Onzeker over je uiterlijk met al die mooie mensen op tv

Make-up, kleding, en zo voort
Lydia
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 aug 2015, 05:05
Gender: Androgyne

Re: Onzeker over je uiterlijk met al die mooie mensen op tv

Bericht door Lydia »

Een beauty-blogger/make-up artist die ik volg op tumblr heeft een keer een express slechte before geplaatst met een after "the one hour bathroom trick".

Afbeelding

Ze is dan geen trans, maar ik zou ieder zeker aanraden om de bij behorende blog-post te lezen. Niet omdat er tips instaan, maar omdat het een heel sterk voorbeeld geeft van interne en externe presentatie, zelfbeeld en zelfwaardering.

een linkje naar de post
Sapere Aude
Gebruikersavatar
Elise
Berichten: 916
Lid geworden op: 01 feb 2016, 14:01
Gender: Trans MtF

Re: Onzeker over je uiterlijk met al die mooie mensen op tv

Bericht door Elise »

Amy schreef:Wauw die no makeup plaatjes zijn wel echt goed voor mijn zelfvertrouwen in mijn uiterlijk. Ik wist niet dat hun zo veel makeup op doen.
Het was me bijvoorbeeld ook nooit opgevallen dat Paris Hilton zo'n brede kaak heeft, dat verbergen ze goed met die makeup zeg. Veel meer dingen ook bij andere actrices die opvallen als ze geen makeup op hebben maar waar je anders totaal niet op let of zo, had echt niet verwacht dat het zo veel doet.
Dit was precies de reden dat ik dit topic wilde maken. Je omschrijft het nog beter dan ik. Toen ik die foto's zag zonder make up van bijvoorbeeld Katy Perry of Tyra Banks had ik ook het idee dat ik er enerzijds zonder make up ook best goed uit zie, en anderzijds dat er met een goeie make up ook zeker wat van te maken moet zijn. Je ziet ook ineens dat bekende mensen ook zo hun uiterlijke imperfecties hebben.
Bregje schreef:Interessant om te lezen dat jullie vooral een geruststellend gevoel hebben omdat je weet dat je ook zo kunt worden. Ik kijk zelf namelijk dagelijks naar foto's van mezelf en denk dan: dat wordt nooit wat. Ben ik niet al veel te oud om nog knap te kunnen worden?
Ik denk dat als ik dagelijks naar foto's van mezelf zou kijken dat ik echt gek zou worden. Want op een gegeven moment zie je alleen nog maar je onzekerheden, en niet wat mooi aan jezelf is. Maar ik heb ook de neiging om er teveel mee bezig te zijn hoor. ;)
Lydia schreef: Ze is dan geen trans, maar ik zou ieder zeker aanraden om de bij behorende blog-post te lezen. Niet omdat er tips instaan, maar omdat het een heel sterk voorbeeld geeft van interne en externe presentatie, zelfbeeld en zelfwaardering.
Dank je voor de tip. Die ga ik zeker even bekijken :D
Suikerklontje
Berichten: 163
Lid geworden op: 10 mar 2016, 19:57
Gender: Genderfluid

Re: Onzeker over je uiterlijk met al die mooie mensen op tv

Bericht door Suikerklontje »

Mijn psycholoog zei tegen mij dat onzeker zijn een goed teken is, want dat is (bijna) elke vrouw :p.

Vond dit ook wel een mooi filmpje om naar te kijken:
https://www.ted.com/talks/cameron_russe ... anguage=nl

Hoe vrouwen worden opgemaakt en mooi gemaakt voor de camera is echt niet normaal. Maar het is wel wat iedereen ziet =/.
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Onzeker over je uiterlijk met al die mooie mensen op tv

Bericht door Amy »

Lydia schreef:Een beauty-blogger/make-up artist die ik volg op tumblr heeft een keer een express slechte before geplaatst met een after "the one hour bathroom trick".

Afbeelding

Ze is dan geen trans, maar ik zou ieder zeker aanraden om de bij behorende blog-post te lezen. Niet omdat er tips instaan, maar omdat het een heel sterk voorbeeld geeft van interne en externe presentatie, zelfbeeld en zelfwaardering.

een linkje naar de post
Ik heb die blog post gelezen maar deze foto geeft niet zo'n goed beeld van haar omdat ze een raar gezicht maakt waardoor ze heel oud lijkt.
Ze heeft ook een andere foto op die blog post staan en die geeft een beter beeld van hoe ze er uit ziet zonder makeup.

