omkleedhokdillemaa

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Jake

Re: omkleedhokdillemaa

Bericht door Jake »

Ik heb hetzelfde dilemma op m'n werk. Ik kleed me nog altijd om bij de vrouwen, maar iedere dag is er wel iemand die me vreemd aankijkt of zegt dat ik verkeerd ben. Gelukkig werk ik in een koeling (slagerij) en houdt iedereen zijn eigen kleding aan onder de werkkleding.

Op andere plekken heb ik geen problemen (meer) met wc's of kleedhokken, dan stap ik gewoon naar de heren.
Figó

Bericht door Figó »

Ik ga op school eigenlijk altijd naar de leraren wc's ook al is dat streng verboden, die zijn het schoonst!
In het openbaar ga ik sinds een tijd naar de mannenwc. Vrouwen denken ook altijd dat ze verkeerd zijn als ik naar de vrouwenwc ga. Dan lopen ze naar buiten, kijken ze 3x naar het bordje op de deur. Soms werden ze gewoon boos en zeiden ze: Hé hallo dit is de vrouwen wc hoor!!!!
Het indringer gevoel ken ik dus wel, vooral tijden het omkleden. Nu heb ik dat al eeuwen niet gedaan omdat ik al eeuwen niet mag sporten maar ik ken het heel goed. Op school ga ik nooit naar de gym, ik kan toch niet meedoen, en het scheelt dat kleedkamer dilemma.
Ik heb nog een heel mooi stukje over naar de wc gaan van de blog van Noortje Sonderen:
http://www.tijd-voor-t.nl/columns/de-boodschap/

Nadat ik dat heb gelezen had ik wel zoiets van: IK GA NOOIT MEER NAAR DE VROUWEN WC! :P
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
http://www.gender-idee.nl
Harro

Bericht door Harro »

Herkenbaar probleem, vooral over de toiletten. Ben gestopt met zemmen omdat ik een badpak niet meer zo zie zitten.
Een van de redenen waarom ik thuis aan fitness doe is dat ik geen zin heb in die confrontatie met waar ik me om moet kleden

Herken ook wel het 'indringer' aspect
Mike

Bericht door Mike »

Dit vind ik heb heel moeilijk. Ik ga nog naar de meiden wc en omkleedhokjes, maar ik word vaak aangesproken dat ik verkeerd zit en dan moet ik uitleggen dat ik een meisje ben, wat ik helemaal niet ben voor mijn gevoel, maar officieel gezien dus wel. Maar ik durf nog niet naar de mannenwc, want veel mensen weten nog niet van mijn gevoel dat ik een jongen ben.
mick1984

Bericht door mick1984 »

ik herken het.. en ik ben gewoon bang dat als ik naar de mannen wc of omkleedhok zau gaan dat ik dan ook reacties krijg van je bent verkeerd.. of dat ze 3 x kijken naar eht bordje.. want ik heb bv helaas nog een groot voorgevel.. ik verberg die meestal wel.. heel veel mensen zien me ook al als man.. maar toch
Figó

Bericht door Figó »

Hey mick je moet niet bang zijn dat je de mannen wc uitgestuurd word. Mijn ervaring is dat vrouwen dat veel sneller hebben. Ik ben nog nooit uit de mannen wc gestuurd. Ik ging vaak naar de mannen wc omdat ik anders een eeuw moest wachten bij de vrouwen wc. Ik snap nooit wat ze daar zo lang doen :P
Je moet gewoon gaan en niet bang zijn!
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
http://www.gender-idee.nl
FAtham

Bericht door FAtham »

In normale situaties is het herentoilet veel makkelijker. Je kijkt niemand aan, gaat naar binnen doet je ding en hup eruit. Mijn verhaal was echt extreem en is de eerste keer in zeker tien jaar dat me zoiets overkwam. Verder wel eens een fractie van een seconde "de blik" gehad maar het is andersom stukken lastiger. Vrouwen zijn echt veel meer territoriaal als het op toilet aankomt. :lol:
Paul

Bericht door Paul »

Wat je zegt Fiego, WAT doen die vrouwen daar zo lang??
Kilian

Bericht door Kilian »

ik heb een keer gewacht op een vriendin die naar t toilet moest, nou ik denk dat ik dik 10 minuten heb gewacht :O
en toen moest ze nog haar haren kammen en haar make-up doen (wat totaal onnodig was).
ik snap t echt niet hoor, ik ben binnen een minuut klaar, was mn handen en ben weer weg.
maargoed kan er ook wel om lachen :P
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
boytomlife

Bericht door boytomlife »

Echt omkleden in het mannenhok gaat niet helemaal. Ik heb me omgekleed in de zin van dat ik mn trui uitdeed voor het sporten en mn korte sportbroekje aan (toen droeg ik wel een packer, voor het geval dat). Niemand aankijken, en tzal wel goed zijn. Jongens dachten dat ze fout zaten, maar dat kwam doordat een vriendin van me ineens haar tas uit mijn kluis kwam halen ;)
Qua toiletgebeuren: kijk gewoon niemand aan. Doe je ding en whoppa wegwezen. Mannen zijn daarin een stuk makkelijker gelukkig. Al moet ik zeggen dat ik met uitgaan aan de pisbakken (met mn hulpmiddeltje) staan tussen die dronken macho's wel wat eng vond.. Een vriend van me was zo lief zn steun aan te bieden, maar ik heb het helemaal zelf gedaan ;)