Een jaar in de andere rol?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Een jaar in de andere rol?

Bericht door Veronica »

Caitlyn schreef:
finesse schreef:mensen die zich na drie maanden het op het toilet omkleden?.....o dus daar komt het woord spijtoptant vandaan.

be strong, be yourself
Dit komt even uit het niets, wat bedoel je ?
Ik denk dat ze mensen bedoelt die VU in de maling nemen betreffende om gaan, en dat die mensen dus buitenom het VU verder als man leven tot ze eindelijk "vrouwelijk genoeg" uitzien (in de ogen van die mensen zelf, kan dus oneindig lang duren).

Daarnaast neem je jezelf ook in de maling, je leeft als man en neemt vrouwelijke hormonen, dan klopt er eigenlijk iets niet...
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Een jaar in de andere rol?

Bericht door Anon20180501 »

Klopt denk ik wel Veronica, Finesse reageerde volgens mij op Alice die eerder zei...
Er zijn mensen die, ook na 3 maanden HRT zich omkleden in het toilet van de VU voordat ze zich melden.
grts Daniéla
Gebruikersavatar
Butterflyflaps
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 jun 2015, 01:48
Gender: Transgender

Re: Een jaar in de andere rol?

Bericht door Butterflyflaps »

Veronica schreef:
Caitlyn schreef:
finesse schreef:mensen die zich na drie maanden het op het toilet omkleden?.....o dus daar komt het woord spijtoptant vandaan.

be strong, be yourself
Dit komt even uit het niets, wat bedoel je ?
Ik denk dat ze mensen bedoelt die VU in de maling nemen betreffende om gaan, en dat die mensen dus buitenom het VU verder als man leven tot ze eindelijk "vrouwelijk genoeg" uitzien (in de ogen van die mensen zelf, kan dus oneindig lang duren).

Daarnaast neem je jezelf ook in de maling, je leeft als man en neemt vrouwelijke hormonen, dan klopt er eigenlijk iets niet...
Klopt.
Niet ieders leefsituatie laat het toe.
Duurt een levenlang ook.
Geef je helemaal gelijk, dat de fysieke realiteit nooit kan voldoen aan de verlangens van de geest.

Mwa, vind dat niet zo. Ik leef als mezelf alleen klopt er inderdaad iets niet.
Alle begin is moeilijk! :-)
Sway all day, Butterfly flaps all the way !
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
Dance the pain away :>
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Een jaar in de andere rol?

Bericht door Anon20190122 »

Als je de rle niet als een stukje verlossing kan zien maak je in mijn ogen een grote vergissing!
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Een jaar in de andere rol?

Bericht door Anon20210626 »

Door mijn zelfgekozen RLE , nu al een jaar , kanik de wachttijden aan . Diagnostiek start bijna........
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
BeaCherry
Berichten: 59
Lid geworden op: 21 apr 2015, 15:55
Gender: Trans MtF
Locatie: Apeldoorn

Re: Een jaar in de andere rol?

Bericht door BeaCherry »

Ik hoop in November met de hormonen te mogen beginnen. Toch leef ik al ruim een half jaar volledig als vrouw. Juist het als vrouw leven heeft me veel meer antwoorden gegeven op de vragen die ik had dan 101 therapie gesprekken zouden kunnen. Ja, je kunt zien dat ik nog mannelijk ben. Ja, ik krijg soms gekke blikken. Maar het gaat goed op het werk, het gaat goed in het gezin, en goed in de buurt en op straat. De behoefte om vrouw te kunnen zijn wil ik niet afhankelijk laten zijn van artsen en psychologen. Ik ben al vrouw, hormonen, ontharing en later de operatie ondersteunen mij om meer vrouw te worden dan ik nu ben, maar het begint ermee dat je vrouw bent. En als vrouw kleed en toon ik mij gewoon als vrouw, niet als verplichting vanuit een ziekenhuis maar als iets waar ik zelf gelukkig van wordt. Makkelijk is het niet, heb het goed voorbereid, gesprekken leidinggevenden, vertrouwenspersonen, communicatie naar buren, gesprekken in het gezin, maar daarmee heb ik mijzelf de ruimte gevraagd en gekregen om deze stap te kunnen doen. Het is dus voor mij nooit een andere rol, maar mijn eigen rol.
Worden wie ik ben maakt me gelukkig.
Gebruikersavatar
Butterflyflaps
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 jun 2015, 01:48
Gender: Transgender

Re: Een jaar in de andere rol?

Bericht door Butterflyflaps »

Mooizo:)
Sway all day, Butterfly flaps all the way !
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
Dance the pain away :>
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Een jaar in de andere rol?

Bericht door Jannet V »

Met open mond heb ik dit draadje zien verschijnen en groeien. "Een jaar in de andere rol?"
Wat dacht je van de rest van je leven in je eigen rol! Het toneel spelletje is teneinde... Uit de kast komen is echt niet gemakkelijk maar de bevrijding is zo (h)eerlijk dat je het nooit meer kwijt wilt. Hoezo, een andere rol? Ik begrijp er helemaal niets van.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Een jaar in de andere rol?

Bericht door Anon20210626 »

Dat was exact mijn gedachte........ Vandaar dat ik er vooraf al mee begonnen ben .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
aurora
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 aug 2015, 22:00
Gender: Trans MtF

Re: Een jaar in de andere rol?

Bericht door aurora »

das wel heel erg gemakkelijk zeggen jannet v, er zijn zat mensen die een hoop verliezen door per direct in die andere rol te stappen, of zoals jij het formuleert, je eigen rol. denk aan bijvoorbeeld een baan, vrienden, nog veel meer. waarom mag iemand zich niet gewoon in zijn of haar eigen tempo transformeren?
yeet