HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Veronica »

Ik gok in dit geval ego.

Ik zelf probeerde zo vaak mij waardes te vragen en werd steeds afgewimpeld met 'dat het goed is'.

Zucht
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Silvia
Berichten: 584
Lid geworden op: 01 sep 2013, 14:16
Gender: Vrouw
Locatie: Zoetermeer

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Silvia »

dat is raar , ik vroeg naar mij waardes van hoeveel hormoon in mijn lichaam was bij begin van de bloed test en 3 maanden later.
en dat mevrouw keek in de computer en gaf het aan me en ik schreef het op op een papiertje.

ik vroeg ook hoeveel me lichaam was veranderd en ze gaf me de getallen aan me wat in haar mapje was geschreven.

ik denk zelf , het light heel erg eraan tegen wie je het vraaagd



xoxo
Everyone is Perfect in their Own Way


Afbeelding
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Amy »

Oh ik heb wel een uitdraai gekregen met die waardes. Ik vroeg er naar en ze bood aan om me een uitdraai te geven en ze zei dat mijn hormoon waardes voor toen normaal waren. Alleen mijn vitamine D was te laag.
Dit was van voor dat ik met blokkers en hormonen begon dus zegt niet zo veel denk ik. Er staan ook geen eenheden bij.

Ik kan de volgende keren weer om een uitdraai vragen zodat ik kan zien wat er verranderd bij de belangrijke dingen.
fenna
Berichten: 131
Lid geworden op: 21 apr 2015, 11:13
Gender: Vrouw

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door fenna »

Met het risico van generaliseren (en daarvoor op mijn kop te krijgen van het moderatie team ;)) denk ik dat transgenders (in deze context als paraplu term) als zorgvragers vooraf best goed geïnformeerd zijn en dat juist dat een grote uitdaging is voor artsen om mee om te gaan. De ene arts zal dat makkelijker lukken dan de andere.

Ter illustratie: dit draadje op het forum waarin ervaring en kennis wordt gedeeld!

Overigens ben ik bij het VU maar 1 keer echt op mijn neus gegaan ... tip: maak GEEN vampier grapjes op het priklab ;)
Verder heb ik bij de endo's altijd mogen meekijken in de lab uitslagen en kreeg ik daar behoorlijke toelichting bij (in het bijzonder tav botdichtheid en hormoonspiegel). Hierbij moet ik wel zeggen (niet boos worden) dat ik 2,5 jaar geleden voor het laatst bij het GT was..

Fenna
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Emma »

Ben er nu twee keer geweest en toevallig beide keren door Martine geprikt. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat ik bij haar prima een vampiergrapje kwijt kan ;-)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 1129
Lid geworden op: 05 feb 2013, 00:21
Gender: Vrouw
Locatie: Almere

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Claire »

ach zo zie maar ook spiro is ook niet je van het.
Kreeg gisteren belletje dat mijn nieren niet blij zijn met de spiro.
Dus weer terug naar de ando :cry:
Ondertussen krijg ik echo van de nieren, bloed etc etc
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
elke
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 feb 2014, 21:59
Gender: Transgender

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door elke »

Amy schreef:
rachel schreef:Heey Emma ik snap je wel misschien komt dat ik uit een andere tijd komt iedereen heeft een beeld ik ben paar jaar geleden naar een transgender meeting geweest ik was de jongste en de rest waren in de 50 of 40 sommige 60 en heb ook hun verhalen gehoord en toen vertelde iemand die kleding van haar eigen vrouw aandoet en dan denkt ik wil liever vrouw zijn dat kon ik moeilijk begrijpen ik ben MN hele leven zo geweest wist vanaf baby dat ik een meisje bent ook heb ik daar in MN omgeving een hoop om me heen gekregen en ik probeerde het ook te verbergen maar daar werd ik ziek van ik ben altijd zo geweest en als kind wist ik natuurlijk niet wat transgenders zijn maar ik ben echt altijd zo geweest en niet zo van o ik heb een BH om en ik wil graag een vrouw zijn ik heb het over die transgender waar ik in het begin over had en dat snapte ik niet misschien heb ik daardoor een verkeert beeld gekregen en ook van de media
Ik denk dat je dan toch echt niet goed naar de verhalen van die dames hebt geluisterd. Ik praat ook wel eens met dames van die leeftijd en ik ben zelf ook veel jonger als hun maar nooit vertellen ze me dat ze ineens vrouw willen zijn. Ze weten het meestal al heel lang, vaak vanaf heel jong maar toen zij jong waren was dat nog helemaal niet zo geaccepteerd en konden ze er ook geen of bijna onmogelijk hulp voor zoeken en daardoor hebben ze het weg moeten stoppen of ze nou wilden of niet. Ze hadden geen keus. Ik heb juist veel respect voor ze dat ze dat zo lang hebben vol gehouden, mij was dat echt niet gelukt.

Ik was overigens de gene die vermoedde dat je aan het trollen was eerder maar nu net las ik dat je die stoornissen (als het stoornissen zijn?) hebt en dat verklaart denk ik wel wat dus ik wil dat wel terug nemen.

Rachel's reactie is volkomen te begrijpen...mijn ervaring is net zo. De meeste transseksuelen herken ik mezelf niet in en zij herkennen zich ook niet in mij. Pre transitie of post transitie maakt niet uit. Gewoon een totaal verschillende beleving.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Emma »

elke schreef:Rachel's reactie is volkomen te begrijpen...mijn ervaring is net zo. De meeste transseksuelen herken ik mezelf niet in en zij herkennen zich ook niet in mij. Pre transitie of post transitie maakt niet uit. Gewoon een totaal verschillende beleving.
Als het toch allemaal zo verschillend is, zullen we er dan gewoon over ophouden in plaats van een discussie die volslagen uit de hand liep opnieuw oprakelen?
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Ilse »

Claire schreef:ach zo zie maar ook spiro is ook niet je van het.
Kreeg gisteren belletje dat mijn nieren niet blij zijn met de spiro.
Dus weer terug naar de ando :cry:
Ondertussen krijg ik echo van de nieren, bloed etc etc
Goh, kan dat ook?
ik dacht juist dat spiro minder schadelijk was, maar waarschijnlijk dus niet op alle vlakken.

sterkte alvast
Groetjes,
Ilse
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Amy »

Vandaag ook weer iets...
Wordt ik gebeld door het VU over mijn bloed test. T waarde aan de hoge kant wat ik dus al aangegeven had bij de endo. Ze zei dat dat medicijn erg sterk is en vroeg of ik het een paar keer vergeten was in te nemen. Ik ben het maar een dag vergeten en dat was meer als een maand voor dat mijn bloed was afgenomen. Ik ben wel vergeten om over de dosering te beginnen ook lekker slim van mij.
Maarja nu is het plan om bij de volgende bloedtest nog eens te kijken en dan maatregelen te nemen als het nog niet goed is. Ik moet wel zeggen sinds ik ook oestrogenen krijg dat ik er minder of helemaal geen last meer van heb dus het zal nu wel beter zijn denk ik maar toch.
Weer zo'n kwestie van luister naar de patient. Wat ik wel weet is dat ik de volgende keer een stuk lastiger zal zijn tegen de endo en vooral als het dezelfde dame is.