Eindelijk aan de testo !

Matthew
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 apr 2014, 20:46
Gender: Transgender

Re: Eindelijk aan de testo !

Bericht door Matthew »

Hey !
Thanks allemaal voor de reacties :)
Toch heb ik een vraagje, ik moet zelf voor de naalden en spuiten zorgen en zou een setje mee krijgen zodat ik de juiste ophaal alleen die zijn we vergeten..
Weet iemand welke naalden en spuiten je moet gebruiken voor nebido? ;)
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Eindelijk aan de testo !

Bericht door Nathan90 »

5ml spuit (want het is 4ml vloeistof) een naald met roze dop 40mm lang om op te zuigen (1.0 of 1.2mm dik is die volgens mij) en naald met groene dop, 40mm lang om te injecteren (0,8mm dik).

Doorgaans krijg je deze erbij mits dit op het recept staat. Anders moet je ze zelf kopen. Maar veel huisartsen hebben ladingen liggen en vinden het niet erg dat voor je te pakken.

Gewoon zorgen dat ze opzuigen met die roze. Het is hele dikke vloeistof en een ramp om met de groene op te zuigen. (vraag maar aan mijn huisarts ;) j
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Eindelijk aan de testo !

Bericht door Nathan90 »

Je woont niet toevallig omgeving Utrecht? Wih hebben te veel naalden en spuiten liggen en gaan ze niet op krijgen voor de houdbaarheid verloopt.. ;)
Matthew
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 apr 2014, 20:46
Gender: Transgender

Re: Eindelijk aan de testo !

Bericht door Matthew »

Het VU had gezegd dat ik dat zelf moest gaan regelen, ben nog niet in overleg geweest met mijn huisarts maar ik denk zelf dat ik het zelf mag gaan betalen. Het is namelijk een dorps huisartsen praktijk..
Jammer genoeg woon ik er niet in de buurt, zou handig zijn geweest ;)
Bedankt voor je reactie Nathan!
Hoelang zit jij al aan de testo?
En is het een feit of fabel dat nebido slomer werkt ?
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Eindelijk aan de testo !

Bericht door Nathan90 »

Gelukkig zijn naalden en spuiten niet zo duur, de nebido is je voornaamste kostenpost ;)

23 april 2014 ben ik met testo begonnen, ook direct met nebido. Aangezien ik geen zin heb in elke dag gel smeren en ik zag hoe veel last mijn vriend van de sustanon had (ups en downs).

En nebido slomer? Fabel. Het verschilt compleet per persoon hoe snel testo voor jou werkt en mogelijk zal dit per soort testo per persoon wel uitmaken. Maar dat valt natuurlijk niet te testen.. :P Nee maar voor de ene laat bijvoorbeeld gel maanden op zich wachten waar bij de ander na een maand al goed merkbaar is. Hetzelfde geldt voor nebido. Geen zorgen dus maar gewoon weer even dat engelen geduld van ons op de proef stellen. ;)
Matthew
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 apr 2014, 20:46
Gender: Transgender

Re: Eindelijk aan de testo !

Bericht door Matthew »

Hallo allemaal!
Bedankt voor de reacties :)
Even een kleine update, ik ben nu 1 maand aan de testo :dance:
Al wel een aantal dingen merkbaar:
Rond de 2 weken begon mijn haar groei op mijn benen en armen al wat meer te worden en iets donkerder, nog steeds bezig.
Rond de 2 weken begon ook mr. Downunder gevoeliger te worden en te groeien, dit had ik totaal niet verwacht dat dit als zo snel kwam :p
Rond de 3 weken begon mijn stem ook al te veranderen had/heb het gevoel dat ik schor ben van een avond feesten en mij stem ik ook iets minder controleerbaar geworden, ook voel ik mijn adamsappel beter.
Tijdens deze maand heb ik ook gemerkt dat mijn spierkracht vooruit gaat en dat mijn schouders/nek een klein beetje breder zijn geworden.

Ligt het aan mij dat de veranderingen best snel merbaar zijn of hebben/hadden jullie dat ook?
En nog een vraagje rond wat voor tijd kreeg je ook haar groei op de buik enz. En veranderde het gezicht ?

Greetzz,
Matt
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Eindelijk aan de testo !

Bericht door Nathan90 »

Ja de eerste veranderingen zijn doorgaans best snel te merken, hoewel het wel langer duurt voordat het echt heel duidelijk is en ook heel merkbaar voor de omgeving.

Haargroei op de buik verschilt heel erg per persoon, sowieso is dat met beharing het geval. Des te donkerder je eigen haar van zichzelf al is des te eerder het opvalt sowieso. Ik heb een bescheiden hoeveelheid op m'n buik en een klein beetje op mijn borst (maar ik ben blond dus er zit nog wel meer haar maar alleen de donkere zijn echt zichtbaar) maar merk nog steeds dat het langzaam toeneemt na bijna 1,5 jaar testo.

Je gezicht zal (uitgaande van gemiddelden) vocht vasthouden en boller worden, ook wel bekend als de testo plofkop. Rond de 8-10 maanden trekt dit weg en is je gezicht duidelijk mannelijker geworden. Bij de meeste jongens zie je met de foto vergelijking van een jaar duidelijk het verschil en niet meer de plofkop. Maar gezicht is dus wel echt geduld hebben. Wat je hoofd het meeste mannelijker maakt de komende tijd zal je haarlijn zijn die wat terugtrekt en zo mannelijker wordt.