Mijn eerste paar dagen hier op het forum

Gevoelens die je met de wereld deelt
Beginnend trans
Voornaamwoorden: Marijke

Re: Mijn eerste paar dagen hier op het forum

Bericht door Beginnend trans »

Hallo allemaal,

Mijn eerste kennismaking met dit forum is er een van gewenning. Het is vreemd om een wereld in te stappen die je eigenlijk helemaal niet kent enkel en alleen op basis dat je heel vaak denkt en voelt dat je als vrouw wilt verder gaan. Toch denk ik dat ik wel de juiste mix gaat vinden waarbij ik niet perse alles moet of hoeft om te gooien in mijn leven maar dat het juist ook heel goed gedoseerd zou kunnen. Linksom of rechtsom kan ik waarschijnlijk een soort van gelukkige levensstijl creëren waarbij er ruimte is voor beide kanten van mij. Wellicht bestaat de kans dat de vrouwelijke kant een dominante rol gaat krijgen doordat ik veel contact heb met mensen die al veel verder zijn in het proces dan dat ik ben. Het zal voor mij een ontdekkingsreis worden waarbij ik mezelf open stel voor nieuwe en/ of bestaande ideeën waarbij ik zelf de juiste balans zou moeten vinden. Voor nu staat voor mij vast dat ik deze voor mij nieuwe wereld wilt instappen en nieuwe mensen wilt ontmoeten. Dit forum zou mij daarmee zomaar kunnen helpen . Ik ga in ieder geval eens naar een avond toe waar ik met gelijkgestemden kan en mag praten c.q delen.
Renske
Voornaamwoorden: zij, haar

Bericht door Renske »

Het komt op mij over dat je heel snel gaat. Je geeft aan ontdekkend te zijn, nog in verwarring, en toch spreek je al uit te denken aan hormonen en zelfs een ingrijpende operatie. Ik weet natuurlijk niet wat je achtergrond is. Speelt het verlangen al heel je leven of heb je het net ontdekt? Hoewel het bij mij al heel mijn leven speelt, ben ik daar pas vier jaar actief mee bezig. Maar een van de eerste dingen die ik deed is mezelf aansluiten bij een praatgroep. Net als jij wil doen. Gewoon als ijkpunt, om mijn eigen gevoelens te kunnen plaatsen. Het heeft me erg geholpen. In de afgelopen vier jaar heb ik veel geleerd over mezelf en de relatie die ik heb met anderen. Ik heb mijn gevoelens besproken met mijn kinderen en mijn partner. Ik heb mijn eigen stijl ontdekt waar ik me prettig bij voel en de stappen gezet om als vrouw over straat te gaan. Allemaal super spannend en ingrijpend. Maar pas nu wil ik verdere stappen maken.
Beginnend trans

Renske schreef: 08 jul 2025, 21:50 Het komt op mij over dat je heel snel gaat. Je geeft aan ontdekkend te zijn, nog in verwarring, en toch spreek je al uit te denken aan hormonen en zelfs een ingrijpende operatie. Ik weet natuurlijk niet wat je achtergrond is. Speelt het verlangen al heel je leven of heb je het net ontdekt? Hoewel het bij mij al heel mijn leven speelt, ben ik daar pas vier jaar actief mee bezig. Maar een van de eerste dingen die ik deed is mezelf aansluiten bij een praatgroep. Net als jij wil doen. Gewoon als ijkpunt, om mijn eigen gevoelens te kunnen plaatsen. Het heeft me erg geholpen. In de afgelopen vier jaar heb ik veel geleerd over mezelf en de relatie die ik heb met anderen. Ik heb mijn gevoelens besproken met mijn kinderen en mijn partner. Ik heb mijn eigen stijl ontdekt waar ik me prettig bij voel en de stappen gezet om als vrouw over straat te gaan. Allemaal super spannend en ingrijpend. Maar pas nu wil ik verdere stappen maken.
Valt wel mee hoor dat ik te snel wilt gaan. Ik beperk mij vooralsnog tot dit forum, mezelf kleden en opmaken als een mooie vrouw en daar van gaan genieten. Ik ga op termijn naar een avondje toe waar ik me een beetje op mijn gemak kan voelen en op de planning staat dat ik hulp krijg bij het mooi maken van mijn lichaam. Dat zijn de eerste stapjes en daar neem ik de tijd voor.
DominiqueB
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door DominiqueB »

Beginnend trans schreef: 08 jul 2025, 22:32

Valt wel mee hoor dat ik te snel wilt gaan. Ik beperk mij vooralsnog tot dit forum, mezelf kleden en opmaken als een mooie vrouw en daar van gaan genieten. Ik ga op termijn naar een avondje toe waar ik me een beetje op mijn gemak kan voelen en op de planning staat dat ik hulp krijg bij het mooi maken van mijn lichaam. Dat zijn de eerste stapjes en daar neem ik de tijd voor.
Een doorverwijzing kun je al wel regelen want de wachtlijsten zijn giga lang, 3 jaar is een minimum gemiddeld en dan kun je altijd nog zeggen ja of nee.

Dikke knuffel Dominique
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.

28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
02-10-25 aanpassing geboorte akte
Beginnend trans

DominiqueB schreef: 09 jul 2025, 07:30
Beginnend trans schreef: 08 jul 2025, 22:32

Een doorverwijzing kun je al wel regelen want de wachtlijsten zijn giga lang, 3 jaar is een minimum gemiddeld en dan kun je altijd nog zeggen ja of nee.

Dikke knuffel Dominique
Ik heb toch een iets andere planning in gedachte.
Wat ik zo voor me ziet is er nog zoveel te ervaren alvorens ik ga denken over een doorverwijzing want heb tot op dit moment nog heel veel andere dingen die ik eerst wilt ontdekken en ervaren. Mijn eerste stappen gaat zijn mezelf in een beschermde omgeving vrouwelijk kleden, opmaken en gedragen. Om mijn lichaam aan te pakken daar zijn ook nog wat stapjes in te maken die ik zelf en met wat hulp van gelijkgestemden kan aanpakken. Tel daar bij op dat ik heel graag mijn contacten op deze punten wilt aangaan en dan zijn we al weer een heel stuk verder.

Het feit dat ik heel graag als vrouw verder wilt kan in mijn beleving ook gedoseerd en een combinatie zijn met wie en wat ik nu ben.
Misschien komt het een beetje als een chaotische situatie over, voor mij is dat niet zo. Voor mij is het een uitgetekend tijdspad waarbij ik wel de hulp en ondersteuning van gelijkgestemden heel goed kan gebruiken. Die stappen ben ik nu aan het zetten. : Contact maken en delen.