eenzaam voelen

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: eenzaam voelen

Bericht door Emma »

Er ontstaan genoeg problemen door het jarenlang moeten verstoppen van je gevoelens. Bij velen verdwijnen die problemen dan ook zodra ze voor zichzelf kiezen. Niet bij iedereen en niet gegarandeerd alle problemen natuurlijk.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: eenzaam voelen

Bericht door Anon20190122 »

Problemen verdwijnen idd na de srs maar met je nieuwe leven komen er ook weer nieuwe problemen waardoor je toch na een x aantal jaren weer een nieuwe dip kunt meemaken!
Gebruikersavatar
Samantha
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 jan 2014, 20:50
Gender: Transgender

Re: eenzaam voelen

Bericht door Samantha »

tanisha schreef:Problemen verdwijnen idd na de srs maar met je nieuwe leven komen er ook weer nieuwe problemen waardoor je toch na een x aantal jaren weer een nieuwe dip kunt meemaken!
Dat is onzin ik heb mijn srs 2 manden terug gehad en ik voel mij niet anders de problemen zijn er nog steeds en door de srs zijn veel problemen bij gekomen dus wat jij zegt is onzin want srs is iets waar je erg goed over moet nadenken en het is niet een doel dat moet bereikt worden want zo werkt de wereld niet.

Transexuelen moeten stoppen met zeggen dat srs heillig is en dat je dat moet doen!
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: eenzaam voelen

Bericht door Emma »

tanisha schreef:Problemen verdwijnen idd na de srs maar met je nieuwe leven komen er ook weer nieuwe problemen waardoor je toch na een x aantal jaren weer een nieuwe dip kunt meemaken!
Ehm, persoonlijk vind ik de SRS totaal irrelevant voor hoe ik me voel. Mijn coming out heeft het meeste positieve werk gedaan. De SRS is een belangrijk moment, maar heel persoonlijk.

Eigenlijk ben ik het wel met Samantha eens, maar dan in iets mildere bewoordingen ;)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: eenzaam voelen

Bericht door Eva »

Mildere bewoordingen...

@ Samantha schreef "Dat is onzin".
Wel, Samantha; de afspraak hier is dat we elkaar niet op die manier toespreken (o.a. Regel 1 - Respect).
We zien liever dat je (bijvoorbeeld) in een geval als dit schrijft "Mijn ervaring is anders" of iets dergelijks.
Afgesproken?

:) Eva
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Jennifer W
Berichten: 305
Lid geworden op: 17 aug 2014, 20:18
Gender: Vrouw

Re: eenzaam voelen

Bericht door Jennifer W »

Eenzaamheid...

Ik heb een lieve vriendin, heb een leuke job als vrijwilligster...

Maar hoe vaak ik ook onder de mensen ben, ik voel mij dan toch eenzaam.
Al ben ik gezellig met mijn vriendin aan het eten of zitten we te praten, voel ik mij toch eenzaam.
Inmiddels weet ik waarom.

Geen van die mensen weet wat ik voel, dat kan ook niet, zij voelen zich thuis in het lichaam wat zij hebben.
Tevens is het zo dat het mannelijke aan mijn lichaam nog steeds de erkenning krijgt ipv de vrouw in mij.
(Al is dit wel beter aan het worden)

Dat is mijns inziens wat mij eenzaam doet voelen.

Een ontmoeting in de omgeving Utrecht kan daar iets in veranderen.
Amersfoort is niet ver van Utrecht vandaan.

29 Mei ga ik dan ook samen met mijn vriendin naar T-Amersfoort.

Soms doe ik het ook zelf, ik bedoel veroorzaken dat ik mij eenzaam voel.
Soms ben ik zo bang en paranoide. Bang dat mensen niet zijn wat zij zeggen te zijn.
Bang dat men erop uit is om mij weer eens belachelijk te maken.

Dat is zo door de jaren heen zo gegroeid....
Daarom heb ik een week geleden ongeveer zoveel mogelijk van mijn bijdragen hier weg gehaald.
Terwijl dat niet nodig had geweest....

Terwijl dit misschien wel de enige plek is, op dit moment in mijn leven waar mensen zijn die in ieder geval begrijpen wat genderdysforie met je doet.

Jenn
Gebruikersavatar
Maria_G
Berichten: 96
Lid geworden op: 14 jan 2015, 22:32
Gender: Trans MtF
Locatie: Eastern Europe

Re: eenzaam voelen

Bericht door Maria_G »

Eva schreef:@ Samantha schreef "Dat is onzin".
It is very thin line. I personally think that members can have own opinions and a right to express their opinions about certain statements, ideas. Otherwise it will remain only one mainstream understanding and we will have nothing to discuss about.

I understand that to read replies "It is nonsense" could be hard, and better try to express that in different way for example: "I can not agree with that"
Next step from the "It is nonsense" is "you are stupid". By the way in some cultures/subcultures it is normal to say "you are stupid" to each other but maybe not here.
Stephen
Berichten: 343
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:12
Gender: Transgender
Locatie: zuid limburg

Re: eenzaam voelen

Bericht door Stephen »

Gisteren in Aken geweest, superveel koppeltjes gezien, maakt me ook erg eenzaam
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: eenzaam voelen

Bericht door Veronica »

Maria_G schreef:
Eva schreef:@ Samantha schreef "Dat is onzin".
It is very thin line. I personally think that members can have own opinions and a right to express their opinions about certain statements, ideas. Otherwise it will remain only one mainstream understanding and we will have nothing to discuss about.

I understand that to read replies "It is nonsense" could be hard, and better try to express that in different way for example: "I can not agree with that"
Next step from the "It is nonsense" is "you are stupid". By the way in some cultures/subcultures it is normal to say "you are stupid" to each other but maybe not here.
Met de kern van Samantha haar bericht ben ik het mee eens, echter zij heeft het wel verkeerd verwoord.

Iedereen kan een mening hebben, ik respecteer iemands mening zolang het niet wordt neergezet als een feit, dat wordt in de T community vaak wel gedaan, zo las ik vandaag dat iemand een bepaalde mening had over de SRS en het als een feit neer had gezet, dat kan niet maar gebeurt bij regelmaat in de T wereld.

(ik ga er niet op in wat ik las, uit ervaring zorgt dat hier voor een wel/niet gebitch)
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: eenzaam voelen

Bericht door Jeste »

Fay schreef:Het ziet er naar uit dat ik in tegenstelling tot vrienden ook geen koningsdag ga vieren, geen zin in brallende druktemensen wurmen door de massa en ladingen drugsgebruikers, denk dat ik niet veel aan mis, maakt dat eenzaam?
Dat vind ik een goede opmerking. Daar herken ik wel wat in. Voor mij is het helemaal niet zo erg om vaak alleen te zijn, want veel dingen die andere mensen leuk vinden vind ik juist helemaal niet leuk. Wat voor veel mensen ontspanning is, is voor mij juist stress.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.