Uitkomen naar de klas HELP

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
BramvdBogaert
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2021, 20:56
Gender: Trans FtM

Uitkomen naar de klas HELP

Bericht door BramvdBogaert »

Hoi Hoi,

Ik wil uitkomen naar mijn klas en studiegroepje. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dat aan moet pakken. Ik wilde eigenlijk vragen of jullie ervaring hebben in het uitkomen naar je klas. Misschien kan ik daar inspiratie uithalen!

Groetjes Bram
tartangirl
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 feb 2016, 10:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: zeeland

Re: Uitkomen naar de klas HELP

Bericht door tartangirl »

Hoi Bram...ik destijds op het werk duidelijk gemaakt naar mijn collega's wat er met mij speelde en wat hun te wachten stond.
Wat ik je als tip kan meegeven is kort en duidelijk te zijn vwb wie jij bent en wat jou klasgenoten staat te wachten......
Verder vond ik het destijds fijn dat ze me gewoon het hemd van het lijf af vroegen ........zag mezelf gewoon als een soort van reclamebord van mijn transitie...
.......dit deed ik met de intentie dat ze het beter aan mij konden vragen dan door de soort absurde verhalen die je ergens anders kan vinden...
Weet dat de meeste mensen je zal steunen.....ik sta naast je...(in gedachte)...bye
Timo3
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 mei 2019, 15:44
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem/zijn

Re: Uitkomen naar de klas HELP

Bericht door Timo3 »

Hallo Bram,

Ik heb hulp gehad van transvisie met mijn coming out in de klas. Een vrijwilliger kwam een voorlichting geven over genderdysforie en heeft toen ook verteld dat ik een jongen ben. Daarna kon mijn klas nog vragen stellen, maar die waren er eigenlijk niet.
Voor de mentorles waarin het verteld werd heb ik nog apart met de vrijwilliger en mijn beste vriend gesproken om het hem alvast te vertellen.
Voor mij was dit een fijne manier, omdat ik niet zelf voor de klas hoefde te staan en het te vertellen.

Veel succes alvast!

Timo