Testosteron

Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Testosteron

Bericht door Anon20190712 »

Kijk, dat ligt enigszins aan welke psych je krijgt... en waar je zelf om vraagt. Maar wie je ook hebt, het zijn geen hulpverleners. Ze brengen in kaart hoe jouw leven is verlopen tot nu toe middels het levensverhaal en kijken hoeveel steun je vanuit de omgeving krijgt. En verder...zelfde vragen als de intake maar dan uitgesmeerd over zoveel mogelijk gesprekken als ze er van kunnen maken. Ik had veel liever ondersteuning gehad bij het starten van hormonen dan dat
Gebruikersavatar
Niek68
Berichten: 150
Lid geworden op: 28 feb 2015, 17:06
Gender: Trans FtM
Locatie: Huissen

Re: Testosteron

Bericht door Niek68 »

heb je dan geen gesprekken meer als je met de hormonen start? Lijkt me toch ook wel belangrijk aangezien je juist dan door allerlei veranderingen gaat. Ik heb duidelijk veel te grote verwachtingen van het VU
There's only one way of life and that's your own
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Testosteron

Bericht door Anon20190712 »

Eens in de drie maanden... dan wordt er gevraagd 'gaat alles goed?' 'nog bijzonderheden?' en dan sta je weer buiten. Begeleiding hoef je écht niet te verwachten. Het is puur diagnostiek, maar dan tergend langzaam. De psycholoog is bij het genderteam geen behandelaar... Daarom hameren ze er bij de intake en het begin van je traject zo op om contact te zoeken met lotgenoten en vinden ze het zo van belang dat je een goed sociaal netwerk hebt.
Gebruikersavatar
Mike78
Berichten: 298
Lid geworden op: 21 feb 2014, 21:06
Gender: Trans FtM
Locatie: Sint Willebrord

Re: Testosteron

Bericht door Mike78 »

Ik moet elke maand terug voor gesprek om te kijken hoe het gaat met de hormonen. Dit is wel bij het PIG. Volgende maand m'n eerste afspraak bij UZ Gent. Geen idee hoe ze het daar aanpakken, maar voorlopig dus elke maand controle.
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Testosteron

Bericht door Barbarella »

En vooral dat laatste, Kijken of je een goed sociaal netwerk hebt vind ik totaal belachelijk. Een diagnose is een diagnose.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Niek68
Berichten: 150
Lid geworden op: 28 feb 2015, 17:06
Gender: Trans FtM
Locatie: Huissen

Re: Testosteron

Bericht door Niek68 »

iid daar hamerde ze wel op bij de intake, goed netwerk van vrienden en familie, contact zoeken met andere transgenders (mannengroep van transvisie) en mijn begeleid wonen blijven houden. Zo te horen zal ik het ook van hen moeten hebben.
There's only one way of life and that's your own
dy984
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 jun 2014, 09:05
Gender: Trans FtM

Re: Testosteron

Bericht door dy984 »

Lucas schreef:Nu is het een hoop geklets om niets (houd je van seks, wat vinden je ouders van de transitie, ben je tevreden met je gezicht en andere kul) omdat ze doen alsof ze de verantwoording voor jouw behandeling op zich nemen. Terwijl die verantwoording nog altijd gewoon bij jou ligt-zoals bij de behandeling van elk medisch probleem van een toerekeningsvatbaar persoon.
Ik vond het ook al een beetje raar allemaal over mijn libido voor mij gevoel ging het alleen omdat .
De verantwoording lig idd Bij ons zelf en dat gevraagd of je nu meer of minder zin heb in sex is een en al onzin ik wals er vaak overheen met goed maar kan ervan op aan dat bij het volgende gesprek dat weer de centraal punt is van het gesprek .
Wou echt vragen vind je me leuk ofzo hahahaha


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bas123
Berichten: 129
Lid geworden op: 06 feb 2015, 11:07
Gender: Trans FtM

Testosteron

Bericht door Bas123 »

Kan ik via huisarts Testosteron krijgen?
Zijn er überhaupt mensen hier die via de huisarts hormonen krijgen zonder tussenkomst genderteam Vu?

Wat zijn de veilige mogelijkheden?

Mag een huisarts dit, zonder tussenkomst van genderteam doen?

Ik word echt wanhopig van dat ''wachten''.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8018
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Testosteron

Bericht door Emma »

Ja, een huisarts mag het, maar zal die het doen? In de meeste gevallen: nee. Tenzij je geluk hebt, dus je moet het zeker weten wel proberen!
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Testosteron

Bericht door Nathan90 »

Sommige huisartsen willen niet eens orgametril voorschrijven zonder toestemming van het VU (orgametril is om menstruatie tegen te houden, maar veel hebben er nare bijwerkingen van), laat staan een vorm van testosteron. Maar ja, je kan het wel vragen. Ik hoef nu bijvoorbeeld niet voor recepten naar het VU want ik kan gewoon de huisarts bellen. (maar ik heb dan al ruim een jaar groen licht van het VU)

Veilige methoden? Goed bloedonderzoek op voorhand en een aantal keer aan de hormonen voor oa de hormoonwaardes.