'Helden' op straat.

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Mevr B

Re: 'Helden' op straat.

Bericht door Mevr B »

Marica, ik ben maar een jaar jonger dan jij...
Gaat door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen... :mrgreen:
Marije
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door Marije »

Ik heb een hele stomme vraag waarvan ik nu al een week niet weet of ik 'm nu wel of niet moet stellen... ugh... maar hebben ze dan zomaar door dat jullie in transitie zijn geweest? Ik heb in vijf jaar tijd nul van die ervaringen namelijk... gelukkig. Maar het lijkt me vreselijk, echt...
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
wolvster
Voornaamwoorden: hij/hem

Bericht door wolvster »

Ik moet eerlijk bekennen dat ik mij dat ook afvraag en dat ik net als Marije het een soort van ongepast vind om het (me af) te vragen.

Jullie zijn toch al langere tijd in transitie en van de vrouwen in deze thread van wie ik foto's heb gezien kan ik oprecht niets mannelijks aflezen. En dat zeg ik niet om jullie naar de mond te praten ofzo.

Ik weet dat men alerter is op en moeilijker doet over trans vrouwen dan trans mannen dus misschien heeft het daarmee te maken, maar ik ben op straat gelukkig nog nooit aangesproken. Ook toen ik als masculine vrouw door het leven ging heb ik geen opmerkingen gehad.

Is het misschien de regio? Ik weet dat Marije en ik relatief dichtbij elkaar wonen en hoewel transfobie hier ook welig tiert is dat vooral binnen de muren en niet heel openbaar. Ze kijken je eerder met de nek aan dan dat ze je uitschelden zeg maar.

Hoe dan ook. Ik heb liever dat men me doodzwijgt dan verbaal of fysiek aanvalt, dus ik heb gelukkig niets te klagen.
Het zal mij (ons als homo koppel) vast nog een keer overkomen. Ik hoop alleen echt dat mijn kinderen dat niet hoeven mee te maken.
Renske
Voornaamwoorden: zij, haar

Bericht door Renske »

De aanleiding kan van alles zijn. Toevallig op het verkeerde moment op de verkeerde plek, oogcontact, de uitstraling die je hebt (ben je onzeker of draag je opvallende kleding), je stem… Ik heb ook nooit vervelende ervaringen, vandaar dat mijn voorval me ook overviel. Je moet bij mij trouwens serieus moeite doen om ruzie met mij te krijgen. Meestal gaan dit soort zaken volledig langs me heen.
Mevr B

Bericht door Mevr B »

Tja, ik ben niet echt feminine qua uiterlijk vind ik zelf. (mogen anderen over oordelen)
Maar goed, de puntjes,

A, ik kwam aanrijden in een overduidelijke grote bedrijfsbus. (verlengde ProAce)
B, mijn kleding was op mijn rok na ook niet echt vrouwelijk denk ik, ik moest op een hip en een drip weg en dus geen aandacht besteed.
C, ik ben ook 1.89 en dat in comby met de bedrijfsbus zal ook geen pre geweest zijn.
D, mijn haar zat afschuwelijk, kapper was broodnodig (twee dagen later)

Ik denk dat de verwarring bij de pubers door de tegenstrijdige puntjes in de hand werd gewerkt.
Tot dat moment had niemand mijn stem nog gehoord overigens.
De man waar ik zijn moest was dusdanig boos over het voorval dat ie aangifte heeft gedaan....

Ik ben in voorjaar 2012 in transitie gegaan, dat is al ff terug dus. (gisteren of zo, wordt ik nu oud? :mrgreen: )
Foto van mij, mwah, liever niet op het forum...
Mensen die mij kennen weten wel hoe of ik er uit zie.

Marije, jij hebt overigens foto's van mij en de rest van het drietal...
Mevr B

Bericht door Mevr B »

Renske schreef: 10 mar 2026, 09:37 De aanleiding kan van alles zijn. Toevallig op het verkeerde moment op de verkeerde plek, oogcontact, de uitstraling die je hebt (ben je onzeker of draag je opvallende kleding), je stem… Ik heb ook nooit vervelende ervaringen, vandaar dat mijn voorval me ook overviel. Je moet bij mij trouwens serieus moeite doen om ruzie met mij te krijgen. Meestal gaan dit soort zaken volledig langs me heen.
Ik houd het maar op het cursieve deel.
Ik had niet meer oogcontact dan iedere andere vrouw die kijkt of ze niet ergens tegenaan loopt en mijn uitstraling is gerust zeker.
Om echt ruzie te krijgen moet je ook meer moeite doen overigens, maar ik bijt wel van mij af.
Marije
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door Marije »

Ja, klinkt als een "perfect storm..." maar dan niet perfect, maar rampzalig.

Die foto's heb ik allang niet meer, maar daar stond gewoon een vrouw op.

Het blijft mijn grootste angst... gedoe op straat.

Hopen dat het niet weer gebeurt.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
nina91
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door nina91 »

Lastig, ben blij dat het goed afgelopen is. Waren ze toch zo stoer niet haha. Jammer genoeg verder weinig aan te doen, blijft een maatschappelijk probleem. Voor iemand zoals ik met sociale angst een nachtmerrie en ik heb helaas de "freeze" variatie in paniek.

Had het pas met 2 jongere jongens, die riepen alleen over straat of ik een jongen of een meisje was. Dat bedoelden ze uiteraard niet als compliment, maar ik sta nog aan het begin van m'n transitie (het enige wat echt zichtbaar anders is, is lang haar), dus ik nam het wel op als compliment haha!