Vind het wel heel sterk van haar dat ze die foto's zo durft te posten en ook een mooi verhaal wat ze er bij zet, mijn respect voor deze dame.
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Onzeker over je uiterlijk met al die mooie mensen op tv

Bericht door Dieuwertje »

Amy schreef:maar deze foto geeft niet zo'n goed beeld van haar omdat ze een raar gezicht maakt waardoor ze heel oud lijkt.
Oh, dat is het, Ik (inmiddels 55) dacht 'dat is toch zo slecht niet, zou er zo voor tekenen'. :-)
Lydia
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 aug 2015, 05:05
Gender: Androgyne

Re: Onzeker over je uiterlijk met al die mooie mensen op tv

Bericht door Lydia »

Dieuwertje schreef:
Amy schreef:maar deze foto geeft niet zo'n goed beeld van haar omdat ze een raar gezicht maakt waardoor ze heel oud lijkt.
Oh, dat is het, Ik (inmiddels 55) dacht 'dat is toch zo slecht niet, zou er zo voor tekenen'. :-)

Het gelinkte plaatje was dan ook bedoeld als contrast tussen extremen. De eerste keer dat die foto door mijn stream kwam rollen had ik meer reacties tegelijk dan ik uit elkaar kon halen.

Het heeft mij iig geholpen anders naar mezelf te kijken.
Sapere Aude
Gebruikersavatar
Bregje
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 okt 2015, 22:12
Gender: Vrouw

Re: Onzeker over je uiterlijk met al die mooie mensen op tv

Bericht door Bregje »

Elise schreef:
Ik denk dat als ik dagelijks naar foto's van mezelf zou kijken dat ik echt gek zou worden. Want op een gegeven moment zie je alleen nog maar je onzekerheden, en niet wat mooi aan jezelf is. Maar ik heb ook de neiging om er teveel mee bezig te zijn hoor. ;)
Het is vakantie dus dan gaan we steeds ergens heen en maken foto's. Op een werkdag doe ik dat ook niet zo veel hoor. Maar op een foto zie je wel beter hoe je eruit ziet dan in een spiegel. Een foto is vaak genomen uit een (minder gunstige) hoek.

Het is trouwens best leuk om zo met make-up te oefenen.
Gebruikersavatar
Elise
Berichten: 916
Lid geworden op: 01 feb 2016, 14:01
Gender: Trans MtF

Re: Onzeker over je uiterlijk met al die mooie mensen op tv

Bericht door Elise »

Bregje schreef: Het is vakantie dus dan gaan we steeds ergens heen en maken foto's. Op een werkdag doe ik dat ook niet zo veel hoor. Maar op een foto zie je wel beter hoe je eruit ziet dan in een spiegel. Een foto is vaak genomen uit een (minder gunstige) hoek.
Mijn ervaring is dat ik op een foto mezelf vaak minder mooi vindt dan wanneer ik in de spiegel kijk. Maar ik ben ervan overtuigd dat dat allemaal de schuld van de foto is. ;)
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Onzeker over je uiterlijk met al die mooie mensen op tv

Bericht door Nate_0 »

Ik weet waarom dat is!

Normaal gesproken als je jezelf ziet, is dat in spiegelbeeld. In foto's is je gezicht niet gespiegeld, en daarom ziet het er 'raar' uit voor jou (en zeggen andere mensen vaak 'nee joh, dat is juist een goede foto!').
meerdere zakken met zaagsel
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Onzeker over je uiterlijk met al die mooie mensen op tv

Bericht door Amy »

Nate_0 schreef:Ik weet waarom dat is!

Normaal gesproken als je jezelf ziet, is dat in spiegelbeeld. In foto's is je gezicht niet gespiegeld, en daarom ziet het er 'raar' uit voor jou (en zeggen andere mensen vaak 'nee joh, dat is juist een goede foto!').
Dat verklaart dan ook waarom ik het niet gespiegelde beeld van mijn webcam altijd zo raar er uit vind zien. Nooit bij nagedacht dat het daar door is. Dankje voor dat inzicht.