Plantur 39

Make-up, kleding, en zo voort
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Plantur 39

Bericht door Janice »

Natuurlijk moet men altijd goed vooraf onderzoek doen naar mogelijke bijwerkingen en indien mogelijk laten informeren door de huisarts, of endo als ze daar onder behandeling is. Mijn punt was dat ze beter naar een effectief middel kan grijpen met bewezen effect dan dure dubieuze shampoos en lotions kopen. Been there done that.....
Gebruikersavatar
Samantha
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 jan 2014, 20:50
Gender: Transgender

Re: Plantur 39

Bericht door Samantha »

Janice schreef:Natuurlijk moet men altijd goed vooraf onderzoek doen naar mogelijke bijwerkingen en indien mogelijk laten informeren door de huisarts, of endo als ze daar onder behandeling is. Mijn punt was dat ze beter naar een effectief middel kan grijpen met bewezen effect dan dure dubieuze shampoos en lotions kopen. Been there done that.....
Tot het misgaat omdat deze medicijn niet darvoor bedoelt is.
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Plantur 39

Bericht door Janice »

Ik weet dat het middel niet primair voor het haar is maar voor bloeddruk, maar het is bij veel medicijnen zo dat ze een secundair effect hebben. Zoals ik al zei ik gaf slechts een tip. Ik VERPLICHT OF RAAD NIEMAND aan om zomaar iets te gebruiken zonder uitgebreid onderzoek en advies in te winnen. Wel weet ik dat bij problemen zoals ik zie bij Alicia namelijk alopecia dat een shampoo van je lokale drogisterij niet gaat helpen.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Plantur 39

Bericht door Veronica »

Janice schreef:Natuurlijk moet men altijd goed vooraf onderzoek doen naar mogelijke bijwerkingen en indien mogelijk laten informeren door de huisarts, of endo als ze daar onder behandeling is. Mijn punt was dat ze beter naar een effectief middel kan grijpen met bewezen effect dan dure dubieuze shampoos en lotions kopen. Been there done that.....
Zeker mee eens, lotions en zogenaamde shampoos doen helemaal niks, je kan ze vergelijken met van die verjonging crèmes die je zogenaamd jonger maken...
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Plantur 39

Bericht door Danielle »

Samantha schreef:
Janice schreef:Natuurlijk moet men altijd goed vooraf onderzoek doen naar mogelijke bijwerkingen en indien mogelijk laten informeren door de huisarts, of endo als ze daar onder behandeling is. Mijn punt was dat ze beter naar een effectief middel kan grijpen met bewezen effect dan dure dubieuze shampoos en lotions kopen. Been there done that.....
Tot het misgaat omdat deze medicijn niet darvoor bedoelt is.
Je bent op de hoogte dat androcur en progynova ook absoluut niet bedoeld zijn voor transgenders? Androcur is tegen hypersexualiteit, progynova voor vrouwen in de overgang.

Zo zijn er bergen medicijnen die voor andere zaken bedoeld zijn maar een goede onverwachte bijwerking hebben, waar het medicijn in verloop van tijd ook voor voorgeschreven wordt.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Aliss
Berichten: 525
Lid geworden op: 15 nov 2013, 07:06
Gender: Vrouw
Locatie: Amsterdam

Re: Plantur 39

Bericht door Aliss »

Janice schreef:Wel weet ik dat bij problemen zoals ik zie bij Alicia namelijk alopecia dat een shampoo van je lokale drogisterij niet gaat helpen.
Om precies te zijn de kaalheid is hersteld en ik heb al overal haar groei, het is dat ik het proces van groeien wil versnellen en beter haar kwaliteit wil krijgen.
:hbeat: Decide that you want it more than you are afraid of it :hbeat: :hug:
Gebruikersavatar
Aliss
Berichten: 525
Lid geworden op: 15 nov 2013, 07:06
Gender: Vrouw
Locatie: Amsterdam

Re: Plantur 39

Bericht door Aliss »

ik ben paar dagen geleden gestart met planteur 39 therapie. Ik ben tevreden, ben benieuwd wat de resultaat over langere periode zal zijn :)
:hbeat: Decide that you want it more than you are afraid of it :hbeat: :hug:
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Plantur 39

Bericht door Janice »

Hou ons maar op de hoogte ben benieuwd of het werkt, hoop van wel :)
Gebruikersavatar
Aliss
Berichten: 525
Lid geworden op: 15 nov 2013, 07:06
Gender: Vrouw
Locatie: Amsterdam

Re: Plantur 39

Bericht door Aliss »

Janice schreef:Hou ons maar op de hoogte ben benieuwd of het werkt, hoop van wel :)
maar natuurlijk! :)
:hbeat: Decide that you want it more than you are afraid of it :hbeat: :hug:
Hakuna
Berichten: 195
Lid geworden op: 28 jul 2015, 15:35
Gender: Transgender

Re: Plantur 39

Bericht door Hakuna »

Aliss schreef:
Om precies te zijn de kaalheid is hersteld en ik heb al overal haar groei, het is dat ik het proces van groeien wil versnellen en beter haar kwaliteit wil krijgen.
Omdat je al hormonen gebruikt die ervoor zorgen dat je haarverlies minder is geworden zal het commerciële Plantur 39 totaal niets toevoegen.

Om haarverlies buiten hormonen om aan te pakken zul je toch aan de medicatie moeten. In de praktijk werkt Androcur niet effectiever tegen haarverlies, wel om er ''vrouwelijk'' uit te zien op termijn.

Finasteride
Dutasteride
Minoxidil