Ervaring/tips gezichtsontharing?

Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Jeste »

Wat ik me afvraag is of een verzekeraar wel om een foto mag vragen om te oordelen over de noodzaak van een medische behandeling. Daar is, in dit geval, toch een dermatoloog voor.
Het begint er steeds meer op te lijken dat verzekeraars op de stoel van de dokter gaan zitten. Kort geleden hoorde ik ook al, buiten dit forum, dat iemand een foto moest opsturen ter beoordeling. Gelukkig heeft zij wel toestemming gekregen om door te kunnen gaan met de epilatie.
Straks gaan ze bij mensen met licht haar nog zeggen "Die lichte haren kunt u toch elke dag even wegscheren, dus u heeft geen recht meer op vergoeding".
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Danielle »

Mijn laatste laserbehandeling was afgelopen september, op een dag na precies 5 maanden geleden. Ik heb zo'n 13 of 14 behandelingen gehad (ben de tel kwijtgeraakt) en het donkere haar is wel weg. Maar de laatste tijd merk ik toch steeds meer dat ik 's morgens een duidelijk voelbare stoppel heb. Gelukkig is het geen zichtbare five o'clock shadow aan het einde van de dag. Ik denk dat ik maar wat advies moet gaan inwinnen over de opties, want ik vraag me af of er nog genoeg pigment in mijn haren zit om het nog te laseren. Het was altijd maar nèt aan donker genoeg. Ik vrees dat ik dan toch moet gaan denken aan elektrisch ontharen.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Amy »

Danielle schreef:Mijn laatste laserbehandeling was afgelopen september, op een dag na precies 5 maanden geleden. Ik heb zo'n 13 of 14 behandelingen gehad (ben de tel kwijtgeraakt) en het donkere haar is wel weg. Maar de laatste tijd merk ik toch steeds meer dat ik 's morgens een duidelijk voelbare stoppel heb. Gelukkig is het geen zichtbare five o'clock shadow aan het einde van de dag. Ik denk dat ik maar wat advies moet gaan inwinnen over de opties, want ik vraag me af of er nog genoeg pigment in mijn haren zit om het nog te laseren. Het was altijd maar nèt aan donker genoeg. Ik vrees dat ik dan toch moet gaan denken aan elektrisch ontharen.
Heb je enig idee hoe lang die haartjes worden en hoe dik ze zijn als je ze zou laten groeien?
Ik zie wel eens cis vrouwen die ook allemaal kleine lichte haarjes op hun gezicht hebben die je alleen ziet van heel dichtbij en bepaalde hoeken en als het licht daarvoor goed staat. Die haartjes voel je niet omdat ze zo dun zijn denk ik maar als je ze zou scheren zul je ze denk ik wel even voelen tot ze lang genoeg zijn zodat ze weer zacht zijn.

Ik vraag me een beetje af of die haartjes bij jou daar vergelijkbaar mee zijn.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Emma »

Ik heb weinig zwart meer over maar mijn grijze en witte haartjes zijn daar toch echt te stevig voor. En ze worden te lang. Heb er eens een experiment mee gedaan toen ik ziek was en toch de deur niet uit ging. Maar dat was geen succes.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door jacqueline »

Eerst krijg je eindelijk de goedkeuring zwart op wit voor 10 behandelingen. Dan denk je dat het leed wel allemaal geleden is. Stuur je de nota in, met echt ALLES wat maar mogelijk is aan informatie erin te zetten, het machtigingsnummer vet gedrukt en gearceerd, daar kan je toch moeilijk over heen kijken lijkt me, zelfs Stevie Wonder zou het nog opgevallen zijn......En dan te denken....als de afdeling nota's een machtigingsnummer zien op de nota dan weten ze automatisch dat het om een behandeling gaat waarvoor goedkeuring is afgegeven. Wat denk je? AFGEWEZEN! Waarom: omdat men in de verzekeringsvoorwaarden niks kon vinden over transseksualiteit en hun vergoedingen. Moeten ze daar dan nog naar zoeken als men een machtigingsnummer heeft? Hier kan naar mijn mening geen sprake meer zijn van ergens over heen kijken. Dit is pure discriminatie en pesterij, maar hoe bewijs je dat?
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Veronica »

Heb je ooit een brief met machtiging gekregen?
Dat kreeg ik van mijn verzekeraar wel, ik stuurde nota's samen met die machtiging en kreeg het wel vergoedt.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door jacqueline »

die brief heb ik...en daar staat een machtigingsnummer op en die moet je vermelden op de nota....keurig gedaan...maar het maakt bij unive geen flikker uit....ze vinden altijd wel wat om te weigeren
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Anon20180501 »

Niet alleen Unive 'speelt dommetje' Jacqueline, bijna allemaal blijkt uit de berichten hierover op het forum, en zo ook mijn verzekeraar het CZ. Knettergek wordt je van hun arrogante quasi-nitwithouding in de hoop dat er weer iemand intrapt of er moedeloos van wordt en het er maar bij laat zitten. Het is onderdeel geworden van hun verdienmodel, vanaf het begin moet ik elke (af)rekening controleren en meer wel dan niet gaat het fout en moet ik weer in de telefoon klimmen om het recht te zetten.

grts Daniéla
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Cait »

yep, korte samenvatting voor mij van ontharen+ OHRA. eind december werd nota van mij gestuurd, net daarvoor de machtiging van goedkeuring.. na lang te wachten zag ik in "mijn OHRA" "afgewezen"...ik bellen: owja sorry blabla foutje. later was het op "eigen risico" gezet..terwijl dat ook uitbetaald moest worden..veel gedoe..is uiteindelijk gelukt....2e nota gestuurd...en ja hoor is het weer raak..weer op "eigen risico" weer achteraan bellen etc. ik denk dat ik in totaal vanaf december tot nu al minstens 10x aan de lijn heb gehangen......ze doen wel heeeeel moeilijk hoor. hoe moeilijk kan het zijn
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Emma »

Ach ja, De Amersfoortse heeft nu ook opeens uit de aanvullende verzekering betaald. Ik ga er pas wat van zeggen als ze roepen dat die op is heb ik besloten. Mogen ze het allemaal in één keer corrigeren. Het scheelt me nu wel even in een keer 280 euro eigen risico neertellen... Tegen de tijd dat het problematisch wordt is mij eigen risico op, maar dan wel netjes over het jaar verdeeld betaald.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]