Nieuwe chat! Zie dit topic.

Ervaring/tips gezichtsontharing?

Nienke
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 dec 2014, 09:32
Gender: Trans MtF

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Nienke »

Hoi Helena, ben het wel met de mening van Emma eens dat het mischien ietsjes aan de te hoge kant heeft gestaan,
Ik zelf heb met dat IPL het ook eens gehad, vlekken, die duurden bij mij echter weken.
Waar ik wel over uit ben, op het moment dat ik een behandeling heb gehad scheer ik me de 2 dagen erna niet, hoe niet leuk ik dat ook vindt, huid moet kunnen herstellen, dan helpt scheren en zeker makeup er overheen je niet mee.
Ook de dagen voor de behandeling scheer ik mij zo min mogelijk zodat de huid nagenoeg geen irritaties heeft tbv het flitsen.
Eline78
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 jun 2014, 13:45
Gender: Trans MtF
Locatie: Leiderdorp

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Eline78 »

De vorige keer had ik inderdaad veel last van het scheren de dagen erna. Maar ja, ik kan echt niet zonder te scheren en zonder make-up naar mijn werk. De volgende keer zal ik proberen het scheren iets voorzichtiger te doen. En na een paar behandelingen durf ik het hopelijk aan om wat vaker zonder foundation de deur uit te gaan.
Nienke
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 dec 2014, 09:32
Gender: Trans MtF

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Nienke »

ik ben nu zelf op het punt gekomen dat collega's het opmerken dat ik delen scheer en delen niet, kijken een beetje vreemd waarom de nek zo kaal is, tja, is maar een paar maanden afzien.
Eline78
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 jun 2014, 13:45
Gender: Trans MtF
Locatie: Leiderdorp

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Eline78 »

Ik heb inmiddels de tweede laserbehandeling van het gelaat gehad en dit ging al een stuk beter. Nauwelijks last gehad van roodheid, na 2 dagen zag de huid er alweer goed uit. De therapeute was heel tevreden met het resultaat van de eerste behandeling. Ook heb ik de eerste laserbehandeling van het genitale gebied gehad, dit was echt pijnlijk maar geen last gekregen van roodheid.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jan 2016, 12:47
Gender: Non-binair
Locatie: Friesland

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Roland »

Ik heb ook groen licht gekregen, en moet ik een zelf een kliniek zoeken voor gezichtsontharing.
Ik weet er zelf nog weinig van. Maar er moet eerst een brief komen voor de vergoeding van de verzekering.
Ik kom zelf uit noord Friesland, heeft iemand hier ervaring met een kliniek voor gezichtsontharing? en die aangesloten is bij de Nederlandse vereniging van huidtherapeuten?
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Jannet V »

Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Ylse »

Ik ga naar Heerenveen, misschien is dat wat voor je al weet ik niet hoe ver het reizen is.

http://www.huidpraktijkheerenveen.nl/

Ze doen beide gebieden zowel gezicht als schaamstreek.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jan 2016, 12:47
Gender: Non-binair
Locatie: Friesland

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Roland »

Ylse schreef:Ik ga naar Heerenveen, misschien is dat wat voor je al weet ik niet hoe ver het reizen is.

http://www.huidpraktijkheerenveen.nl/

Ze doen beide gebieden zowel gezicht als schaamstreek.
Heerenveen zou wel kunnen voor mij, alleen Leeuwarden is stuk dichter bij voor mij.

Ik lees dat er allemaal verschillende technieken zijn, elektrische epileren, laser en IPL.
Ik wil natuurlijk het beste hebben, en wat het permanent verwijderd. Als ik daarvoor naar Heerenveen moet is geen probleem.

Hoe zijn je ervaringen bij huidpraktijkheerenveen?

Jammer dat er niet zoveel informatie over verteld is bij het VUMC, alleen dat ik zelf een kliniek moet zoeken.
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Ylse »

Mijn ervaringen zijn zeer positief in Heerenveen, en ze zullen je de beste methode bieden die er te krijgen is. Als je super blond haar hebt is laser of IPL geen optie omdat deze dan gewoon niet werken wat sommige mensen ook beweren. Je komt dan automatisch bij elektrisch epileren terecht.

Voor mijn gezicht ben ik nu bijna ( na ongeveer 8 behandelingen ) zover dat elektrisch epileren nog overblijft. Alleen rond mijn mond blijven wat hardnekkige donkere haren verschijnen die hopelijk de komende behandelingen zullen verdwijnen.

Voor mijn schaamstreek gaan ze nu van 2 kanten de boel aanvliegen door zowel IPL of laseren en elektrisch de boel te gaan verwijderen. Dit omdat ook daar redelijk wat blond haar zit en ik er wel van af wil.

Ik zou wel even vooraf zeker weten hoe het met de declaraties zit. Moeten deze ingediend worden bij de zorgverzekeraar of gaan ze naar het VUmc. Zorgverzekeraars kunnen hier moeilijk over doen. Mocht je meer willen weten dan doe je maar een PB.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Emma »

Facturen voor gezichtsontharing gaan rechtstreeks naar je verzekeraar. Genitaal gaat over het algemeen via het VUmc, wat best wat hoofdbrekens oplevert bijvoorbeeld als je buiten VUmc om naar Kanhai gaat.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]