Welke FILM, serie of docu heb je het laatst gezien?

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 758
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Welke FILM, serie of docu heb je het laatst gezien?

Bericht door Ylse »

Emma schreef:Laten we met een avond beginnen, morgen weer T-Breda :D
Hè verdorie, Breda is wel ver weg hoor :lol:
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: Welke FILM, serie of docu heb je het laatst gezien?

Bericht door Ilse »

Emma schreef:Een heel weekend is wel lang hoor ;)
een half weekend dan? ;)
(Kan Ylse ook blijven slapen)
Bregje schreef:Het blijft wat mij betreft wel wat te oppervlakkig. Ik had de mensen al wel wat beter willen leren kennen.
als ik een beetje in mij geheugen graaf, dan ontstaat er dacht zeker wel een band en leren ze elkaar ook zeker kennen, maar dat zie je nog wel ;)
eigenlijk is mij altijd iets speciaals bijgebleven uit deze serie en dat was iets wat een chirurg vertelde, maar dat heb je denk ik al gezien
Groetjes,
Ilse
Gebruikersavatar
Bregje
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 okt 2015, 22:12
Gender: Vrouw

Re: Welke FILM, serie of docu heb je het laatst gezien?

Bericht door Bregje »

Ik heb alle vier de afleveringen gezien, maar wat heeft een chirurg verteld? Het meeste wat ik van de chirurgen gezien heb is voor de mannen ;)

Een avond is niet te vergelijken met een weekend Emma. Je gaat dan heel anders met elkaar om. Maar een dagje Efteling of een bbq kan ook leuk zijn. Is ook dynamischer dan een café met harde muziek en minder lang. Niet dat ik T-Breda niet leuk vindt hoor. Het is gewoon heel anders.

Leuke serie dus. Ik wil meer. En zo te zien zijn er echt vriendschappen ontstaan.
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: Welke FILM, serie of docu heb je het laatst gezien?

Bericht door Ilse »

Bregje schreef:Ik heb alle vier de afleveringen gezien, maar wat heeft een chirurg verteld? Het meeste wat ik van de chirurgen gezien heb is voor de mannen ;)
ik moest even zoeken hoor en het werd gezegd in het 2e filmpje.
het begint eigenlijk op 13:45 met het verhaal wat ze zelf verteld over courage en ook dat pakte mij toen best wel. omdat het even bekend voorkwam.
toen ik mijn omgeving vertelde wat er met mij aan de hand was, vertelden andere mensen mij ook weleens dat ze het zo moedig vonden en toch voelde dat nooit zo.
ik heb ze ook altijd proberen uit te leggen dat het eigenlijk niet moedig is, omdat je eigenlijk géén keuze hebt.

wat de chirurg verteld komt zo'n 30 seconden later en hoewel hij nooit kan begrijpen hoe het voelt, ziet hij wel wat het met zijn patiënten doet.
door zijn werk en kunde krijgen zijn patiënten an instant improvement in their quality of life
Groetjes,
Ilse
Gebruikersavatar
Bregje
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 okt 2015, 22:12
Gender: Vrouw

Re: Welke FILM, serie of docu heb je het laatst gezien?

Bericht door Bregje »

Ah dat klopt ja. Hij zegt dat ie voor een bepaalde hoeveelheid geld wel 40 jaar gelukkiger leven creëert en dat geen enkele kankerbehandeling dat kan.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Welke FILM, serie of docu heb je het laatst gezien?

Bericht door Emma »

Bregje schreef: Een avond is niet te vergelijken met een weekend Emma. Je gaat dan heel anders met elkaar om. Maar een dagje Efteling of een bbq kan ook leuk zijn. Is ook dynamischer dan een café met harde muziek en minder lang. Niet dat ik T-Breda niet leuk vindt hoor. Het is gewoon heel anders.
Tuurlijk is dat anders. Overigens hebben we de laatste keren in Amersfoort en Breda betere ervaringen met het muziekvolume bij zowel Te Pas als Samsam. Vorige maand stond de muziek te hard bij Samsam, maar ook de bediening klaagde daar over, en toen is het volume omlaag gegaan, zij het niet genoeg. Het blijft een praatcafé...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 758
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Welke FILM, serie of docu heb je het laatst gezien?

Bericht door Ylse »

Komen op die T-avonden in Breda en Amersfoort ook de partners mee? Of is het uitsluitend T?
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Welke FILM, serie of docu heb je het laatst gezien?

Bericht door Emma »

Ylse schreef:Komen op die T-avonden in Breda en Amersfoort ook de partners mee? Of is het uitsluitend T?
We zitten in een gewoon café. Wij zijn daar ook maar te gast. :) we hebben nog niet gehoord van de uitbaters dat de avonden dat wij er zijn het extra druk is omdat er mensen aapjes komen kijken, dus ik denk niet dat dat gebeurt, maar we zitten dus gewoon tussen andere gewone en minder gewone mensen. Nodig je vrienden of familie of wat dan ook uit, mogen ze gewoon binnen. De aanwezige T's zijn ook maar gewoon mensen, toch?

Maar los daarvan zijn partners extra welkom natuurlijk.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Bregje
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 okt 2015, 22:12
Gender: Vrouw

Re: Welke FILM, serie of docu heb je het laatst gezien?

Bericht door Bregje »

Mijn partner gaat ook gewoon mee naar Breda. Wel zo gezellig :)
Gebruikersavatar
Bregje
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 okt 2015, 22:12
Gender: Vrouw

Re: Welke FILM, serie of docu heb je het laatst gezien?

Bericht door Bregje »

Terug on topic: Ik kwam deze lijst transgender gerelateerde films tegen. http://www.imdb.com/list/ls055851154/

Boy meets girl klinkt leuk.