Een jaar in de andere rol?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Een jaar in de andere rol?

Bericht door Anon20190516 »

Ik kreeg te horen dat het wel gewenst is dat ik me op mijn werk ook als vrouw ga presenteren,daar ik dat buiten mijn werk al doe..ik was het ook wel eens met de psychologe.ik ben het zat me een groot deel van de dag anders te moeten voordoen dan wie ik werkelijk ben...ik heb vandaag een gesprek gehad met de adjunct directeur en die gaat begin volgende week in gesprek met mijn chef,die al op de hoogte was.en de rest van de directie...ergens volgende week ga ik dan mijn collegas inlichten..heb ook aangegeven dat ik graag de dameskleedkamer en toilet wil gaan gebruiken,kortom het wordt een spannend weekje :)
Offline
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3666
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Een jaar in de andere rol?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Sterkte en veel succes Rikki en probeer er ook nog van te genieten.
Irene
Ilse
Berichten: 761
Lid geworden op: 24 apr 2013, 23:36
Gender: Trans MtF

Re: Een jaar in de andere rol?

Bericht door Ilse »

Rikki schreef:.......kortom het wordt een spannend weekje :)
Dat wordt zeker een spannend weekje voor jou, weer een stapje, wel een grote dit keer, maar met het enthousiasme van jou gaat dat vast goed komen :whistle: ;)
Groetjes,
Ilse
Yentl
Berichten: 277
Lid geworden op: 05 jun 2015, 14:52
Gender: Trans MtF

Re: Een jaar in de andere rol?

Bericht door Yentl »

Goed nieuws Rikki. Alvast een klein beetje feli's dan maar? Hihi
Sweet kiss of goodbey
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Een jaar in de andere rol?

Bericht door Cait »

Rikki, je hebt het vast wel ergens op forum vermeld maar : wat voor werk doe je dan dat er gebruik word gemaakt vankleedkamers ? Hoe verwacht je dat collega's mee om gaan ?
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Een jaar in de andere rol?

Bericht door Anon20190516 »

Dankjulliewel voor de steun.en caitlyn,ik werk in een fabriek in de voedselindustrie en ben daar verplicht om een wit shirt,witte broek en witte werkschoenen en haarnetje te dragen...hoe ze reageren..ik ben voor hun ogen al erg veranderd..lang haar die ik al een hele poos verf(bruin,,,maar eigenlijk ben ik blond)ik laat mijn wimpers en wenkbrauwen regelmatig verven en draag ook jeans en shirtjes en schoenen die je als man ook nog wel kan dragen,maar van de damesafdeling komen.1 collega en mijn chef waren al een poosje op de hoogte.die collega vertelde mij ook dat er veel over me wordt gepraat.sommigen denken dat ik homo ben en sommigen hebben het genderdysforie gegeven al begrepen..ik verwacht niet dat het een enorme verassing zal worden.alleen meer officieel..een paar collega's zijn van het type neanderthaler(op werkvloer alleen maar mannen)maar verwacht van de rest wel respect...gr Rikki :D
Offline
pauline
Berichten: 93
Lid geworden op: 09 aug 2015, 21:33
Gender: Trans MtF

Re: Een jaar in de andere rol?

Bericht door pauline »

ik denk dat als je eenmaal een leven hebt dat het eg moeilijk zal zijn, je zult waarschijnlijk alles verliezen...
maar heb je een keuze dan? je bent transgender of niet....
sterkte...
Gebruikersavatar
Butterflyflaps
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 jun 2015, 01:48
Gender: Transgender

Re: Een jaar in de andere rol?

Bericht door Butterflyflaps »

Rikki schreef:Dankjulliewel voor de steun.en caitlyn,ik werk in een fabriek in de voedselindustrie en ben daar verplicht om een wit shirt,witte broek en witte werkschoenen en haarnetje te dragen...hoe ze reageren..ik ben voor hun ogen al erg veranderd..lang haar die ik al een hele poos verf(bruin,,,maar eigenlijk ben ik blond)ik laat mijn wimpers en wenkbrauwen regelmatig verven en draag ook jeans en shirtjes en schoenen die je als man ook nog wel kan dragen,maar van de damesafdeling komen.1 collega en mijn chef waren al een poosje op de hoogte.die collega vertelde mij ook dat er veel over me wordt gepraat.sommigen denken dat ik homo ben en sommigen hebben het genderdysforie gegeven al begrepen..ik verwacht niet dat het een enorme verassing zal worden.alleen meer officieel..een paar collega's zijn van het type neanderthaler(op werkvloer alleen maar mannen)maar verwacht van de rest wel respect...gr Rikki :D
Vet!!!! You go girl !

Heb zelf ook in zo'n omgeving gewerkt en ik ken de mentaliteit maar al te goed... dus vind echt dat je sterk in je schoenen staat!

Toen ik dit topic schreef zonk men hart best wel in m'n schoenen. Fijn dat ik daar al wel een beetje overheen ben.
Sway all day, Butterfly flaps all the way !
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
Dance the pain away :>
Gebruikersavatar
Butterflyflaps
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 jun 2015, 01:48
Gender: Transgender

Re: Een jaar in de andere rol?

Bericht door Butterflyflaps »

Nou ergens tussen coming out, onderzoek & langs een infopunt gaan omtrent TG hoop ik binnenkort een babbeltje te doen metn therapeut.

schrijf die brief nou gwn :p
Sway all day, Butterfly flaps all the way !
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
Dance the pain away :>
Gebruikersavatar
Cait
Berichten: 561
Lid geworden op: 19 mar 2014, 05:18
Gender: Vrouw
Locatie: Midden Nederland

Re: Een jaar in de andere rol?

Bericht door Cait »

finesse schreef:mensen die zich na drie maanden het op het toilet omkleden?.....o dus daar komt het woord spijtoptant vandaan.

be strong, be yourself
Dit komt even uit het niets, wat bedoel je ?