Nieuwe chat! Zie dit topic.

Oude kennis weer ontmoet

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
SophiaW
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 mar 2015, 23:38
Gender: Vrouw

Re: Oude kennis weer ontmoet

Bericht door SophiaW »

@Elise
Je hebt gelijk, ze staat er echt helemaal open voor. Ze was wel aan het twijfelen of ze het moest vragen maar dat heeft ze niet gedaan. Maar ik zat zelf zo erg in mijn hoofd van weet ze het of niet? Dat ik het haar zelf gevraagd had. En daar heeft ze inderdaad eerlijk op geantwoord, hoewel het me niet echt een fijn gevoel gaf. Ik hoop dat mensen die ik nog ga leren kennen mij wel zien als de persoon die ik nu ben, en geen 'man' meer in mij herkennen. Dankje (: Fijn dat je begrijp hoe het voelt (:

@Daniéla
Ik moet dat nog meemaken denk ik. Hopelijk wordt dat inderdaad vergeten. Het kan ook niet dat ze in een korte periode jou niet meer herkennen natuurlijk...

@Irene
Dat is ook echt heel belangrijk. Als ze me niet als vrouw behandelden zou ik me al helemaal niet comfortabel voelen.

@Jessy
Ja ik moet ook wel meer naar het positieve kijken af en toe...
Ze begrijpt gelukkig dat ik daar liever niet over wil praten, zonder dat ik het hoefde te vragen. Het voelt inderdaad alleen zo slecht als ze de link legde naar mijn verleden, vooral omdat ik het niet verwacht had gezien hoe de middag verlopen was.
Verhuizen en ergens anders gaan wonen is echt geen optie voor mij. Dat zou ik ook echt niet willen.

@Tanisha
Ik hoop het... Lotte is zelf ook biseksueel misschien dat ze er daarom zo goed mee omgaat.
Ik heb dat nog nooit echt ervaren.. dat iemand mij leuk vind. En ik dacht dat dat al helemaal niet meer gebeurd nu ik uit de kast ben gekomen als transgender. Maar misschien komt het ooit nog wel eens (:

@Rikki
Hoi Rikki,
Weet je wel zeker dat ze het echt wel had gezien de eerste keer? Misschien was ze wel gewoon eerlijk. Ik zou het zelf juist niet fijn vinden als iemand mij een compliment geeft over hoe vrouwelijk ik eruit zie als ze vinden dat ik er nog mannelijk uitzie. Veel mensen begrijpen dat ook, en ze snappen vaak ook heel goed dat het een pijnlijk onderwerp is. Vaak heb ik het er alleen over als ik er zelf over begin, anders durven mensen er niet over te beginnen. Toch heb ik wel verschil gemerkt afhankelijk van mijn uiterlijk. Ik denk dat als mensen zeker weten dat je transgender bent dat je dan vaker negatievere opmerkingen krijgen, dan wanneer mensen het niet zeker weten.

Ik heb een periode gehad dat ik wel vrouwelijk gekleed was, maar dat ik nog geen umm borsten had zegmaar... En toen kreeg ik echt heel veel vervelende opmerkingen te horen buiten, en ook heel vaak opzettelijk gemeneerd. En zodra ik wel meer zichtbare borsten had zegmaar toen werd dat zo veel minder.

Pfff wat vervelend weer! Ja daar zou ik ook een rotgevoel van krijgen... Die mensen zijn wat mij betreft gewoon egoïstisch, tenzij ze oprecht niet gezien hadden dat je een vrouw bent, wat me erg sterk lijkt!

Jaa Lotte heeft me wel echt met respect behandeld, en ze noemde mij ook zij en haar hoor. Zal ze wel moeten van me haha, maar dat deed ze uit haarzelf. Maar ze is zelf biseksueel dus ze staat meer open voor zulke dingen denk ik, en bovendien is ze weleens verliefd geweest op een transgender zei ze. Dus eigenlijk wist ze er ook al aardig wat vanaf. Ohh wat vervelend dat ze jou nog met de verkeerde aanspreekwoorden noemen. Als je een klein beetje nadenkt over wat je zegt, kun je het ook makkelijk goed doen (maar foutjes zullen blijven). Soms moet je ook wel sterk zijn om aan te geven dat je het echt niet gepast vind om zo genoemd te worden.

Het doet mijzelf ook altijd pijn, en dat merkt mijn omgeving ook wel aan me. De meeste mensen weten gelijk nadat ze het zeggen dat ze het fout gedaan hebben. Vaak verbeteren ze zichzelf direct erna nog. Maar het is inderdaad frustrerend! Mijn vader noemt mij ook bijna altijd nog hij en hem. Maar ik reageer daar altijd op hoor, dan zeg ik iets van: over wie heb je het?? En ja dan zegt hij dat hij eraan moet wennen. Maar als je het niet probeert ga je er ook nooit aan wennen. En je merkt echt wel wanneer iemand het probeert en wanneer niet.

