Verwijsbrief van mijn huisarts

Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 758
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Verwijsbrief van mijn huisarts

Bericht door Ylse »

Omdat ik niet bij het VUmc en UMCG het traject volg moet ik een hoop zaken zelf regelen. Nu ben ik een maand of 9 in mijn RLE en heb ik met Alwin Man besproken dat ik zo langzamerhand eens na moet gaan denken over de SRS en waar ik die zou willen laten uitvoeren.

De enige plek in Nederland is dan dr Kanhai. Ik heb een afspraak gepland om eens te kijken of ik zijn werkwijze prettig vind en had daar dan ook een verwijsbrief voor nodig. Die verwijsbrief moet van mijn huisarts komen en vandaag heb ik de brief opgehaald.

Nou ben ik best wel nieuwsgierig aangelegd en heb ik dus eens gekeken wat mijn huisarts opgeschreven heeft:
Geachte collega,

Hierbij verwijs ik betrokkene wegens wens tot het transformeren van zijn mannelijk genitaal in een vrouwelijk vagina plastiek. Dhr. is al een eind gevorderd in de gehele procedure. etc..
Nu ben ik best wel openminded maar een huisarts die dit schrijft slaat volgens mij de plank volledig mis, of zie ik het nu verkeerd?
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Verwijsbrief van mijn huisarts

Bericht door Anon20210626 »

Het enige positieve is dat hij een brief schreef met de intentie te helpen ....... Maar enig inlevingsvermogen zou wel prettig zijn.

Ach van het VU krijg ik ook post , gadresseerd aan De HEER , idd in kapitalen . Dus er zijn er meer.

Succes met het consult met dr Kanhai .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Verwijsbrief van mijn huisarts

Bericht door diederique »

Ik zou, los hiervan een afspraak plannen met de huisarts om eens te bespreken hoe je in zijn gegevens wordt geregistreerd en om hem uit te leggen dat ergens in de transitie de transvrouw het prettg/passend gaat vinden voortaan met Mw. aan gesproken te worden. Soms beseft een huisarts niets eens wat voor kroms er uit zijn printer (of zijn mond) komt.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)