Tips voor kapsel

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Blue
Berichten: 214
Lid geworden op: 06 mar 2015, 10:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Tips voor kapsel

Bericht door Blue »

Ik zou graag een vrouwelijk kapsel willen maar welke ik voorlopig nog wel kan dragen in een paardenstaart (voor mijn werk)

Ik heb van mezelf lang haar maar als ik het haarbandje er uit haal zie ik er verschrikkelijk uit, Ik lijk wel Neil van "The young ones"
Ik denk zelf dat er wel iets moois van te maken moet zijn zonder al te veel te verwijderen.

Iemand tips of misschien een goede kapper in Gelderland? Die ervaring heeft met MtF? Ik durf nog niet zomaar een kapperszaak binnen te wandelen en het te vragen.
miley
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 okt 2014, 21:40
Gender: Trans MtF
Locatie: dordrecht ,Netherlands

Re: Tips voor kapsel

Bericht door miley »

Zou gewoon naar een dameskaper gaan en daar vertellen dat je een vrouwelijk kapsel wilt hebben.
Verder je haren wassen eerst met een shampoo en daarna met een conditioner en gewoon afdrogen en daarna fohnen .
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3661
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Tips voor kapsel

Bericht door Irene_de_Vreede »

Echt de allermakkelijkste manier om over die schroom heen te komen is gewoon jezelf als vrouw profileren en een kapperszaak binnen lopen, dan hoef je ook niet al te veel uit te leggen. Neil van de Young Ones heeft prachtig stijl haar, daar kan je ongelooflijke modelletjes mee maken, die kapper gaat dat leuk vinden.
Irene
Gebruikersavatar
Beardelady
Berichten: 324
Lid geworden op: 01 jan 2015, 11:32
Gender: Vrouw

Re: Tips voor kapsel

Bericht door Beardelady »

Hoi Blue,

Heb je zelf al een idee wat voor een kapsel je wil?
Gebruikersavatar
Butterflyflaps
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 jun 2015, 01:48
Gender: Transgender

Re: Tips voor kapsel

Bericht door Butterflyflaps »

Bles onderhouden, haar tot op de schouders
https://www.youtube.com/watch?v=YireIcSuJVw
EN DAN DEZE

Frou leek me ook altijd leuk maar das niks voor mij

Meestal vroeg ik kappers of ze er niets androgeen van wilden maken
Anders vraag je toch even het boek en kies je zelf?
Gewoon doen!! Iemand met een professionele zaak gaat je heus niet buiten de deur zetten.
Je kan je altijd opgeven om in kunst-scholen vrijwillig je kapsel te laten knippen :mrgreen:
Dat deed ik owk lange tijd!
En die artsy types doen wel raardere dingen
Soms missen ze/hen wel wat ervaring maar ach, zo leer je nog mensen kennen ook.
Sway all day, Butterfly flaps all the way !
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
Dance the pain away :>
Summer
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 jul 2014, 17:21
Gender: Vrouw
Locatie: Soest

Re: Tips voor kapsel

Bericht door Summer »

Ik heb lang haar maar wilde ook beslist niet dat sluike dus heb gewoon een pony genomen, zeker leuk met een paardenstaart.
en je kan er best veel mee :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Blue
Berichten: 214
Lid geworden op: 06 mar 2015, 10:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Tips voor kapsel

Bericht door Blue »

Ik heb inmiddels een aardige kapster gevonden die weet dit ik TG ben.
Mijn haar is geverft en schuin geknipt maar wel zo lang mogelijk gelaten, dus kan ik het dragen in een staart voor het werk maar ziet het er toch vrouwelijk uit als ik het los draag.
Gebruikersavatar
Blue
Berichten: 214
Lid geworden op: 06 mar 2015, 10:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Tips voor kapsel

Bericht door Blue »

Irene_de_Vreede schreef:Echt de allermakkelijkste manier om over die schroom heen te komen is gewoon jezelf als vrouw profileren en een kapperszaak binnen lopen, dan hoef je ook niet al te veel uit te leggen. Neil van de Young Ones heeft prachtig stijl haar, daar kan je ongelooflijke modelletjes mee maken, die kapper gaat dat leuk vinden.
Ik weet wat je bedoeld, het is nog erg moeilijk om me als vrouw te profileren als ik er nog mannelijk uitzie.
Maar ik sta nu wel in het klanten systeem met mijn toekomstige naam en als mevrouw en dat voelt erg goed.

Overigens heb ik wel gezien dat nu mijn haar en wenkbrouwen gedaan zijn (icm met mijn toch al androgyne uiterlijk) ik er zelfs zonder make-up er al best wel vrouwelijk uitzie.

Wat echter roet in het eten blijft gooien is mijn baardschaduw omdat ik donkerbruin haar van mezelf heb.
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Tips voor kapsel

Bericht door Cait »

Ik baal ervan dat ik kalende ben, tegenwoordig word het niet erger en groeit beetje terug ..maar ik heb zo'n dun haar. Kan er echt niks mee. Zou graag ook haar transplantatie willen, iemand ervaring mee of info over ? Iemand nog tips voor iemand met (heel) dun haar. Tot net over schouders heb ik nu
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Tips voor kapsel

Bericht door Janice »

Een aanvullend haarwerk is misschien een optie? zelf heb ik ook erg dun haar en wordt het steeds erger desondanks de hormonen. Ik weet niet hoe het zit met de verzekering, wat de criteria voor een haarwerk zijn. Is dun haar voldoende? of moet men echt kaal zijn etc, hebben mensen hier ervaring mee? en kan het VU hier een rol in betekenen?