Het is alleen niet zo makkelijk om zo te denken voor mij haha, van "laat ze de schijt krijgen". Zo zit ik nou eenmaal niet in elkaar denk ik. Ik geef heel veel om mijn omgeving. En ook Lotte doet eigenlijk helemaal niks verkeerd, het tegendeel juist. Het is meer dat ik de laatste tijd heel makkelijk overga van vrolijk en blij naar echt verdrietig en dat ik me kut voel. En ja dat kwam van de week doordat Lotte het van me wist, maar daar kan zij ook helemaal niks aan doen.

@Jessy
De mensen die het dichtst bij me staan doen het inderdaad het beste, ze spreken mij bijna altijd aan met haar en ze, ondanks dat ik er waarschijnlijk nog best wel mannelijk uitzie soms. En dat waardeer ik echt heel erg van ze.
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Oude kennis weer ontmoet

Bericht door Amy »

SophiaW schreef:@Elise
...
@Tanisha
Ik hoop het... Lotte is zelf ook biseksueel misschien dat ze er daarom zo goed mee omgaat.
Ik heb dat nog nooit echt ervaren.. dat iemand mij leuk vind. En ik dacht dat dat al helemaal niet meer gebeurd nu ik uit de kast ben gekomen als transgender. Maar misschien komt het ooit nog wel eens (:
...
Daar ga je nog op terugkomen denk ik zo. Ik had dat ook nog nooit ervaren voorheen en lijkt het wel of ze nu af en toe in de rij staan zeg. Ik weet soms niet eens hoe ik er mee om moet gaan.
Zelfs sommige van mijn oude vrienden proberen weleens met me te flirten terwijl ze ook weten dat ik al een vriend heb.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Oude kennis weer ontmoet

Bericht door Anon20190122 »

Als het je keer op keer gebeurt zal het aan je houding tegenover andere liggen dat zal opgevat worden als flirten!?
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Oude kennis weer ontmoet

Bericht door Amy »

Ik ben af en toe wel een beetje een tease maar dat doe ik eigenlijk nooit bij mijn oude vrienden en ze komen er zelf mee vanuit het niets.
Misschien doe ik iets onbewust? Weet niet.
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Oude kennis weer ontmoet

Bericht door Jessy »

Ik heb het ook nog maar weinig meegemaakt dat iemand mij leuk vond. Maarja veel kans dat dat komt omdat ik nooit goed in mijn vel heb gezeten. En voor de meeste hetero vrouwen was ik nooit een echte man. Ik was hun beste vriend maar meer moest ik niet verwachten.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Robintje
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 feb 2016, 00:54
Gender: Onzeker

Re: Oude kennis weer ontmoet

Bericht door Robintje »

SophiaW schreef:Hoi hoi,

Ik denk dat mensen mij dan zien als een "man in dameskleding". En dan vinden mensen mij toch raar? Ik vind het echt vreselijk dat iedereen meteen maar dat van me weet... ik heb niet eens een kans om mij voor te doen hoe ik echt ben.

En ondanks dat ze wel gewoon normaal en aardig deed tegen me enzo voelt het gewoon stom. Het verpest gewoon mijn dag om dat te horen. Ik doe zo mijn best om mijn gezicht op te maken zodat het er niet meer mannelijk en dus lelijk uitziet, maar blijkbaar zien mensen het toch in een seconde! ):

Sorry maar ik moest het even kwijt want ik voel me hier gewoon zo verdrietig over... er is ook helemaal niks dat ik kan doen om het te voorkomen ):
Als ik jou gewoon ergens zou tegenkomen had ik het niet kunnen raden (uitgaande van je foto). Ze herkent je denk ik gewoon omdat ze je gezicht herkent. Hoewel sommige gezichten echt kunnen veranderen van HRT, is dat niet altijd het geval. En dat hoeft niks negatiefs te zijn. Misschien zag je gezicht er al niet (erg) mannelijk uit.
Daarbij heeft ze het denk ik niet gezegd omdat ze niet wist of jij daarop zat te wachten. Ik zou het zelf bijvoorbeeld fijner vinden als iemand niets zou zeggen, maar dat is omdat ik zelf nogal introvert ben en niet zo hou van aandacht. Als ik iemand kende en die bleek later van geslacht te zijn veranderd had ik denk ik ook niet zomaar iets durven zeggen, omdat je gewoon niet kunt inschatten of iemand dat fijn vind of niet.
I like shorts. The're comfy and easy to wear. - Pokémon Red & Blue
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Oude kennis weer ontmoet

