HRT, doseringen en toedieningsmethoden

NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door NaomiClareNL »

De waarde van T kan blijjkbaar relatief snel oplopen. Nadat ik met cyproterone acetaat gestopt was zat ik met een week van onmeetbaar op 12 of zo. Onderkant voor een man maar natuurlijk veel te hoog voor een vrouw...

Hoge(re) waardes kunnen ook te maken hebben met het tijdstip van meten in vergelijking met innemen. Als je normaal 's avonds inneemt en je geeft bloed om 4 uur in de middag dan zal dat, zo vermoed ik, wel enigszins merkbaar zijn in het bloed vergeleken met in de ochtend innemen en om 1 uur in de middag bloed geven.

Of je lichaam heeft gewoon meer onderdrukker nodig. Kan ook nog natuurlijk.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Emma »

Ik neem de 50mg androcur 's avonds. Minder kans op vergeten... Met meten zit ik altijd op <0,7, ofwel onmeetbaar. En ik heb niet het kleinste lijf, dus het zal wel.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Maria_G
Berichten: 96
Lid geworden op: 14 jan 2015, 22:32
Gender: Trans MtF
Locatie: Eastern Europe

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Maria_G »

I used to take 25mg every day and T level went below low female levels 0.16 nmol/L. My mood has become not the best, It became very difficult to do everything, no wish to go anywhere...
When I discussed this with other Tgirls and I reduced Androcur to daily 12.5mg
It is better now, maybe I need to reduce Androcur further, some girls take 6mg daily. Probably I need to do another blood test but I had no free time for that yet.
My weight is 115kg at the moment (1m96cm)

I do not understand those who take 50mg a day. Seems a way too much
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Amy »

Emma schreef:Ik neem de 50mg androcur 's avonds. Minder kans op vergeten... Met meten zit ik altijd op <0,7, ofwel onmeetbaar. En ik heb niet het kleinste lijf, dus het zal wel.
Ik neem het tussen de middag tijdens of na de lunch, misschien dat dat een probleem is? Ze namen mijn bloed af bijna 24 uur nadat ik het voor het laatst in had genomen. En heb wel een vrij klein lichaam denk ik (60kg nu). Maar dan heb ik het alleen maar over die meting. Ik heb ook nog wat klachten van T waar ik langer last van heb.
Naomi zeg ook al "normaal" 's avonds, mij is nooit verteld welk tijdstip het beste is om het in te nemen. Er is mij alleen verteld dat ik het tijdens of na het eten moet innemen.
Hoe laat 's avonds nemen jullie het dan in?
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Emma »

Amy schreef: Hoe laat 's avonds nemen jullie het dan in?
Voordat ik naar bed ga. De ene keer is dat 9 uur, de andere keer om half 2 's nachts.

In het begin nam ik het 's ochtends, maar ik ben het een keer vergeten en kwam daar iets te laat achter. Alsof ik 6 potten koffie op had... Dat toch liever maar niet meer ;)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Amy »

Maria_G schreef:I used to take 25mg every day and T level went below low female levels 0.16 nmol/L. My mood has become not the best, It became very difficult to do everything, no wish to go anywhere...
When I discussed this with other Tgirls and I reduced Androcur to daily 12.5mg
It is better now, maybe I need to reduce Androcur further, some girls take 6mg daily. Probably I need to do another blood test but I had no free time for that yet.
My weight is 115kg at the moment (1m96cm)

I do not understand those who take 50mg a day. Seems a way too much
I take 50mg a day and it seems as if it is not enough. I've had no negative complaints about my mood from it at all. Quite the opposite actually, I feel a lot better since I started using it and I want to do more and go to places more than I ever did and that is still improving by the day. I don't think that has to do with my T levels though, I think that is just because I am much more happy with myself and I don't hate myself anymore.

I feel a little dumb about forgetting to ask the woman who called me about what my T level was from the blood test. I do have a number from before I started with the blockers and that is 25.0. I don't know if that is high or low and it has no units with it so I have no clue what it is. It does have a little triangle next to it pointing upwards which to me looks like an indicator of it being high but that can also be for when comparing it to normal female levels. I also don't know if that has any value in determining what my dosage should be, probably not.
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Amy »

Emma schreef:
Amy schreef: Hoe laat 's avonds nemen jullie het dan in?
Voordat ik naar bed ga. De ene keer is dat 9 uur, de andere keer om half 2 's nachts.

In het begin nam ik het 's ochtends, maar ik ben het een keer vergeten en kwam daar iets te laat achter. Alsof ik 6 potten koffie op had... Dat toch liever maar niet meer ;)
Doe je dat gewoon zonder iets te eten dan? Maakt dat niets uit? Volgensmij staat ook in de bijsluiter dat je het beste iets eet als je het in neemt.
NaomiClareNL
Berichten: 657
Lid geworden op: 01 apr 2012, 01:49
Gender: Vrouw
Locatie: Rotterdam

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door NaomiClareNL »

Sorry voor de verwarring maar met normaal bedoelde ik niet dat het de norm is, voorgeschreven wordt of zo maar dat dit mijn eigen routine was die me uiteindelijk beter beviel met minder problemen in de ochtend dan in de ochtend innemen. Ik nam overigens altijd voor het slapen gaan in. Dt was destijds ergens tussen 1-2 uur 's nachts.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Heleen
Berichten: 195
Lid geworden op: 13 apr 2012, 11:24
Gender: Vrouw

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Heleen »

Ik leen even uit een blog van iemand anders:

Cyproteron-acetaat heeft een halfwaarde tijd van 40 uur, voordat de waarde in mijn bloed voldoende was gedaald waren we een paar dagen verder.

https://fadinggender.wordpress.com/tag/androcur/

Het lijkt daarom niet waarschijnlijk dat het moment van innemen veel gevolg heeft. Ik deed het wisselend 's-ochtends, 's-middags en 's-avonds,

Ik vind het gevaarlijk om doseringen te gaan vergelijken. Ik ben van de lichting die het eerste jaar 100mg per dag in nam. Nooit een probleem mee gehad, maar nadat de dosering naar 50mg terug ging, steeg de testowaarde evenmin.

Volgens mij zijn er gewoon geen harde endocrinologische regels wat dit betreft. Trial and error lijkt vaak het recept.
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Janice »

Even een vraagje over Cyproteron-acetaat ik kom net terug van de apotheek en kreeg androcur van een ander merk mee. Vorige keer had ik het van Mylan en nu heb ik het van PCH heet het geloof ik, er staat niet eens duidelijk een merk op. Heeft men hier ervaring mee? vindt het raar dat ik nu al 3 verschillende merken heb gehad.