Fitness for Transvrouwen?

Make-up, kleding, en zo voort
Blue
Berichten: 214
Lid geworden op: 06 mar 2015, 10:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Fitness for Transvrouwen?

Bericht door Blue »

Bedankt voor jullie reacties, voor mij is het op dit moment inderdaad het meest belangrijke om gewicht en omvang te verliezen.

Ik ben nu bijna een jaar gestopt met roken en heb jarenlang zeer ongezond geleefd.
Wat ik nu doe is wel benen , buikspieren en onderrug intensief trainen en veel cardio, ik heb helaas een zeer hardnekkige buik die erg aan me gehecht lijkt te zijn, en ben nu na 2 maanden 3x per week aan het trainen in sportschool en calorieen onder de 1800 houden(bier/alcohol drinken doe ik ook niet), en op de andere dagen thuis korte workout met crunches en kettlebell slingeren, maar tot mijn verbazing nog steeds geen milligram afgevallen, eerder aan het bijkomen.

Het lijkt wel of mijn lichaam zich op alle manieren verzet tegen mijn pogingen om het meest mannelijke aan mezelf (buik) te verminderen.
Mijn benen en kont ben ik overigens redelijk tevreden over.

Ik ga wel een met dietist praten want toen ik nog rookte hoefde ik alleen maar mijn snoep en cola te laten staan en mijn gewicht vloog er vanzelf af zonder lichaamsbeweging. Wellicht dat stress en slaaptekort het euvel zijn want ik heb wel gelezen dat dit erg belangrijk is bij het verliezen van buikvet.
Maar het blijft enorm frustrerend dat ik nu met mijn nieuwe leefgewoonte met veel beweging en gezonde voeding ik feitelijk nog zwaarder ben dan toen ik liters cola dronk 3x per week junkfood om van chips. chocolade en zakken drop nog maar te zwijgen.

Maar goed, ik merk wel dat conditie en uithoudingsvermogen beginnen te verbeteren, en dat je altijd wat bijkomt in het begin. Dus ik hoop dat ik snel het keerpunt zie en mijn gewicht omlaag gaat.
micheal-richard
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 jul 2014, 12:49
Gender: Anders

Re: Fitness for Transvrouwen?

Bericht door micheal-richard »

Blue wil je niet ontmoedigen maar hou rekening mee dat spieren 3* zoveel wegen dan vet. Je kunt beter kijken of je in omvang slinkt want de weegschaal is niet altijd een goede graad meter om te zien of je afvalt. Ik ben namelijk 5 kilo aangekomen en mijn broeken gingen losser zitten, en dat alleen maar door het roeien intensiever te maken.
Deze bloem is zich er niet van bewust dat de tijd verstrijkt. Zij bestaat alleen in het heden, gewoon zoals ze is.
Sam
Berichten: 44
Lid geworden op: 10 nov 2015, 23:17
Gender: Transgender

Re: Fitness for Transvrouwen?

Bericht door Sam »

Niet opgeven, de aanhouder wint.
Volgens de site van het voedingscentrum kan het een tijdje duren voordat je resultaat ziet.
Het is onmogelijk om lichaamsvet op specifieke locaties weg te trainen, dus het zou zomaar kunnen dat je echt vet kwijtraakt en gedeeltelijk omzet in spieren, maar dat dit zo gespreid is over je lichaam dat je het nog niet kan zien.
Het is sowieso goed om met een diëtist te gaan praten, want je moet als je intensief gaat sporten vaak anders gaan eten om gezond te blijven, ook als je wil afvallen.
Blue
Berichten: 214
Lid geworden op: 06 mar 2015, 10:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Fitness for Transvrouwen?

Bericht door Blue »

Ik blijf ook gewoon door trainen hoor, omdat ik wel merk dat mijn uithoudingsvermogen en conditie beter worden.

Het cijfertje op de weegschaal kan me eerlijk gezegd ook vrij weinig schelen, het gaat mij inderdaad om de omvang en wat ik zie in de spiegel.
Op vrijwel alle foto's die ik zie van transvrouwen hebben ze een mooi plat buikje of heel ietsje mollig wat ook prima is.

Mollig of ietsje te zwaar is ook geen probleem, maar zo'n prominente buik is me een doorn in het oog (als het deel van mijn eigen lichaam uitmaakt, bij een ander kan het me niet zoveel schelen)

Enfin, het "ding" begint nu in ieder geval te slinken en ik kan nu weer mijn buik inhouden/verbergen :) Dus ik val niet af, maar mijn omvang begint wel minder te worden.
leen
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 jan 2016, 23:22
Gender: Transgender

Re: Fitness for Transvrouwen?

Bericht door leen »

https://www.youtube.com/watch?v=8udQ-h4Y4BY deze is een special workout for mtf
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: Fitness for Transvrouwen?

Bericht door Mirthe_s »

leen schreef:https://www.youtube.com/watch?v=8udQ-h4Y4BY deze is een special workout for mtf
De link werkt helaas niet (meer).
Elise
Berichten: 916
Lid geworden op: 01 feb 2016, 14:01
Gender: Trans MtF

Re: Fitness for Transvrouwen?

Bericht door Elise »

Bregje
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 okt 2015, 22:12
Gender: Vrouw

Re: Fitness for Transvrouwen?

Bericht door Bregje »

Interessant. Misschien toch ook maar eens wat trainen.
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Fitness for Transvrouwen?

Bericht door Cait »

Ik heb en had een prominente buik . Hrt maakt het iig vrouwelijk . :p
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Fitness for Transvrouwen?

Bericht door Anon20190122 »

Misschien iets minder een bepaalt iets drinken? ;)
Plaats reactie