Bericht door Jeste »

Rikki schreef:het HIJ en HEM is er bijna niet uit te krijgen...
Dat is zo herkenbaar voor mij. Gelukkig is dat niet bij iedereen zo en dat zijn nou net de mensen die ik nog wel regelmatig tegenkom. De rest van de mensen die ik van vroeger ken zie ik bijna niet meer. Er wel een uitzondering; dat zijn m'n ouders.
SophiaW schreef:Hoewel sommige gezichten echt kunnen veranderen van HRT, is dat niet altijd het geval. En dat hoeft niks negatiefs te zijn. Misschien zag je gezicht er al niet (erg) mannelijk uit.
Het heeft volgens mij wel een voordeel als je uiterlijk flink veranderd. Dan is er voor bekenden duidelijk iets te zien. Als je al een behoorlijk vrouwelijk uiterlijk had, maar je nog niet echt als vrouw leefde, dan zit er in hoofd van andere mensen toch het geslacht man bij dat uiterlijk. Dat is mijn ervaring. Het gebeurde vroeger wel dat onbekenden over "haar"en "zij" spraken, wanneer het over mij ging. Dat leverde dan wel verwarrende situaties op bij de mensen die mij als een "hij" zagen.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
anne-nienke
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 apr 2013, 18:32
Gender: Onzeker

Re: Oude kennis weer ontmoet

Bericht door anne-nienke »

SophiaW schreef:Hoi hoi,


Nou ik vond het echt verschrikkelijk! Ze wist het de hele tijd al! Ik kan daar gewoon niet tegen. Ik wil dat gewoon niet. Ik denk dat mensen mij dan zien als een "man in dameskleding". En dan vinden mensen mij toch raar? Ik vind het echt vreselijk dat iedereen meteen maar dat van me weet... ik heb niet eens een kans om mij voor te doen hoe ik echt ben.
Wat is het dat je zo verdrietig maakt? Voel je dat je je anders moet gedragen op het moment dat mensen weten dat het voorheen anders was? Wordt dat niet gedreven vanuit angst of schaamte en niet zozeer vanuit het feit dat zij iets weet?

En is het niet zo dat je die kans wel hebt gehad? Je wist namelijk pas later dat zij wist hoe het zat.
SophiaW
Berichten: 132
Lid geworden op: 17 mar 2015, 23:38
Gender: Vrouw

Re: Oude kennis weer ontmoet

Bericht door SophiaW »

Ik heb het gevoel dat ik als mensen het van mij weten moet bewijzen dat het zo is, omdat mensen dan opmerkingen maken als je iets doet dat niet 100% vrouwelijk is.

Of dat ze het ineens gaan hebben over wat voor een mooie naam sophia is... waarom over mij?

Of als ik een keertje een rokje aan doe hoor je meteen: "oh je hebt een rokje aan", alsof dat raar is ofzo.

Als ze het niet geweten hadden dan was dat allemaal anders geweest denk ik.

Het kan best gedreven zijn uit angst en schaamte, dat zou best kunnen... maar in mijn eerste berichtje was ik wel een beetje hysterisch als ik het zo teruglees haha sorry daarvoor.
Gebruikersavatar
anne-nienke
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 apr 2013, 18:32
Gender: Onzeker

Re: Oude kennis weer ontmoet

Bericht door anne-nienke »

SophiaW schreef:Ik heb het gevoel dat ik als mensen het van mij weten moet bewijzen dat het zo is, omdat mensen dan opmerkingen maken als je iets doet dat niet 100% vrouwelijk is.

Of dat ze het ineens gaan hebben over wat voor een mooie naam sophia is... waarom over mij?

Of als ik een keertje een rokje aan doe hoor je meteen: "oh je hebt een rokje aan", alsof dat raar is ofzo.
Het gevoel je te moeten bewijzen lijkt me essentieel....niet? Niet dat ik weer hoe je daar mee om moet gaan, ik herken het wel een beetje. Ik zit de laatste tijd veel meer te letten op vrouwen in het algemeen, hoe ze zich gedragen op straat, hoe ze zich kleden, hoe ze praten (zelf als je naar de lichaamsbouw kijkt). De spreiding is echt enorm, best biar eigenlijk.
SophiaW schreef: Het kan best gedreven zijn uit angst en schaamte, dat zou best kunnen... maar in mijn eerste berichtje was ik wel een beetje hysterisch als ik het zo teruglees haha sorry daarvoor.
Sorry is niet nodig....:D