Hollandse Zaken

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
yasmin
Berichten: 143
Lid geworden op: 21 jul 2015, 18:42
Gender: Transgender

Re: Hollandse Zaken

Bericht door yasmin »

Amy schreef:
Veronica schreef:
Joukje schreef:Ik heb ook even gekeken en toen de app maar utgezet. Ten eerste het gemuts over sexualiteit. Zijn alle cis mensen dan zo geobsedeerd op seks? En toen over het genderneutrale.. Sorry maar ik kan mij totaal niet identificeren met dat genderneutrale. Begrijp mij niet verkeerd als iemand het als dusdanig ervaart.. Good for them.
Genderneutraal is een vrij ingewikkeld iets omdat het bij iedereen anders, geldt niet voor mij want ik voel mij gewoon een vrouw, dus mezelf erin inleven zal moeilijk gaan.

Echter vind ik dat er gestopt moet worden met scheren over 1 kam, doordat de "transgender paraplu" zo groot en onduidelijk is geworden is het voor "buitenstanders" het steeds meer en meer moeilijk te begrijpen waarom de ene transgender de ander niet is.

Ook een reden dat als ik al "officieel" moet zeggen waar ik onder val, ik gewoon transseksueel zeg, stuk minder verwarring zo ;)
Nu snap ik denk ik waar je het gisteren in de chat over had met die hokjes.

Ik voel me zelf goed thuis in het vrouwen hokje en dat genderneutrale interesseert me verder niet zo veel. Ik ben blij met de V/F op mijn ID kaart en zou het fijn vinden als dat daar mooi blijft staan.
En zo is dat ze moeten niet zo moeilijk doen
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 973
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: Hollandse Zaken

Bericht door Danielle »

yasmin schreef: En zo is dat ze moeten niet zo moeilijk doen
Die transgenders moeten niet zo moeilijk doen. Je bent geboren als man of vrouw en als je vindt dat je niet je niet in je lichaam past heb je pech gehad, leer er maar mee leven.

Met dit soort opmerkingen kan ik het niet nalaten om ze even te spiegelen. Wie ben jij om te bepalen hoe anderen zich voelen en te oordelen of ze dat wel of niet mogen uiten
Mijn transitieblog: Fading Gender
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Hollandse Zaken

Bericht door Amy »

yasmin schreef: En zo is dat ze moeten niet zo moeilijk doen
Ik zeg niet dat ze daar niet "moeilijk" over mogen doen. Ik zei dat het me niet interesseert en het is ook niet aan mij om ze te vertellen wat ze wel en niet mogen doen.
yasmin
Berichten: 143
Lid geworden op: 21 jul 2015, 18:42
Gender: Transgender

Re: Hollandse Zaken

Bericht door yasmin »

Danielle schreef:
yasmin schreef: En zo is dat ze moeten niet zo moeilijk doen
Die transgenders moeten niet zo moeilijk doen. Je bent geboren als man of vrouw en als je vindt dat je niet je niet in je lichaam past heb je pech gehad, leer er maar mee leven.

Met dit soort opmerkingen kan ik het niet nalaten om ze even te spiegelen. Wie ben jij om te bepalen hoe anderen zich voelen en te oordelen of ze dat wel of niet mogen uiten
Klopt maar dat gedoe over genderneutraal dat vond ik irritand straks willen ze dat de m of v op de paspoort weg moet dan heb je het als trans wel moeilijk uit te leggen want er staat dan niet eens een geslacht meer in wat maakt de wcs nou uit ga gewoon naar een wc wat bij je past en dan zie je wel
TheGirl
Berichten: 726
Lid geworden op: 27 mar 2012, 22:54
Gender: Trans MtF

Re: Hollandse Zaken

Bericht door TheGirl »

yasmin schreef:
Danielle schreef:
yasmin schreef: En zo is dat ze moeten niet zo moeilijk doen
Die transgenders moeten niet zo moeilijk doen. Je bent geboren als man of vrouw en als je vindt dat je niet je niet in je lichaam past heb je pech gehad, leer er maar mee leven.

Met dit soort opmerkingen kan ik het niet nalaten om ze even te spiegelen. Wie ben jij om te bepalen hoe anderen zich voelen en te oordelen of ze dat wel of niet mogen uiten
Klopt maar dat gedoe over genderneutraal dat vond ik irritand straks willen ze dat de m of v op de paspoort weg moet dan heb je het als trans wel moeilijk uit te leggen want er staat dan niet eens een geslacht meer in wat maakt de wcs nou uit ga gewoon naar een wc wat bij je past en dan zie je wel
Naar mijn idee was dat genderneutraal niet vervelend. Die persoon in kwestie was gewoon vreselijk irritant, zoals eerder gezegd een preker ander zijds nogal dwingend en betweterig figuur.
Yentl
Berichten: 277
Lid geworden op: 05 jun 2015, 14:52
Gender: Trans MtF

Re: Hollandse Zaken

Bericht door Yentl »

Die progressieve activistische genderneutrale persoon, had evenzo goed wel rake punten in de discussie en ik vond het vooral dolhilarisch, dat elke keer de vraagsteller belaagd werd. Al vond ik persoonlijk, dat de vraagsteller/presentator , zich bijzonder slecht/oppervlakkig had voorbereid voor een uitzending van 41 minuut zoveel.

