Dutasteride.

Gebruikersavatar
Samantha
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 jan 2014, 20:50
Gender: Transgender

Re: Dutasteride.

Bericht door Samantha »

Ik volg deze topic al en tijd dus wil ik even dit zeggen.

Ik heb nast androcur ook dutasteride gebruikt, helaas heeft het niet geholpen en ik kreeg als bijwerking dat ik wel vaak flauwviel.

Ik heb mezelf laten onderzoeken en mijn dht is bijna 0% en testo ook, na veel onderzoek heeft mijn arts ontdekt dat het genetisch bij mij is.

Ik zou jezelf laten testen, ik denk dat dat slimmer is voor je met medicatie knoeit omdat je in combinatie van androcur en dutasteride gemene bijwerkingen kunt krijgen.

Ik heb het wel opgelost, helaas was haar tramsplantatie de enige oplossing, maar ik kreeg het vergoed nadat ik de verzekeraar aanklaagde omdat ze het eerst onnodig vonden.

Succes
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Dutasteride.

Bericht door Janice »

Je zelf daarop laten testen gaat via de huisarts die je daarna gewoon doorverwijst neem ik aan ?
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Dutasteride.

Bericht door Janice »

Waar hebben de meeste van jullie dan finasteride of Dutasteride gekregen, bij de huisarts of via een endo?
Gebruikersavatar
Samantha
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 jan 2014, 20:50
Gender: Transgender

Re: Dutasteride.

Bericht door Samantha »

Janice schreef:Je zelf daarop laten testen gaat via de huisarts die je daarna gewoon doorverwijst neem ik aan ?
Klopt, ik vroeg het bij de huisaarts aan en kreeg een verwijzing maar wel door hameren omdat huisarts vaak wil weigeren ik zei dat VU dat wou wat niet zo was maar helas heb ik een iritante huisarts.
Janice schreef:Waar hebben de meeste van jullie dan finasteride of Dutasteride gekregen, bij de huisarts of via een endo?
Ik kocht dat via internet maar later na aandringen gaf VU het en ze stopten door de bijwerkingen.

Ik wou ook stoppen door de bijwerkingen.
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Dutasteride.

Bericht door Janice »

Via het internet? ik kan het niet vinden hoor op het internet, het gaat allemaal via recept.... via inhouse had jij het?
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8023
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Dutasteride.

Bericht door Emma »

<mod mode on>
Even onderbreken: iedereen mag zelf weten of er via internet gekocht wordt en het is een eitje om via google webshops te vinden die al dan niet via echte neprecepten vanuit Europa medicijnen leveren, maar het is niet de bedoeling die hier uit te wisselen. Dat is overigens geen nieuw standpunt. Het is in dit topic nog niet zo ver, laten we dat zo houden.
<mod mode off>
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Dutasteride.

Bericht door Danielle »

De legale makkelijke weg naar dutasteride of finasteride buiten de huisarts om: http://intermedica.nl/ Is wel een privékliniek, dus je moet alles zelf betalen.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Dutasteride.

Bericht door Janice »

Ik heb morgen een afspraak bij de huisarts, werd Dutasteride bij jullie vergoed?
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Dutasteride.

Bericht door Cait »

Wat er op lijkt, finasteride maar deels. Dat komt omdat de 1mg pillen niet erkent worden als geneesmiddel waar de 5 mg niet onder de naam finasteride voor prostaat problemen zijn, wel word vergoed. Die deel je in 4 . Zoiets verwacht ik ook bij dutasteride .
Samantha ik had je nog privé bericht gestuurd
Gebruikersavatar
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: Dutasteride.

Bericht door J1nny »

Finasteride mocht ik zelf betalen, gewoon via de huisarts gehaald. (Ja ik heb een goede)
Nu niet meer nodig.
Voor wie wil, ik heb nog voor 3 maanden andrecur (of de merknaam) liggen hier.
Tegen nuttigen van een kop koffie hier af te halen.