Vergissing of..oplossing?

Nieuwsberichten
Jessah
Berichten: 159
Lid geworden op: 30 mei 2015, 17:50
Gender: Vrouw

Vergissing of..oplossing?

Bericht door Jessah »

Hoihoi..

Graag wil ik het volgende even kwijt.
Ik loop hier best wel tegenaan en daarom heb ik mijn beleving
beschreven vanuit verschillende ervaringen.
Zelf respecteer ik als anderen -ook hier- een andere mening delen
alleen kben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken.
Reacties zeer welkom!!

Liefs, Tessa
'as a growth seed
beam like a flower'
Jessah
Berichten: 159
Lid geworden op: 30 mei 2015, 17:50
Gender: Vrouw

Re: Vergissing of..oplossing?

Bericht door Jessah »

Een baby geboren..Hoera! En wat is het geworden?
Een jongetje of een meisje?

Tja het ligt zo voor de hand het bovenstaande.
Soms zijn er mensen die het vóór de geboorte al (willen) weten wat het wordt. Maar..het leven kan ook heel anders lopen!

Jaren later (en soms zelfs nog véle jaren later) blijkt dat het lichaam niet overeenkomt met het brein van de persoon. Het blijkt dat je kind/zoon/dochter/vriend/vriendin/man/vrouw gevangen zit in een lichaam dat niet gelijk communiceerd als met het brein.

Maar waarom eigenlijk..hoe kan dat? Waartoe het gevecht en deze strijd eigenlijk? En waarom het ongeloof van anderen aan het adres van transgenders?
Vinden mensen het niet gewoon (veelal) moeilijk om andermans leed te zien? Zit dit nu eenmaal niet in ons systeem van ons mensen? Neigen wij er niet gewoon naar om altijd maar met de oplossingen te willen komen?
Om het leed te kunnen verzachten?
Ja, en wat als dat niet kan?
Niet in ons vermogen ligt om te doen? Dan komt men niet met de ‘o’ van oplossing dan wel met de ‘O’ van OORDEEL. Vooral bij moeilijke situaties als die van transgenders.
Niet zozeer om te ver-oordelen omdat je verkeerd zou zitten in je keuze maar..omdat men eigenlijk bang blijkt te zijn:
Bang dat je iemand ‘anders’ zou worden.
Bang ook voor dat je je laat helpen dmv hormonen en een transitie. Vervolgens legt men de Bijbel erbij om te kunnen zeggen: ‘Dat mag niet want er staat daar blablabla..zus en zo!’

Gelukkig maakt God geen foutjes! En..ook geen foutje!

Hij weet wie -ik- ben. Kent mij..vormde mij in de schoot van mijn moeder. Kortom: God weet alles (Psalm 139)!

De Bijbel spreekt ook niet over (situaties van) transgenders.
Maar ben ik niet net als Adam&Eva ook een mee-lijder in de zonde(val)? (Genesis 3).
Zou het kunnen dat ik daarom in dit lichaam ben geboren? Kortom: In dit mannelijke lichaam dat een vrouwelijk en ander brein/geslacht heeft.

Hoeveel lijden is er niet in deze wereld? Hoeveel -nood-
wordt er niet ‘geboren’ omdat we zelf god denken te willen zijn op deze aarde!?
Misschien denk jij: ‘Hoezo? Mogen we niet zelf beschikken over leven? Gezondheid? De dood?
Abortus bij een ongezonde baby of ongewenst zwangerschap. Euthanasie bij levensmoeheid of een ondraaglijke last/pijn.’
Wie laten we (eigenlijk) leven? Dé God die ons tot leven roept of… (als we denken van onzelf) de god die we zelf zijn? Kinderen ‘maken’? Is dat ooit iemand gelukt? -Kapot maken- wel maar creëren en vormen in de baarmoeder..ik heb er nog nooit van gehoord.
Wie zit gevangen in zijn/haar lichaam..hoorje die niet gewoon te helpen als je naaste? Kiest hij/zij zelf voor het transgender zijn?
Tenslotte: We hebben ook nog de mensen die spreken over het toepassen van gebeds’genezing’ bij mensen met transgender gevoelens. Zij hebben dé ultieme oplossing (althans dat denkt men)!!
Alsof het over een één of ander geestesziekte zou gaan.
Pff..alleen het idee al. Het gevoel dat mijn bestaande geest ‘weggestuurd’ zou worden en ik er een mannelijke geestvoor terug zou krijgen. Als het werkelijk zo zou gaan,
zouden dan niet door gebedsgenezing álle problemen verholpen worden?
Gaaf..dan hebben we de Hemel op aarde!!

Nou en dat bedoel ik dus met bovenstaande.
Dat werkt niet als je het mij vraagt. Zó werkt t niet!
En nog beter: Zou God t waarlijk zo bedoeld hebben?
God heeft ons geroepen tot een bestemming. Tot een doel gemaakt. Dus als je t mij vraagt: Hoé ga je naast je naaste staan? Hoe om met een transgender?
Door níet met oplossingen te komen maar door naast de ander te gaan staan. Zegt God niet in Zijn woord:
“Heb God lief boven alles en je naaste als jezelf?”
Dus ook wanneer er niets over transgenders in de Bijbel staat..ga dan in liefde naast de ander staan.

Tessa
'as a growth seed
beam like a flower'
Gebruikersavatar
Elise
Berichten: 916
Lid geworden op: 01 feb 2016, 14:01
Gender: Trans MtF

Re: Vergissing of..oplossing?

