eenzaam voelen

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Stephen
Berichten: 343
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:12
Gender: Transgender
Locatie: zuid limburg

Re: eenzaam voelen

Bericht door Stephen »

Ik wordt zelfs nooit uitgenodigd meer door vrienden sinds ze weten dat ik me vrouw voel zucht
dy984
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 jun 2014, 09:05
Gender: Trans FtM

Re: eenzaam voelen

Bericht door dy984 »

Hallo robin

Het idee is leuk en hoef niet veel te kosten als we het ergens centraal houden waar iedereen makkelijk kan komen .
Ik denk dat het aan een ieder is hoeveel vrienden ze willen en naar opzoek naar zijn dus als je een evenement organiseerd om die reden kan je vrienden maken maar misschien ook niet alleen is het wel leuk om even ergens anders te zijn dan thuis .
Als er meerdere mensen willen dan kunnen we het samen doen lijk mij in ieder geval leuk .

Fijne koningsdag allemaal


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: eenzaam voelen

Bericht door Emma »

Net een heel on-eenzaam weekeinde achter de rug. Op een of andere manier had ik het voor elkaar gekregen bergen vrienden om me heen te verzamelen en toch regelmatig het weekend alleen thuis te zijn. Iedereen is vaak druk met zichzelf...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Robin26
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 apr 2015, 02:08
Gender: Trans FtM
Locatie: reuver

Re: eenzaam voelen

Bericht door Robin26 »

ja ik zou graag zo een evenement organiseren als we weten waar te beginnen toch? ;)
If you truely own who you are, no one can use you against you
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: eenzaam voelen

Bericht door Fay »

een evenement is in de kern: een locatie en mensen

voila, hoeft nie zo moeilijk te zijn:)

Fay
Gebruikersavatar
Robin26
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 apr 2015, 02:08
Gender: Trans FtM
Locatie: reuver

Re: eenzaam voelen

Bericht door Robin26 »

oke wie weet er een leuke locatie? misschien inderdaad nijmegen ofzo? of juist misschien ergens als utrecht is meer t midden van alles he..
If you truely own who you are, no one can use you against you
Gebruikersavatar
Maria_G
Berichten: 96
Lid geworden op: 14 jan 2015, 22:32
Gender: Trans MtF
Locatie: Eastern Europe

Re: eenzaam voelen

Bericht door Maria_G »

I can not handle loneliness at all.
In 2004 I decided to postpone my transition and then I found my wife.

I am reading here opinion that transsexuality is a problem for finding friends.
No.
I think it even creates more possibilities for selecting better people.

I do not think that some TS style meetings could help to solve such problem. People make friendships on the grounds of common interests, hobbies, values.
Transsexuality can not be something which could join people. it should be a temporary transition episode in the life.

I know some men, some women.Most of them are lonely. Some even lonely living in some partnership or a marriage. They are not TS and despite that - have the similar problems.
I think that TS persons have more abilities for communication because they were forced to learn also communication signs of different gender.
Then we need to use them :)
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: eenzaam voelen

Bericht door Fay »

The 'problem' (basis)is, the thing in common is the genderdysphoria, doesnt mean on personal level u get a click with ppl, also everybody is struglling,but that doesn mean u cant try, by meeting other genderppl


Fay
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: eenzaam voelen

Bericht door Emma »

Ik heb toch een aantal heel goede vriendschappen overgehouden in de T-wereld. Dat is nu eenmaal ook een 'common interest'. En ik heb gemerkt dat de vriendschap met sommige mensen verder gaat dan alleen maar het trans zijn en de weg die je gevolgd hebt om jezelf te kunnen worden, dat je veel meer gemeenschappelijk hebt...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
dy984
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 jun 2014, 09:05
Gender: Trans FtM

Re: eenzaam voelen

Bericht door dy984 »

Voila
Ik stel voor om als eerst te kijken wie mee wilt doen en kijken waar iedereen zo een beetje woont dan samen een locatie bepalen .
Ook kijken wat we precies willen doen en in hoeverre dit haalbaar is .

Het is idd zo dat een evement niet alles weg haalt of garantie is voor een vriendschap maar sociaal network is absoluut belangrijk sommige hebben het al andere Zijn na outcoming een Boel kwijt .
Weer andere durven nu pas en sommige willen er nog wel een paar extra mensen leren kennen.
Al met al net zoals je naar de bios gaat of naar een feest zo en je raak aan de praat met iemand en misschien hou je daarna spontaan contAct zo iets




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk