Goedkope binders

Make-up, kleding, en zo voort
Dragon
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 jun 2015, 15:20
Gender: Trans FtM

Goedkope binders

Bericht door Dragon »

Heyo.
Ik wil zelf eigenlijk binders gaan dragen maar mijn probleem is dat ik amper geld binnen krijg, en binders zijn best duur..
Dus ik vraag me af of jullie iets weten, waar door ik goedkoop kan binden.
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Goedkope binders

Bericht door Nathan90 »

Het beste, mogelijk kijken of je een tweedehands binder kan regelen. Als dat niet lukt, toch sparen voor een degelijke binder. Helaas is goedkoop doorgaans ook duurkoop bij binders. En dan heb ik het niet alleen over duurzaamheid maar ook gezondheid. Een te strakke en stugge binder is erg ongezond immers.. ;)
Dragon
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 jun 2015, 15:20
Gender: Trans FtM

Re: Goedkope binders

Bericht door Dragon »

Dat wil ik ook het liefste maar ik heb meet uit haven dan inkomsten op het moment...

Dat is wel een goed idee, dat ga ik proberen! Heeft hier toevallig iemand een oude binder over? Ik weet alleen mijn maar niet :/
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Goedkope binders

Bericht door Nathan90 »

Borstomvang over het breedste punt meten, dan heb je een indicatie. (of beter, borstomvang over breedste punt + borstomvang direct onder de borsten, optellen en delen door twee)

Want zonder een maat weten heb je niks aan vragen haha.

En ja, zo in de zomer zal ik je ook niet wijzen naar goedkope binders. Normale binders zijn al een ramp met dit weer.. Wat eventueel kan is dat je bij de kringloop kijkt voor oude sportbh's die wat strakker zitten.
Gebruikersavatar
Niek68
Berichten: 150
Lid geworden op: 28 feb 2015, 17:06
Gender: Trans FtM
Locatie: Huissen

Re: Goedkope binders

Bericht door Niek68 »

we hadden afgelopen zaterdag op de mannengroep een kleding ruil dag daar waren ook binders. Ze hebben zo'n dag vaker. Je hoeft niet zelf met kleding te komen om te ruilen, ik had ook niks maar kon wel 3 overhemden meenemen. Ik zet altijd bij contactgroepen neer wanneer het weer is en wat het thema is. Het zal denk ik wel weer even duren voor een kleding ruil dag maar ik zou zeggen hou het in de gaten.
There's only one way of life and that's your own
TimV
Berichten: 39
Lid geworden op: 15 okt 2014, 21:29
Gender: Trans FtM
Locatie: Zeist

Re: Goedkope binders

Bericht door TimV »

Hey,

Ik weet niet of ik het zo goed doe, maar dit;
Niek68 schreef:we hadden afgelopen zaterdag op de mannengroep een kleding ruil dag daar waren ook binders. Ze hebben zo'n dag vaker. Je hoeft niet zelf met kleding te komen om te ruilen, ik had ook niks maar kon wel 3 overhemden meenemen. Ik zet altijd bij contactgroepen neer wanneer het weer is en wat het thema is. Het zal denk ik wel weer even duren voor een kleding ruil dag maar ik zou zeggen hou het in de gaten.
Gaat dit over de mannengroep bij transvisie in Amsterdam? Daar wilde ik afgelopen keer ook naartoe, maar had het jammer genoeg gemist..

Voor de binders, er zijn voor ongeveer 30 euro al binders te krijgen, hier een voorbeeld:

http://www.underworks.com/tri-top-chest-binder

Ik draag zelf vaak twee sportbeha's over elkaar heen tegenwoordig, werkt bijna net zo goed als binders en ik heb de afgelopen drie jaar zo ongeveer non-stop binders gedragen waardoor ik er nu snel last van mijn ribben van krijg. Een binder overnemen is ook altijd een goedkope manier, maar oude binders werken wel vaak minder goed (minder rek).
Dragon
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 jun 2015, 15:20
Gender: Trans FtM

Re: Goedkope binders

Bericht door Dragon »

Bedankt voor jullie reacties allemaal!
Sorry voor mijn late reactie maar ik heb een drukke week gehad.

Ik heb uitgerekend dat ik ongeveer een L moet hebben, misschien net een m. Ik kon het alleen niet goed meten aangezien ik alleen een stuk touw en een geodriehoek heb...

Ik zal eens kijken of ik zo'n ruil kan bijwonen een keer, klinkt als een goed plan!

Bedankt allemaal!
Djay
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 jun 2015, 13:59
Gender: Trans FtM

Re: Goedkope binders

Bericht door Djay »

Het is altijd handig om naar zo'n bijeenkomst te gaan. Ik merkte zelf dat een M te klein was toen, een L paste precies. Al krijg je ze (in mijn geval) nooit echt 100% weggewerkt.
Anon20230901
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 okt 2015, 20:22
Gender: Geen

Re: Goedkope binders

Bericht door Anon20230901 »

Hey, ik weet niet of je mijn topic al had gezien, maar kijk anders even. Ik maak zelf binders, niet zo fancy als die van Underworks of danaë natuurlijk, maar ze werken wel.
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Goedkope binders

Bericht door Nathan90 »

Als je 'm wil bereiken zou ik hem een persoonlijk bericht sturen. Gezien dat half oktober zijn laatste bezoek was en begin september zijn laatste bericht.. ;)