Bericht door Elise »

Poe wat een zwaar stukje tekst. Tenminste zo komt het op mij over. Ik kan me voorstellen dat iemand die gelovig is, en het gevoel heeft transgender te zijn, een hele strijd met zich/haarzelf zal hebben. Ik ben blij dat ik die interne strijd niet hoef te voeren als het om geloof gaat.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Vergissing of..oplossing?

Bericht door Fay »

Ik geloof dat elke vorm van religie een mensenleven een stuk onnodig ingewikkelder maakt ,en onnodig veel kapot maakt, zo blijkt ook uit dit stuk

Fay
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Vergissing of..oplossing?

Bericht door Amy »

Fay schreef:Ik geloof dat elke vorm van religie een mensenleven een stuk onnodig ingewikkelder maakt ,en onnodig veel kapot maakt, zo blijkt ook uit dit stuk

Fay
Mee eens. Als je die onzin gewoon gedag zegt wordt je leven een stuk makkelijker.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Vergissing of..oplossing?

Bericht door Anon20190122 »

Tessa ik haar hier uit dat je gelovig bent bij pasalm 139 ben ik afgehaakt je text te lezen!

Ik heb de mazzel gehad om atheïstisch opgevoed te zijn sterker nog mijn moeder stuurde mij naar de school met de bijbel zodat ik ook zou weten wat geloof is en inhoud!

Ik heb daar een lering uit getrokken en die is geloof maakt meer kapot dan je lief is ongeacht met welk geloof je te maken hebt!
Ik zou je willen zeggen leg dat boek eens in de kast en open eens wat andere boeken kijk eens goed om je heen en begin met leven het leven is te kort om je leven in te richten naar iets dat in een boek staat en omdat het geschreven staat per devenitie waarheid moet zijn!

Het leven heeft niet een absolute waarheid er is ook geen per devenitie goed of slecht alles in dit leven heeft meerdere kanten!
Gebruikersavatar
LunaWeisse
Berichten: 406
Lid geworden op: 24 dec 2015, 23:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Amstelveen

Re: Vergissing of..oplossing?

Bericht door LunaWeisse »

Stel dat er zoiets als het God bestaat die alles wat er is doelbewust heeft gecreëerd, denk je echt dat die God dan iets zou schepen om er vervolgens moeilijk over te gaan doen? Of anders gezegd, als er al zoiets als een almachtige God is, en hij zou willen dat iets niet bestond, dan zou het niet bestaan. Tenzij deze God niet almachtig is, maar dan is het ook geen God.

Bedenk je ook dat de bijbel door mensen is geschreven en door de millennia heen tig keer is aangepast om het gewone volk in onderdrukking te houden, en dat de echte, originele bijbel waarschijnlijk heel anders was dan die we nu kennen.

Zou me er niet te veel zorgen over maken, eigenlijk.
Horizons that host no scenery
Starless, unending skies
Then wakes the beastly void
...Starless unending skies
The dance of stardust stills
Drapes the mountains...

Winter Thrice!
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Vergissing of..oplossing?

Bericht door Anon20180501 »

Vooropgesteld, ik sta dan wel ingeschreven als Rooms-Katholiek maar heb daar verder niets mee.

Ik begrijp dit dilemma Tessa maar is het niet zo dat we onze persoonlijkheid en ziel los zouden moeten zien van ons lichaam, wij als stervelingen hebben ons lichaam toch immers alleen 'te leen', een lichaam dat dus altijd al aards van aard was en zal blijven. Een speeltje van de natuur die door haar - door 'God' gegeven - willekeurige gedrag soms haar eigen wetten tart wat niet te corrigeren valt - zoals onze ziel - door boetedoening gebed en/of vergiffenis en het daarom ons op onze beurt gegeven is om in te kunnen grijpen..??
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Vergissing of..oplossing?

Bericht door Amy »

Daniéla schreef:Vooropgesteld, ik sta dan wel ingeschreven als Rooms-Katholiek maar heb daar verder niets mee.

Ik begrijp dit dilemma Tessa maar is het niet zo dat we onze persoonlijkheid en ziel los zouden moeten zien van ons lichaam, wij als stervelingen hebben ons lichaam toch immers alleen 'te leen', een lichaam dat dus altijd al aards van aard was en zal blijven. Een speeltje van de natuur die door haar - door 'God' gegeven - willekeurige gedrag soms haar eigen wetten tart wat niet te corrigeren valt - zoals onze ziel - door boetedoening gebed en/of vergiffenis en het daarom ons op onze beurt gegeven is om in te kunnen grijpen..??
Je kunt je tegenwoordig uit laten schrijven bij de kerk. Ik was tegen mijn wil gedoopt dus ik heb dat ook gedaan.

Ik vind dat ze dat eens moeten verbieden, het dopen en indoctrineren van kinderen die zelf daar nog niet goed genoeg over na kunnen denken. Laat ze eerst opgroeien zodat ze daar zelf een beslissing over kunnen maken of zo. Maar oh nee dat willen ze niet want dan valt dat geloof binnen de kortste keren in elkaar...
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Vergissing of..oplossing?

Bericht door Emma »

[mod mode on]
Ehm, als korte waarschuwing vooraf voor het geval dat het uit de hand gaat lopen: laten we hier geen discussies over religie of politiek gaan houden.
[mod mode off]
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]