Nieuwe chat! Zie dit topic.

Leveringsproblemen Systen pleisters alle doseringen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Collette
Berichten: 543
Lid geworden op: 16 sep 2018, 18:22
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Dordrecht

Leveringsproblemen Systen pleisters alle doseringen

Bericht door Collette »

Even een heads up voor iedereen die Systen pleisters gebruikt!


Vanmiddag kreeg ik bij mijn apotheek te horen dat de Systen pleisters in zowel de 50, 75 en 100 variant voor onbepaalde tijd niet leverbaar zijn :shock:
Thuis lees ik op https://farmanco.knmp.nl/geneesmiddel/2 ... adiol.html dat de verwachte levertijd pas juni 2020 is!

Aangezien ik een allergische huidreactie krijg van de plaklaag van Sandoz pleisters (lees 4 maanden heftige uitslag), gelijk maar alle 19 apotheken in de buurt gebeld of zij nog Systen op voorraad hadden, maar helaas... Ik heb nog voorraad voor 4 weken, maar dan houdt het echt op. Dus maar contact opgenomen met mijn endocrinoloog voor een recept voor Lenzetto spray. Wacht nog op antwoord, ben bvenieuwd...
When you're happy, you enjoy the music. But when you're sad, you understand the lyrics.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Leveringsproblemen Systen pleisters alle doseringen

Bericht door Emma »

Oh, dat betekent dus ook dat ik bij de apotheek extra lenzetto moet gaan vragen. Want je zult wel niet de enige zijn die overstapt.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Laura_be
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 nov 2019, 10:35
Gender: Transgender
Locatie: Limburg (BE)

Re: Leveringsproblemen Systen pleisters alle doseringen

Bericht door Laura_be »

Lijkt precies wel vaker te gebeuren. Dit jaar hebben we in België ook last gehad om Oestrogel (pompsysteem) te bemachtigen. Heeft 6 tot 9 maanden geduurd voordat er weer een beetje voorraad was voor heel België.
Maar goed kennen ze me bij de apotheker van toen ik nog een kleine jongen was en ze weten wat ik moet doorstaan, dus ze zijn wel alert om mij met dergelijke zaken te helpen. Ik heb toen meteen genoeg genomen dat ik toch een jaar verder kan, want die onzekerheid was geen leuke periode.
Ik heb een tijdje met een tube gedaan, maar dat was moeilijker te doseren. Merkte dat ik zowel fysiek als mentaal schommelde, wrsnl omdat m'n hormoonbalans schommelde.

Die producten worden tegenwoordig opgekocht door andere landen, omdat er toch een zwarte markt voor is. Online moet ik vaak opmerken dat er vele travestieten (en zelfs mannen met een fetisj) deze oestrogenen zitten te kopen op de "zwarte markt". Bijgevolg dat wij, die het nodig hebben en via de officiële weg gaan, voor dergelijke problemen komen te staan.
-- Ut vivimus, sic in aeternum resonamus --
Anon20191227
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 dec 2019, 18:43
Gender: Trans MtF

Re: Leveringsproblemen Systen pleisters alle doseringen

Bericht door Anon20191227 »

Laura_be schreef: 11 dec 2019, 23:44 Lijkt precies wel vaker te gebeuren. Dit jaar hebben we in België ook last gehad om Oestrogel (pompsysteem) te bemachtigen. Heeft 6 tot 9 maanden geduurd voordat er weer een beetje voorraad was voor heel België.
Maar goed kennen ze me bij de apotheker van toen ik nog een kleine jongen was en ze weten wat ik moet doorstaan, dus ze zijn wel alert om mij met dergelijke zaken te helpen. Ik heb toen meteen genoeg genomen dat ik toch een jaar verder kan, want die onzekerheid was geen leuke periode.
Ik heb een tijdje met een tube gedaan, maar dat was moeilijker te doseren. Merkte dat ik zowel fysiek als mentaal schommelde, wrsnl omdat m'n hormoonbalans schommelde.

Die producten worden tegenwoordig opgekocht door andere landen, omdat er toch een zwarte markt voor is. Online moet ik vaak opmerken dat er vele travestieten (en zelfs mannen met een fetisj) deze oestrogenen zitten te kopen op de "zwarte markt". Bijgevolg dat wij, die het nodig hebben en via de officiële weg gaan, voor dergelijke problemen komen te staan.
Ik vind jouw taalgebruik wel heel ver gaan hierin, Laura.
Wie ben jij om te bepalen wie een echte transvrouw is en wie een travestiet of een man met een fetish is?
Moeten we allemaal ons certificaat tonen dat we door een psychiater als vrouw erkend zijn geweest?
Het is dit soort snerend taalgebruik dat mensen met dysforie die bang zijn om veroordeeld te worden door alles en iedereen compleet de put in duwt.

Dat er een tekort aan medicatie is heeft eerder te maken met de pharma industrie die niet voldoende kan verdienen aan een busje Estrogel of aan een Systen pleister.
Net zoals baby Pia lang heeft moeten wachten op haar prik wegens winstproblemen voor de grote pharma giganten. Heeft niks te maken met het gedrag van anderen.

Wie oestrogenen waardig is of niet is niet aan jou om te beslissen.
De tijden dat je het eerst onder lijdensdruk moest begeven hebben alvorens je recht had op een oestrogeenpleister zijn voorbij en gelukkig maar.

Als die travestiet beter in haar vel zit met borsten, dan is dat prima vind ik.

Of moeten we tegenwoordig hersenscans gaan nemen en enkel zij waarbij op de scan een vrouwelijk hersenpatroon te zien is een pleister of een tube gel gunnen? Dacht het niet he.

En verder zeg ik er niks meer over.
Dit soort reacties is exact wat de transgemeenschap van binnenuit kapot maakt. Die hiërarchie.

Als er een vraag naar zorg is dan moet die vraag ingevuld worden. Dan moeten we niet een deel mensen laten verwelken zodat jij die wat eerder op de wachtlijst stond voor een jaar Estrogel kan meenemen.
Want als jij voor zes maanden had meegenomen, dan had een andere transvrouw voor die andere zes maanden kunnen meenemen.
The pot calling the kettle black dus...

En bedenk je ook heel goed dat TERFs (trans exclusionary feminists) geen enkele transvrouw een hormoontherapie gunnen. In hun ogen zijn wij allemaal mentaal verwarde mannen die psychotherapie nodig hebben.
Perfecte verdeel en heers politiek voor hun dus als binnen de gemeenschap sommige individuen zich transer wagen dan anderen.
Anon20191227
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 dec 2019, 18:43
Gender: Trans MtF

Re: Leveringsproblemen Systen pleisters alle doseringen

Bericht door Anon20191227 »

Collette schreef: 11 dec 2019, 19:14 Even een heads up voor iedereen die Systen pleisters gebruikt!


Vanmiddag kreeg ik bij mijn apotheek te horen dat de Systen pleisters in zowel de 50, 75 en 100 variant voor onbepaalde tijd niet leverbaar zijn :shock:
Thuis lees ik op https://farmanco.knmp.nl/geneesmiddel/2 ... adiol.html dat de verwachte levertijd pas juni 2020 is!

Aangezien ik een allergische huidreactie krijg van de plaklaag van Sandoz pleisters (lees 4 maanden heftige uitslag), gelijk maar alle 19 apotheken in de buurt gebeld of zij nog Systen op voorraad hadden, maar helaas... Ik heb nog voorraad voor 4 weken, maar dan houdt het echt op. Dus maar contact opgenomen met mijn endocrinoloog voor een recept voor Lenzetto spray. Wacht nog op antwoord, ben bvenieuwd...
Ik moet morgen toevallig een nieuw doosje Systen gaan halen.
Op mijn recept staat uitdrukkelijk Systen 50.
Ik hoop dat als mijn Systen niet leverbaar is dat ik een ander merk mee kan krijgen. Welk merk ik mee krijg interesseert me niet, zolang ik maar niet naar huis gestuurd word zonder. Pillen wil ik niet, daar had ik te veel klachten van. Spray en gel laat afdruk op kleding.
Hoop dat dit enkel een lokaal probleem is en niet een veel wijdser verspreid probleem.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Leveringsproblemen Systen pleisters alle doseringen

Bericht door Emma »

Eva kreeg net nog Systen 100 van de apotheek. Groothandel Brocacef (Nederland) had dus nog voorraad, geen idee voor hoe lang.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
JustMe
Berichten: 205
Lid geworden op: 19 aug 2016, 09:57
Gender: Trans MtF

Re: Leveringsproblemen Systen pleisters alle doseringen

Bericht door JustMe »

Misschien is het ook al weer opgelost.

De leverancier van mijn apotheek had vorige week geen voorraad, levertijd onbekend. Maar ik kreeg vandaag een mailtje van mijn apotheek dat de bestelling binnen is.
Anon20191227
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 dec 2019, 18:43
Gender: Trans MtF

Re: Leveringsproblemen Systen pleisters alle doseringen

Bericht door Anon20191227 »

Ik had ook geen probleem om mijn Systen mee te krijgen gisteren, gelukkig. De apotheekster gaf wel aan dat er problemen waren met Estrogel en Lenzetto leverbaarheid. Blijkbaar is er altijd wel een oestrogeen probleem. Alsof wij om diamanten vragen 😂🤣
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Leveringsproblemen Systen pleisters alle doseringen

Bericht door Ylse »

Gisteren ook de pleisters opgehaald bij de apotheek. Daar gaven ze ook aan dat de leverbaarheid weer een probleem is. Ik heb de Sandoz meegekregen .

Gelukkig heb ik geen problemen met beide merken dus dat zal wel loslopen.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Anon20191227
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 dec 2019, 18:43
Gender: Trans MtF

Re: Leveringsproblemen Systen pleisters alle doseringen

Bericht door Anon20191227 »

Zo raar hoe sommige apotheken wel aan Systen kunnen geraken en andere niet. Bestellen die dan niet via dezelfde groothandel?
Oh en misschien kan iemand deze vraag voor mij beantwoorden: zijn Evorel en Systen hetzelfde? Ik zie dat Amerikaanse en Engelse transvrouwen altijd over Evorel spreken en als fabrikant staat daar Janssen-Cilag op. Het motief op de verpakking lijkt ook op dat van Systen. Dus ik zit dan met de vraag waarom onze apotheken ons geen Evorel geven als ze niet aan Systen kunnen geraken.