stap die nog gaat volgen. Was het moeilijk? Ja, soms heel erg zelfs. Maar als ik nu weer aan het begin zou staan, met de kennis van nu, zou ik weer met volle overgave de stap gaan nemen. Eindelijk kan ik leven zoals het leven bedoeld is. Nog dagelijks geniet ik met volle teugen en dat gaat nooit meer stoppen, ik ben Jannet en dol gelukkig. Een beetje laat misschien, bijna 62 nu maar vast besloten om het onderste uit de kan te halen. De SRS was heel belangrijk maar de borstvergroting een half jaar geleden heeft de puntjes op de i gezet. Perfect? Nee, dat zal het nooit gaan worden. Het niet een kind hebben kunnen baren blijft een tekort maar daar zal ik me overheen moeten zetten. M'n lichamelijke leeftijd helpt daarbij een beetje, m'n geestelijke leeftijd werkt zwaar tegen. Transgender op oudere leeftijd kent een vreselijk dilemma, puberen opweg naar de AOW. Wat een voorrecht, wat een drama.
Maar niemand pakt mij het ik ben ik gevoel meer af. Want ik ben gewoon ik, Jannet.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Plaats reactie