HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Janice »

Ik noemde zojuist even PCH als merk maar volgens mij is dat niet correct en is het gewoon een medische afkorting. Er staat geen duidelijk merk op, het komt in ieder geval van Pharmachemie uit Haarlem. Zijn er nog meer mensen die deze variant hebben en bevalt deze? aangezien sommige mensen minder te spreken waren over de androcur van bijv. Sandoz.
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Amy »

Bij de apotheek in het VU kreeg ik de eerste keer ook dat van PCH mee, zo'n blauw doosje was dat meen ik.
De apotheek hier in het dorp geeft me altijd Mylan.
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Janice »

Nee het is niet blauw, hij is een in verhouding met andere doosjes ook erg klein. Aan de linker kant is het groen wat geleidelijk over gaat naar wit en dan wordt het oranje. staat verder niks op qua merk alleen Cyproteron acetaat 50 PCH.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Anon20180501 »

Janice schreef:Ik noemde zojuist even PCH als merk maar volgens mij is dat niet correct en is het gewoon een medische afkorting. Er staat geen duidelijk merk op, het komt in ieder geval van Pharmachemie uit Haarlem. Zijn er nog meer mensen die deze variant hebben en bevalt deze? aangezien sommige mensen minder te spreken waren over de androcur van bijv. Sandoz.
PCH staat volgens mij en Google in ieder geval voor Pharmachemie Janice, PharmaCHemie...

(edit; zo dus... :) )

grts Daniéla
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Janice »

Je hebt helemaal gelijk, wat stom! laten we het maar op houden op een lange vrijdag nacht :) Maar jouw ervaring met dit merk was in ieder geval positief Amy?
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Amy »

Ik had maar genoeg voor 2 weken gekregen om te proberen dus is best moeilijk te zeggen. Ik kan alleen zeggen dat ik geen negatieve klachten er van had en de enige positieve effecten die ik binnen 2 weken merkte was dat mijn dinges geen eigen leven meer had en dat mijn huid vrij snel veel minder vet was, vooral in mijn gezicht.
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Danielle »

Ik heb de cyproteron-acetaat van drie of vier verschillende fabrikanten gehad. Ook de groen-oranje doosjes. Ik heb er nooit een verschil in gemerkt.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door intrans »

Ik zit sinds kort aan progesteron(provera) 5 mg, je mag tot 10 mg gaan en ben gestopt met cypro 50mg aangezien in een orchi heb gehad.
Ben benieuwd of ik iets merk qua veranderingen, hoop het wel!
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Janice »

Ik heb je een pb't gestuurd Intrans :)
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: HRT, doseringen en toedieningsmethoden

Bericht door Anon20190209 »

intrans schreef:Ik zit sinds kort aan progesteron(provera) 5 mg, je mag tot 10 mg gaan en ben gestopt met cypro 50mg aangezien in een orchi heb gehad.
Ben benieuwd of ik iets merk qua veranderingen, hoop het wel!
Ik wil je gelijk niet heel bang maken maar Provera is medroxyprogesteron. Is dus synthetische progesteron en kan in het ergste geval vermannelijking met zich mee brengen.... is dus heel anders dan bijvoorbeeld Utrogestan wat bioidentiek is waar deze bijwerking niet van toepassing is meer info hierover is te vinden op diverse amerikaanse sites. Succes verder, groetjes Cher.