Trans- of genderdiverse mensen in de buurt leren kennen

Nieuwsberichten
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Re: Trans- of genderdiverse mensen in de buurt leren kennen

Bericht door Jeste »

De laatste tijd heb ik er ook niet zo veel behoefte meer aan om andere trans-mensen te ontmoeten. Niet dat ik dit soort contacten afstoot, maar ik ben er niet echt meer naar op zoek. Ik merk dat ik, als androgyn persoon, toch heel anders ben.
Andere mensen zie ik duidelijk veranderen in het proces van hun transitie. Dat is prachtig om te zien en soms denk ik wel "had ik maar die behoefte om helemaal te veranderen", maar die behoefte heb ik niet en forceren werkt niet. Eigenlijk blijf ik gewoon hetzelfde ook al is er wel een transitieproces gaande.
Mijn situatie is nogal anders, zo lijkt het. De behoefte om als (androgyne) vrouw door het leven te gaan heeft voor een groot deel met mijn lichaam te maken. Goed als man overkomen lukte daarmee niet. Daarom werd er, toen ik me nog als man voorstelde, wel regelmatig gedacht dat ik transman was.

Eigenlijk ben ik meer op zoek naar contact met mensen die nogal tussen vrouw of man inzitten en ook van plan zijn om blijvend zo door het leven te gaan.
Er zijn wel eens wat dingen, die in het nachtleven georganiseerd worden, waar dat soort mensen komen, maar omdat ik dan weer niemand ken om daar samen naartoe te gaan ga ik dus niet.

Op dit moment ben ik actief op zoek naar een vrijwilligersbaan in een omgeving met ruimdenkende creatieve mensen (natuurlijk ook op het gebied van gender). Dat lijkt me een betere manier om de sociale contacten te verbeteren en het houdt de Dienst Werk en Inkomen tevreden. Op dit moment is het zo dat ik wel ergens achteraan ben gegaan, maar ik weet nog niet hoe dat gaat lopen.

Ach ja, ik verveel me gelukkig niet. Ik denk dat ik gewoon geduld moet hebben. Het is al heel wat dat ik, vanwege m'n verhuizing weg ben uit m'n oude omgeving. Laatst was ik er nog even. In het café waar ik vroeger wel regelmatig kwam. Daar vind ik niet veel meer aan, zeker nu ik het behoorlijk gehad heb met het drinken van alcohol. Dat is eigenlijk ook wel een punt. Ik merk dat dingen waar eigenlijk helemaal niet zoveel aan is met alcohol toch best wel leuk zijn. Dat hoeft niet meer van mij. Dan blijf ik liever alleen thuis.

Nog even over jouw post, Sasha
Sasha schreef:Heb nog nooit iemand ontmoet waar ik het erg goed mee kon vinden, ik leef gewoon in een andere wereld blijkbaar... wat niet echt gemakkelijk is.
Dat komt me bekend voor. Laatst had ik het daar ook over met de psycholoog bij het VU. Uit de tests die ik had gedaan (2 keer zelfs, want ook bij de PIG) komt er niets uit op het gebied van persoonlijkheidsstoornissen, maar toch heb ik het idee dat er iets is. Als aanvulling op het VU-traject gaat dit door een psychiater bekeken worden, want een vragenlijst hoeft niet altijd een duidelijk beeld te geven.
Maar misschien is het wel gewoon zo dat ik me bij veel andere mensen niet thuis voel, omdat ik nogal "afwijkende" denkbeelden over de maatschappij heb. Die concurrentiestrijd waarin we elkaar alleen maar voor de gek houden is iets waar ik zeer veel kritiek op heb. Liever denk ik zelf na. Aan veel dingen heb ik geen behoefte. Ik hoef niet steeds meer, meer en nog eens meer. Ik kijk bijna nooit TV (vanaf de bank kan ik het toestel, dat maar 5 zenders kan ontvangen, niet eens zien), maar ik lees liever. Sociale media vind ik niet leuk. Ik loop nog heel vaak zonder mobiele telefoon over straat, en al helemaal niet met een smartphone. Dan heb ik ook nog eens geen behoefte om krampachtig op zoek te gaan naar steeds nieuwe bijzondere dingen, want ik kan het "gewone" ook bijzonder vinden. Kortom; Volgens mij pas ik niet meer goed in de maatschappij.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Alexandra

Bericht door Alexandra »