Verder blijf ik mijn bedenking houden omtrent media. Het is allemaal 1 grote farce en manipuleer spektakel.

Ik blijf bij harry jekkers en z'n maat.

1 op de 6 mensen heb 5 anderen om zich heen.
Sweet kiss of goodbey
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Hollandse Zaken

Bericht door Amy »

Ik denk ik ga het ook eens kijken... zie ik daar Evelien en Julia zitten.

Maar over die onderwerpen die ze bespreken, van mij hoeft het niet maar ik ga ze ook niet tegenhouden. Het is ook niet op mij van toepassing al zou het misschien heel vroeg in mijn transitie wel een paar dingen makkelijker gemaakt hebben. Ik ben er ook zonder doorheen gekomen dus blijf er bij, voor mij zelf hoeft het niet.

Die psychologe vond ik maar een beetje een simpel mens zeg. Ik zou meer denkvermogen van zo iemand verwachten en ze drijft die dingen veel te ver door en gaat zich er dan druk om maken terwijl het totaal niet op haar van toepassing is. Komt meer over alsof ze het gewoon doet om ergens over te kunnen klagen of andere mensen dwars te gaan zitten...
Yentl
Berichten: 277
Lid geworden op: 05 jun 2015, 14:52
Gender: Trans MtF

Re: Hollandse Zaken

Bericht door Yentl »

Amy schreef:Ik ben er ook zonder doorheen gekomen dus blijf er bij, voor mij zelf hoeft het niet.
Mijn 2 centen ook.
Sweet kiss of goodbey
Heleen
Berichten: 195
Lid geworden op: 13 apr 2012, 11:24
Gender: Vrouw

Re: Hollandse Zaken

Bericht door Heleen »

yasmin schreef: Klopt maar dat gedoe over genderneutraal dat vond ik irritand straks willen ze dat de m of v op de paspoort weg moet dan heb je het als trans wel moeilijk uit te leggen want er staat dan niet eens een geslacht meer in wat maakt de wcs nou uit ga gewoon naar een wc wat bij je past en dan zie je wel
Ja inderdaad, mensen die non-binairy zijn doet dat om alle transseksuelen dwars te zitten :fpalm: . Ik wist al een tijdje dat empathie binnen t*kringen net zo schaars was als daarbuiten, maar dit bevestigt het wel weer even.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: Hollandse Zaken

Bericht door Veronica »

Heleen schreef:
yasmin schreef: Klopt maar dat gedoe over genderneutraal dat vond ik irritand straks willen ze dat de m of v op de paspoort weg moet dan heb je het als trans wel moeilijk uit te leggen want er staat dan niet eens een geslacht meer in wat maakt de wcs nou uit ga gewoon naar een wc wat bij je past en dan zie je wel
Ja inderdaad, mensen die non-binairy zijn doet dat om alle transseksuelen dwars te zitten :fpalm: . Ik wist al een tijdje dat empathie binnen t*kringen net zo schaars was als daarbuiten, maar dit bevestigt het wel weer even.
Ik blijf bij mijn punt, het moet niet over 1 kam ik vind dat de transgender paraplu nu te groot, ik vind dat je queers en transgenders enz. die niet specifiek hun geslacht weten, moet splitsen van transseksuelen.

Begrijp het niet verkeerd maar op deze manier is het gewoon te verwarrend, nu was er een tijdje terug iets over het weg halen van je geslacht op rijbewijs of verzekeringspas, je merkt meteen dat transseksuelen er tegen zijn, terwijl de mensen die niet specifiek een geslacht zijn of zich voelen er juist voor zijn.

En omdat alles "onder 1 dak" zit krijg je dit.

Sowieso, ben ik van mening dat dat hokjes verhaal steeds gekker wordt, ik sprak mensen via T groepen die een "X" in hun ID willen omdat ze zo niet in een hokje zitten, probleem is dat als meer mensen dat doen je zo alsnog een nieuw hokje creëert, man, vrouw en "X" maar dat lijken die mensen zich niet bewust van te zijn (om maar over te zwijgen dat je dan vaak ruzie erdoor krijgt).

Ook bedenken mensen zich dan vaak niet dat als je Willem of Sarah heet, dat je naam automatisch je geslacht verraadt, ik snap hun punt van "X" wel, maar werkelijk niemand die ik sprak bedacht zich zelfs 1 seconde dat dit niet zo uitpakt als hun denken en dat je zo alsnog een hokje creëert.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding