HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Barbarella »

Ik bemoei me er niet meer mee!

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Barbarella »

Okay ik bemoei me er wel mee.

Ik denk dat wat Emma in haar laatste post in dit topic heeft gezegd erg verstandig is.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
rachel
Berichten: 142
Lid geworden op: 16 feb 2015, 15:30
Gender: Trans MtF

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door rachel »

Dat ga ik zeker doen Emma
Gebruikersavatar
rachel
Berichten: 142
Lid geworden op: 16 feb 2015, 15:30
Gender: Trans MtF

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door rachel »

Wel moest ik bloed laten afnemen maar geen botscan het traject ging vrij snel en vonden dat ik gouw moest beginnen waar ik heel blij mee was
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 1129
Lid geworden op: 05 feb 2013, 00:21
Gender: Vrouw
Locatie: Almere

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Claire »

Rachel, ik denk ik spit dit topic even door naar een fatsoenlijk excuus maar ik vind alleen maar verhaaltjes dat je er niks aan kan en nog heel veel bla bla.
Sorry hoor ik vind het niet genoeg en ik ben best wel teleurgesteld.
Zucht ik heb hier gewoon geen zin om energie in te stoppen
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Veronica »

Grappig, volgens mij beide psychologen bestaat PDD-NOS nog steeds, maar dat terzijde, dit is een erg vermakelijke discussie hier (niet dus).

Kunnen wij eindelijk terug on topic?
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8023
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Emma »

Veronica schreef:Grappig, volgens mij beide psychologen bestaat PDD-NOS nog steeds, maar dat terzijde, dit is een erg vermakelijke discussie hier (niet dus).

Kunnen wij eindelijk terug on topic?
Onder de DSM-V heet alles autisme... maar ik kan me voorstellen dat niet alle psychologen meteen achter de DSM-V aan zijn gaan lopen. Voor ons is de DSM-V wel van belang, want we zijn van "Gender identity disorder" opgeschoven naar "Gender dysphoria" waarmee aangegeven wordt dat het niet langer een stoornis is. Hoera.

Maar terug on topic, lijkt me een goed plan.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Amy »

rachel schreef:Heey Emma ik snap je wel misschien komt dat ik uit een andere tijd komt iedereen heeft een beeld ik ben paar jaar geleden naar een transgender meeting geweest ik was de jongste en de rest waren in de 50 of 40 sommige 60 en heb ook hun verhalen gehoord en toen vertelde iemand die kleding van haar eigen vrouw aandoet en dan denkt ik wil liever vrouw zijn dat kon ik moeilijk begrijpen ik ben MN hele leven zo geweest wist vanaf baby dat ik een meisje bent ook heb ik daar in MN omgeving een hoop om me heen gekregen en ik probeerde het ook te verbergen maar daar werd ik ziek van ik ben altijd zo geweest en als kind wist ik natuurlijk niet wat transgenders zijn maar ik ben echt altijd zo geweest en niet zo van o ik heb een BH om en ik wil graag een vrouw zijn ik heb het over die transgender waar ik in het begin over had en dat snapte ik niet misschien heb ik daardoor een verkeert beeld gekregen en ook van de media
Ik denk dat je dan toch echt niet goed naar de verhalen van die dames hebt geluisterd. Ik praat ook wel eens met dames van die leeftijd en ik ben zelf ook veel jonger als hun maar nooit vertellen ze me dat ze ineens vrouw willen zijn. Ze weten het meestal al heel lang, vaak vanaf heel jong maar toen zij jong waren was dat nog helemaal niet zo geaccepteerd en konden ze er ook geen of bijna onmogelijk hulp voor zoeken en daardoor hebben ze het weg moeten stoppen of ze nou wilden of niet. Ze hadden geen keus. Ik heb juist veel respect voor ze dat ze dat zo lang hebben vol gehouden, mij was dat echt niet gelukt.

Ik was overigens de gene die vermoedde dat je aan het trollen was eerder maar nu net las ik dat je die stoornissen (als het stoornissen zijn?) hebt en dat verklaart denk ik wel wat dus ik wil dat wel terug nemen.
Gebruikersavatar
Maria_G
Berichten: 96
Lid geworden op: 14 jan 2015, 22:32
Gender: Trans MtF
Locatie: Eastern Europe

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Maria_G »

1. Younger generation has very little idea about the life 30 and more years ago, especially in countries which had outdated mentalities. At that time was no such understanding of possibility being in wrong body because it was believed that a way of thinking can be adjusted.
Simple:
You stand in front of a mirror, compare your body against other people appearance and you make a conclusion about your gender.
Otherwise - it was a risk to become a patient of some mental institution. To become a written off personality.
Still there are countries even within EU with very low numbers of TS people but with extreme numbers of people who take their lives "just without any visible reason".

For example - Lithuania top suicide rate winner in the world (Greenland is not a separate country being even above).
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_co ... icide_rate
At the same time Lithuania officially denies transsexuality.

It proves that GD can easily be treated just scaring patients out and making them hide away, suffer or suicide.

After some time a new knowledge and a human approach can just create "new patients" from nowhere aged 40-50-60.

In process of getting my F64.0 I was welcomed with words from TS professional: "More than 20 years ago we used to lock people like you for long into psychiatric hospitals"
I have answered:
"You see, I was clever enough to do not come to you"

2. HRT.
As it was mentioned, we all live in EU and in some EU countries hormones are pretty easy available. Then there is nobody to blame in such case.
Gebruikersavatar
rachel
Berichten: 142
Lid geworden op: 16 feb 2015, 15:30
Gender: Trans MtF

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door rachel »

Dank je Amy.
Er waren ook transvrouwen die het moesten verbergen omdat ze uit streng gereformeerde gezinnen kwamen omdat er in totaal stuk of 10 transgenders waren war van dus ook een paar die zijden dat ze het wisten door vrouwenkleren aan re doen op latere leeftijd.niks mis mee omdat ik zulke verhalen vaker heb gehoord weet ik heus wel dat er oudere transvrouwen zijn die het ook langer wisten maar ik denk dat ik door die paar transvrouwen en oa de media een heel verkeerd beeld heb gekregen.
Ook bied ik nogmaals mn excuses aan ik ben hier echt niet om te kwetsen en in plaats van oude mannen had ik wat anders moeten zeggen.
Ik hoop dat jullie me een beetje begrijpen en ik moet zeggen dit was ook de eerste transgendermeeting waar ik was geweest ik ken in het dagelijks leven persoonlijk geen transgenders weet wel dat ze er in Groningen genoeg zijn.
Misschien dat dat het is.