@Jeste

...klinkt eigenlijk erg herkenbaar! :) als je anders denkt dan wat de norm is, dan krijg je al snel het gevoel dat het aan jou ligt. Terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. Het hangt maar net van je standpunt af. En daar kun je maar beter op vertrouwen.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
jacqueline

Bericht door jacqueline »

zijn er nog mensen die aanstaande vrijdag ook naar de vu moeten? Ik ben er die dag ook zo rond 13.00 uur
Fay

Bericht door Fay »

T lijtk veel makkelijker de mensen op te blijven zoeken die je kent, je vaste vriendenclub, spannender is het daar uit te stappen en eens wat andere mensen te onderzoeken, iets wat ik ook meer mag doen

Volgens mij kun je met iedereen wel raakvlakken ontdekken als je maar lang genoeg met elkaar babbelt, in contact bent

mbt je traject is dat er 1 van enorm veel zelfontdekking, focus komt meer op jou te liggen , in contact met anderen merk je vaak dat jouw onderwerp te omvattend is om over te hebben of dieper op in te gaan, ik waardeer enorm die paar vrienden die dat oprecht elke keer toch weer interesse tonen

In contact met buitenwereld is het volgens mij ook,hoe sta je er zelf in, open? voor anderen, ongeacht uiterlijk , gedrag, genderrol?
Ene keer wel open andere keer wat minder, afhankelijk van gevoelstoestand

Eea gaat imo ook gepaard met zelfacceptatie, dan wordt contact met anderen, omdat je contact maakt met jezelf, ook een stuk makeklijker en opener

Behoefte andere genderbenders? ja en nee, nu geen halszaak, en misschien morgenweer wel:) (omdat het je gewoon erg eenzaam kan maken, het genderdysfoor zijn)

Fay
Robyn

Bericht door Robyn »

Ik zou best willen kennismaken met andere transgenders. Het enige wat me tegenhoud is dat ik er nog 110% bijloop en uitzie als man, terwijl dit innerlijk niet klopt natuurlijk. Ik ben daar nog te onzeker voor en vind het misschien vreemd voor andere transgenders die al wel stappen hebben hebben gezet.

Mijn therapeute GGZ heeft me aangeraden om naar een bijeenkomst in Nijmegen te gaan, maar dit is precies de reden waarom ik daar tegenop zie.
Groetjes,
Robyn
Veronica

Bericht door Veronica »

Meow8 schreef:Ik zou best willen kennismaken met andere transgenders. Het enige wat me tegenhoud is dat ik er nog 110% bijloop en uitzie als man, terwijl dit innerlijk niet klopt natuurlijk. Ik ben daar nog te onzeker voor en vind het misschien vreemd voor andere transgenders die al wel stappen hebben hebben gezet.

Mijn therapeute GGZ heeft me aangeraden om naar een bijeenkomst in Nijmegen te gaan, maar dit is precies de reden waarom ik daar tegenop zie.
Ik heb zelf geen verstand van of Nijmegen dan een goed idee is (please correct me if I'm wrong :) ) maar ik begrijp wel de reden dat jij daar tegenop ziet.

Als jij behoefte hebt aan het ontmoetten van andere transen zou dat in mijn ogen dan een goed idee kunnen zijn, dan lijkt mij het verstandigst om dan naar een plek te gaan waar je niet op het feit dat jij nog niet om bent wordt afgewezen of dergelijke.

Ik denk wel dat hier mensen zijn die beter weten waar je dan zou kunnen gaan, zelf kan ik je daar niet mee helpen want ik had die behoefte niet.
Afbeelding
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Ook mensen die nog onzeker zijn en vermomd als het oude geslacht komen voelen zich al heel snel thuis in Nijmegen ;)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Ik ben nog nooit op een T avond geweest, maar binnenkort ga ik dat toch maar een keer doen... :shock:
“good enough”
Fay

Bericht door Fay »

Het ziet hier 800 m vandaan, en toch, kom ik er nooit, ook geen maatstaf natuurlijk, dat iets dichtbij zit hoeft geen reden te zijn er dan heen te gaan :)

Fay
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Ik ga idd ook Eindhoven een keer bezoeken, 5 euries betalen en kijken of er bekenden zijn...
Ik zal het je laten weten Fay, misschien kunnen we dan als stadsgenoten iets afspreken van te voren...
“good enough”