Nieuwe chat! Zie dit topic.

Kleine stapjes naar geluk

Make-up, kleding, en zo voort
Bas
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 apr 2015, 10:49
Gender: Trans MtF

Kleine stapjes naar geluk

Bericht door Bas »

Hoi luitjes,

Nou, de eerste stap is gezet. Sinds ik er een paar dagen geleden achter gekomen ben dat ik me als man niet gelukkig voel, heb ik me voorgenomen om in kleine stapjes te proberen te voelen hoe het zou zijn om me als een vrouw te voelen.

Uiteraard zit er heel veel ongeduld achter in mijn hoofd en alles heeft haast haast haast. Maar ik hou voet bij stuk. Rustig aan doen is zoo belangrijk bij groeiprocessen.

Mijn lieve vrouw steunt me gelukkig heel erg bij mijn voorzichtige transities, hoewel ik het idee heb dat ze zichzelf zit weg te cijferen om mij maar gelukkig te zien. Daarom vraag ik haar regelmatig om haar mening en haar gevoelens, zodat ze hopelijk inziet dat ze in onze relatie net zoveel in te brengen heeft.

Mijn eerste stapjes zijn klein maar fijn:
Ik heb gisteren voor het eerst mijn benen geschoren. Och wat voelde het fijn om al dat haar te zien verdwijnen zeg! En al mijn kleding (nu nog mannenkleding, jeans enzo) voel nu heel anders op mijn huid. Zelfs in bed kruipen was een compleet nieuwe ervaring. Ik had niet gedacht dat er zoveel verschil zou zitten in het weghalen van beenhaar.

Daarnaast heb ik gisterenavond ook mijn nagels voor het eerst zelf gelakt. Niet in een kleur, gewoon doorzichtig, zodat het niet opvalt, maar stiekem is het voor mij wel spannend om ermee op mijn werk te lopen.

En vanochtend, terwijl ik op mijn werk liep, had ik even in een flits het idee dat ik een vrouw was in een broek, en niet een man. Het gevoel is niet te beschrijven, maar ik ga dit rustig aan laten groeien.

Mijn volgende stap wordt denk ik gaatjes in mijn oren laten schieten voor leuke oorbelletjes.

Heeft iemand nog leuke ideeen (die niet al teveel opvallen voor de gemiddelde onoplettende persoon) waardoor ik me toch een beetje meer vrouw kan voelen?
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Kleine stapjes naar geluk

Bericht door Emma »

Even een vraagje, kent je vrouw het hele verhaal of denkt ze dat het hiermee klaar is? Sociaal gezien werkt zo'n heel geleidelijke transitie best aardig, maar wat is je doel en weet je directe omgeving dat? Je kunt ze één keer heel erg laten schrikken met het hele verhaal, of 10 keer met iedere keer een klein stukje. De kans bestaat dat je ze dan na 4 keer kwijt bent, want ze schrikken elke keer net zo hard, en voelen zich nog belazerd ook, omdat je voor hun gevoel niet de hele waarheid hebt verteld. Ook al weet je zelf nog niet hoe het met je zit.

Maar ik herken het wel hoor, dat gevoel van die eerste keer geschoren benen in bed en onder je broek, en de blanke lak op je nagels. :-) Dat gevoel aan je benen went helaas op een gegeven moment...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Bas
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 apr 2015, 10:49
Gender: Trans MtF

Re: Kleine stapjes naar geluk

Bericht door Bas »

Nou toen ik t.o.v. haar uit de kast kwam, heb ik haar zoveel verteld over wat ik voelde als ik toen kon. Ik heb haar ook verteld over mijn voorgeschiedenis, en wat ik er zelf al van heb begrepen.

Ik geloof dat ze wel heeft begrepen dat het een langdurig proces is geweest dat pas nu tot uiting is gekomen.

Ik wil gewoon voor haar geen geheimen hebben, dus ik vertel open over wat ik voel, en dat doet ze zelf ook.

Toen ik een paar dagen geleden uit kwam zei ze zelfs dat ze zo blij was dat ik het haar durfte te vertellen.

Ik ben niet meer bang dat ik haar kwijt raak hierdoor. We houden teveel van elkaar en ik hou uit alle macht rekening met haar gevoelens om te bepalen welke stappen we samen gaan nemen.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Kleine stapjes naar geluk

Bericht door Emma »

Heel goed :-)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Misha
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 mar 2014, 21:24
Gender: Trans FtM
Locatie: Tilburg

Re: Kleine stapjes naar geluk

Bericht door Misha »

Wat fijn dat je zo goed met je vrouw kan praten :)

En wat grappig om te lezen dat je het zo fijn vind om je benen te scheren. Ik vind dat heel erg naar! Ik doe het alleen als het echt moet (in de zomer met korte broek), en dat gevoel van in bed liggen met geschoren benen vind ik zo naar. Typisch dat dat voor jou zo anders is.
Bas
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 apr 2015, 10:49
Gender: Trans MtF

Re: Kleine stapjes naar geluk

Bericht door Bas »

Misha schreef:Wat fijn dat je zo goed met je vrouw kan praten :)

En wat grappig om te lezen dat je het zo fijn vind om je benen te scheren. Ik vind dat heel erg naar! Ik doe het alleen als het echt moet (in de zomer met korte broek), en dat gevoel van in bed liggen met geschoren benen vind ik zo naar. Typisch dat dat voor jou zo anders is.
Ik dacht er net nog aan terwijl ik onder de douche stond. Het was gewoon zo'n bevrijdend gevoel om al die rommel te zien verdwijnen. Dat heb ik nu nog steeds. Uiteraard zal het wel wennen en wordt het uiteindelijk 'normaal' maar tot nog toe geniet ik er gewoon van.

En idd ik probeer zoveel mogelijk met mijn vrouw te praten. Ze heeft het er natuurlijk wel moeilijk mee; het gaat allemaal veel te snel voor haar (en het kan maar niet snel genoeg gaan voor mij), en daar wordt ze wel heel onzeker van. We zitten dus beiden in een kwetsbare tijd en we doen ons best om er samen doorheen te komen.

Wat wel leuk is trouwens: gisteren zijn mijn vrouw, mijn schoonzus en ik gaan kleding shoppen in Rotterdam. Daar heb ik in de H&M heel veel leuke kleren gezien waar ik voorheen nooit naar zou omkijken. Jemig wat is er veel keus voor vrouwen zeg! Ik heb me ingehouden en ben met maar 1 leuk jurkje, 2 rokjes en wat shirtjes weggegaan.

En sinds ik die dingetjes aan heb voel ik me helemaal het dametje en loop ik er vol trots mee op straat. Fuck iedereen, ik voel me goed zo!